Avto
9 ogledov

Osredotočen na družino

Ford focus karavan
1/45
Miha Pečoler
Vozili smo. Tretji rod focusa je pričakovano na voljo tudi v karavanski različici, ki smiselno združuje podobo petvratne kombilimuzine z uporabnostjo karavana in vso napredno tehniko, ki jo zdaj premore ta model. Testnik je večino te imel in preizkus je pokazal, da deluje dobro in ni predraga za nakup.

Bolj športen na zunaj...
Ker smo petvratnega focusa že preizkusili in o njem pisali, se tokrat ne bomo ustavljali pri obliki, zapisali pa bomo, da karavanska različica dobro zaokroži podobo kombilimuzine, podaljšani zadek pa ne deluje kot na silo dodani tujek, ampak gre za športni zaključek, ki pritiče ravno takšnim karavanom. Zadnje steklo zajema podoben naklon kot pred prenovo, glavno razliko pa pomenijo svetila, ki niso več pokončna, ampak se tako kot pri ostalih dveh različicah zajedajo globoko v bok vozila. Nekoliko bolj dinamična je bočna silhueta, ki je zdaj poudarjena še z bočno letvico po celotnem spodnjem robu. Tretji focus karavan je tako še nekoliko bolj dinamičen kot predhodnik, predvsem pa bolj razburljiv.

... veliko bolj kakovosten znotraj
Notranjost prinaša še bolj radikalne razlike kot zunanja podoba, večji del teh pa leti na materiale in razporeditev stikal. Volanski obroč je, pohvalno, odebeljen, medtem ko je bila njegova informativnost že prej na vrhunski ravni.

Ford focus karavan | Avtor: Miha Pečoler Miha Pečoler
Ergonomija je sicer nekoliko samosvoja in zahteva nekaj privajanja, stikal pa je na trenutke skoraj nekoliko preveč. Dostop do nekaterih informacij, kot so denimo nastavitve zvoka, je tako večkraten, se pa uporabnik hitro navadi, kje je kaj. Vsaj za razred boljši so uporabljeni materiali, in kar je še pomembneje, kakovost izdelave.

Ena pomembnejših razlik pa je pri napredni tehniki, kjer focus zdaj konkurentom ne le sledi, ampak celo piše trende v tem velikostnem in cenovnem razredu. Za dobra dva tisočaka namreč dobite skoraj vso napredno tehniko, ki jo danes poznajo uglednejše in predvsem dražje znamke, pa naj to velja za radarski tempomat, sistem za zaznavo menjave pasu ali vozila v mrtvem kotu, parkirnega asistenta ali sistem zaznave budnosti voznika, sistem prepoznavanja prometnih znakov ter samodejno preklapljanje med dolgimi in zasenčenimi žarometi ter celo sistem za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih. Ford je tako edini "ljudski" proizvajalec, ki v tem razredu ponuja vse to, poleg tega pa sistemi tudi delujejo zelo dobro. Lane assist ima namreč dve stopnji delovanja, kjer prva na menjavo pasu zgolj opozori voznika, pri drugi stopnji pa z močjo šestih njutonmetrov tudi obrne volan v pravo smer. Poleg tega hvalimo tudi delovanje parkirnega asistenta, ki se zmoti le redkokdaj, obenem pa parkirni manever izvede hitro in natančno, tako da so popravki potrebni le redkokdaj. Natančen je tudi radarski tempomat, česar pri fordih prej ni bilo, posebnost pa predstavlja sistem, ki avto ob oviri na cesti do hitrosti 25 km/h samodejno popolnoma zaustavi, pri višjih hitrostih pa vsaj omili nesrečo. Sistem je sicer ob prihodu na trg, pri dizelskih modelih (zaradi večje količine navora), sicer imel nekaj poporodnih bugov, toda pri testniku jih nismo opazili. Če pri konkurenci sistem prepoznavanja prometnih znakov še ne deluje optimalno, pa so Fordovi inženirji delo opravili odlično, saj tudi pri znakih slabše postavitve ali starejšega datuma te skoraj brez izjeme prebere.

Ima pa paket titanium tudi vso ostalo pričakovano opremo, kamor nedvomno spadajo serijski ESC, dvoobmočna klima in avdionaprava res odličnega zvoka.

Prostoren, kljub rasti manj kot predhodnik
Pomemben del karavanskega focusa je seveda prostornost, ki pa v tretji generaciji ni pridobila. Kljub skoraj devetcentimetrski rasti v dolžino je nekoliko več prostora namenjenega za kolena potnikov v drugi vrsti, prtljažnik pa je v primerjavi s prvo generacijo izgubil 30, z drugo pa 13 litrov. Povprečna je tudi prilagodljivost prtljažnika, saj ima premalo odlagališč in pritrditvenih zank, je pa zato dno povsem ravno in brez stopnice. Dovolj velika je tudi odprtina, vrata se prav tako dovolj visoko odpirajo.

Ford focus karavan | Avtor: Miha Pečoler Miha Pečoler
Pa še beseda ali dve o podvozju in vzmetenju. Tudi tu so velike spremembe, saj focus kravan zdaj ni več zgolj športnik, ampak zmore ponuditi tudi večjo količino limuzinskega udobja. To se pozna predvsem pri višjih hitrostih in vožnji po avtocesti, kjer neravnine vzmetenje požre bolj limuzinsko, avto pa rahlo zaplava. To bo pogodu širšemu krogu kupcev, čeprav nam ni bilo. Se pa focus športno naravnanemu vozniku odkupi s sistemom, ki s pomočjo senzorjev bolj optimalno razdeljuje navor s kolesa z boljšim na kolo s slabšim oprijemom. Sistem spominja na minielektronsko zaporo diferenciala in je serijski pri vseh različicah. V praksi tako focus še bolj ljubi zavoje in je zelo dolgo povsem nevtralen, obenem pa ga je preprosto voziti. ESC še vedno ni mogoče povsem izklopiti, se pa ta ne vmešava prehitro in grobo.

Cenovno eden ugodnejših nakupov
Cenovno je focus, tako kot znamka ford, vedno izstopal, saj je predstavljal enega ugodnejših nakupov. Tako je tudi zdaj, saj za ceno 21 tisočakov dobite veliko opreme in zelo čist in ekonomičen 1,6-litrski dizelski motor, za dodatna dva tisočaka pa tudi vso znano napredno tehniko. Cena z vsemi dodatki je sicer presegla mejo 25 tisočakov, kar je že veliko za ta velikostni razred, pri Fordu pa ponujajo še občutne popuste (1.700 evrov), ki ceno testnika  vnovič spustijo na več kot sprejemljivih 23.500 evrov. Focus s tem še vedno predstavlja enega najbolj dinamičnih cenovno ugodnih nakupov v nižjem srednjem razredu.

Podatki o vozilu: (Ford focus titanium 1.6 TDCi (85 kW) karavan)
Motor: 1.560 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 85 kW (115 KM) pri 3.600 vrtljajih na minuto
Navor: 270-285 Nm med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,6 litra/100 km, 109 gramov CO2
Zmogljivosti: 193 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.556x1.823x /, medosna razdalja / prtljažnik (v litrih): od 490 do 1.516
Cena: 21.360/25.290 (s popustom 23.590) EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.