Avto
32 ogledov

Izgleda in pelje se kot kombilimuzina

Ford C-max titanium 1,6 EcoBoost (110kW)
1/64
Žurnal24 main
Test. Novi C-max je v primerjavi s starim enoprsotorcem pridobil na uporabnosti in dizajnu, dobil pa je tudi veliko bolj ekonomične motorje in napredne tehnike.

Srednji enoprostorec modrega ovala je, čeprav že močno v letih, še vedno zelo dober srednji enoprostorec in zlahka bi ga v stilu različic „classic“ po nižji ceni še ponujali kupcem.

Ampak čas je za nov model in s tem je C-max pridobil na uporabnosti, dizajnu, dobil veliko bolj ekonomične bencinske motorje in obilo napredne tehnike, ohranil pa odlične vozne lastnosti ter razmerje med ceno in dobljenim. Pomankljivosti so redke, mednje pa bi lahko šteli (preveč) zadržano obliko, ki zaostaja za večjim S-maxom. Od večjega brata je manj razburljiv predvsem v detajlih, kot so manjkajoče LED diode, ki jih je na zadku premogel tudi že predhodnik.

Dve različici, dve poslanstvi
S prenovo je C-max postala družina modelov, glede na potrebe in preference kupcev. Testni C-max je tako zamenjal predhodnega in zasleduje dinamičnost, prostornost in prilagoldjivost pa sta tu v drugem planu, nekoliko večji grand pa ima možnost še dodatnih dveh sedežev v zadku in je z bočnimi drsnimi vrati še veliko bolj družinsko naravnan. Ampak da ne bo pomote, tudi C-max ponuja več kot pričakovano mero prostornosti in prilagodljivosti, le da karoserija zaradi manjkajočih strešnih nosilcev deluje nižje in nekje med klasičnimi kombilimuzinami in enoprostorci. To zasnovo vsekakor pozdravljamo, saj je vstopanje v vozilo in sedenje bližje slednjim, izgled pa prvim. Tudi zaradi tega C-max deluje zelo dinamično, še bolje pa bi, kot v uvodu rečeno bilo, če bi na prednjem (in zadnjem) delu svetile LED diode. Predvsem zadek je tako bolj klasičen od predhodnikovega, velike luči pa davek pustijo pri majhnem zadnjem steklu, ki otežujejo preglednost nazaj. Vstran je veliko bolje, čeprav zaradi dinamične bočne linije, ne idealno.



Znotraj veliko drzneje
Notranjost pa je za razliko od zunanjosti bila zrisana z veliko bolj drzno roko, saj so poteze velikokrat ostro odrezane, menjavanje materialov in barvnih tonov pa tako dinamično in izrazito, da na trenutke dleuje že skoraj zmedeno. Kljub napredku pri materialih, ti včasih še pustijo mlačen vtis, predvsem imitacija aluminija bi lahko bila bolj pristna, saj na določenih mestih, okoli prestavne ročice in na notranjem dleu volanskega obroča to tudi je. Slednji zelo lepo sede v roke in ga je v veseleje vrteti tako zaradi natančnosti kot informativnosti, pa čeprav gre za servo ojačevalnik volana. Nekoliko zmoti le količina stikal na osrednjem dleu, ki vsaj sprva zmedejo voznika, premalo natančno je bilo tudi delovanje tempomata. Drugače pa so sedeži več kot solidni, čeprav ne pomenijo rekordnega bočnega oprijema, hvalimo tudi ambientalno osvetlitev, a kaj ko osnovna osvetlitev, s pomočjo LED diod v celotni potniški kabini prihaja le iz dveh virov, kar je premalo.  Sedenje je enoprostorsko visoko, glede prostora dilem ne bo, razen če v obeh sedežnih vrstah sedijo dolgini. Glede odlagalnih površin je teh v obeh vrstah dovolj, je pa pri teh v drugi vrsti konkurenca še nekoliko bolj domiselna.

Nadvse prostoren je tudi prtljažnik in povrh še pravilne oblike, podiranje sedežev, pa je boljše kot v pred kratkim testiranem galaxyju, enako velja tudi za špranje med sedeži, ki jih tu ni. Pomankljivo je le ko sedeže podrete in jih postavite ob bok prednjima sedežema, saj morate takrat slednja malce odmakniti, kar je zamudno. Ampak to so malenkosti. Pohvalno je tudi pokrivalo prtljažnika, ki je dvodelno in lepo skrije vsebino prtljažnika, moti le da je nekoliko tanko in lahko. Prtljažna vrata se zajedajo globoko v prtljažnik in so dovolj lahka. Glede prostornine je tako, da v osnovi dobite 472 litrov prostora, ta pa potem narašča na „družinskih“666 (pri petih sedežih do vrha strehe) in se konča pri konkretnih 1.723 litrih, pri dvosedežni postavitvi.

C-max je s prenovo veliko dobil tudi v tehničnem smislu in testnik je bil (večinoma) za doplačilo opremljen skoraj z vsemi novotarijami. Ena takšnih je parkirni asistent, ki ga sicer pri nekaterih znamkah poznajo že nekaj časa, pri fordu pa je tu na voljo prvič. Deluje dobro, saj zahteva poleg dolžine avta le malo prostora. Zelo uporaben je tudi sistem BLIS (sistem za opozarjanje na mrtvi kot), ki je prišel iz volva in tudi tu veliko pripomore k varnosti. Ti sistemi so tako dobro dopolnilo k že visoki osnovni varnosti, ki jo sestavljajo serijski ESC in šest varnostnih blazin, dobrodošla malenkost pa je tudi hill assist, kjer zavore še tri sekunde po popustitvi držijo tlak.

 



Zelo poskočen in obenem ekonomičen bencinar
Glede motorizacije moramo reči, da smo bili sprva skeptični. 1,6 litrski turbo bencinar za dobri 1.400 kilogramov težko vozilo pač ni ne vem kaj, ampak v vožnji se motor izkaže za zelo poskočnega, obenem pa zvezna vožnja (brez nepotrebnih pospeševanj in z predvidevanjem prometa) prinese tudi nepričakovano nizko porabo. Mi smo mu pri avtocestni vožnji namerili porabo vsega 7,7 litra, pa hitrosti niso bile nizke. Priganjanje porabo primakne proti številki devet, z še bolj umirjeno nogo pa se približa sedmim litrom. To pa je že hvale vreden dosežek.

Odlično se obnese tudi pri bolj dinamični vožnji, saj je stranskega nagibanja za razred rekordno malo, C-max pa je tudi zelo dolgo smerno vodljiv. V ovinkih se tako počuti kot doma, potnikom pa tudi na slabše trasirani cesti ni neudobno. Sliko lepo dopolnjujejo tudi zmogljive zavore in natančen menjalnik z le odtenek preveč skupaj postavljenimi prestavnimi razmerji.

Glede cene je tako, da C-max s tolikšno konjenico in opremo ni poceni avto, je pa vsekakor primerljiv s konkurenco. Slednja pa tudi proti doplačilu v večini ne ponuja toliko napredne tehnike in odlične vozne lastnosti, motorji pa le redkokdaj tolikšno ekonomičnost. Slaba stran je tako le držanje cene na dolgi rok, kar je v preteklosti forde zelo „teplo“. Ampak tudi to bi se z novim C-maxom skorajda moralo spremeniti.

Podatki o vozilu: Ford C-max titanium 1,6 EcoBoost (110kW)
Motor: 1.596 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 110 kW (150 KM) pri 5.700 vrtljajih na minuto
Navor: 240 Nm (270 overboost) med 1.900 in 3.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,8 litra/100 km, 154 gramov CO2
Zmogljivosti: 204 km/h, 9,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.380x1.828x 1.626, medosna razdalja /, prtljažnik (v litrih): 471/1.684
Cena: 22.320/24.835 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.