Avto
17 ogledov

Poceni delovna sila

Logan pick-up se hvali z 800-kilogramsko nosilnostjo in dovolj velikim kesonom,
1/29
Žurnal24 main
Logan v poltovornjaški izvedbi nas je presenetil. To lahko rečemo. In to predvsem z uporabnostjo tovornega dela, prijetnim dizelskim motorjem in ceno, ki je občutno nižja od sicer veliko večje konkurence.
Širitev družine v razred dostavnikov
Romunska dacia je samo leta 2008 prodala za 40 odstotkov več avtomobilov, velik del zaslug za to pa gre pripisati drugemu modelu v družini – sanderu. Tudi zaradi uspeha tega modela pa je bilo povsem razumljivo, da se je romunska dacia odločila modelno paleto še povečevati, in prvi ter logični korak sta dva poceni, a nikakor ne podhranjena dostavnika. Da kasneje nameravajo predstaviti tudi terensko vozilo stepway, pa je že druga zgodba. Zato raje ostanimo pri tej. Logan pick-up je tako s sprednjega konca na moč podoben limuzinskemu oziroma loganu MCV, s to razliko, da pick-up s črnimi odbijači in manjkajočimi pokrovi na kolesih že na prvi pogled deluje nekako delavsko.

800 kilogramov nosilnosti in 2,5 kvadratnega metra
Če nosi logan v imenu končnico pick-up, potem seveda pomeni, da je za potniško kabino, natančneje za ločevalnim steklom, uporaben keson, ki je namenjen prevažanju raznovrstnih materialov brez bojazni pred poškodbami. Odprt keson meri v dolžino 180 centimetrov, v širino pa meter pokaže 1,37 metra. Pod kesona, stranice in stena kabine so izdelani iz galvanizirane pločevine, robovi kesona pa so odeti v robustno plastiko. Delavski predznak nosi tudi zadnja stranica, ki spuščena lahko nosi 300 kilogramov, ob 800-kilogramski nosilnosti pa to pomeni veliko uporabnost tudi za prevoz težjih predmetov. S tem pa pridemo tudi do prve večje pick-upove pomanjkljivosti, in sicer gre za dejstvo, da keson nima premične ponjave, ki bi se jo dalo tudi zakleniti ter preprečiti vdor tatovom in pogled radovednežem. S tem je njegova uporabnost vsaj načeta, če že ne občutno zmanjšana, saj boste v centru mesta z zelo težkim srcem pustili avto, če imate zadaj karkoli vrednega nad 10 evrov. Konkurenca, ki je sicer večja in tudi občutno dražja, skoraj brez primere pozna to rešitev in jo svojim kupcem ponuja, četudi za doplačilo.

Logan pick-up je zanimiva alternativa za tiste, ki potrebujejo tovrstno vozilo, a jim je cena kljub vsemu na prvem mestu. © Gregor Prebil

 

Preprosta notranjost, skopa oprema

Voznikov delovni prostor je tipičen za tega proizvajalca, kar z drugimi besedami pomeni, da je armaturna plošča še vedno iz enega kosa, ergonomija in materiali pa so na ravni izpred desetih let in izvirajo iz renaultov tistega časa. Volanski obroč je še vedno gumijast in nastavljiv le po višini. Sedeži so primer preprostosti tako oblikovanja kot funkcionalnosti, prestavna ročica pa je dolgam, čeprav dovolj natančna. Kljub vsemu pa bo voznik dovolj lahko in hitro našel svoj prostor, preglednost nazaj pa zna nekaj veselja vzeti že pri prvi vzvratni vožnji. Predvsem nazaj in vstran ima pick-up namreč velik mrtvi kot, pri parkiranju pa bi bila zelo dobrodošla pomagala, ki pa jih proizvajalec baje za doplačilo tudi ponuja. Mi bi si jih privoščili. Sredinska konzola je predstavnik preprostosti, z ergonomskega stališča se pri Dacii na pozive avtomobilističnih novinarjev še niso odzvali in dvignili prenizko postavljena stikala klimatske naprave. Zadnja zahteva tudi doplačilo. Z opremo je celo tako, da v osnovi dobiš le ABS-sistem in eno varnostno blazino, skoraj vse ostalo je treba plačati ali poseči po paketu ambiance, ki primakne še drugo varnostno blazino, servovolan, daljinsko centralno zaklepanje in še nekaj drugih malenkosti. Klimatska naprava in avdionaprava sta tako prišli s seznama doplačil, vse to pa ceno dvigne in ponese med 11-tisočake.

Motor z željo po vrtenju
Priznati moramo, da od motorja nismo pričakovali preveč, saj podatek, da iz 1,5 litra prostornine iztisne zgolj 50 kilovatov, dandanes pač ni bog ve kaj. S tem mišljenjem smo se tudi usedli za volan, a se je že po nekaj prevoženih kilometrih izkazalo, kako smo se motili. Motor se zelo rad vrti tudi tja med štiritisočake in še malo višje, moč pa nabira zelo zvezno. Predvsem pa ima voznik vseskozi občutek, da motor ni podhranjen in da je povsem kos nalogi, ki jo opravlja. Končna hitrost in pospeški so sicer pričakovani, smo pa bili zelo presenečeni nad porabo, ki se je gibala med 6 in 6,5 litra plinskega olja. Tudi lega na cesti ni slaba, avto je lahko vodljiv, predvsem pa, ko je prazen, ne poskakuje neudobno. V ovinkih je dovolj dolgo povsem nevtralen, če pa vendarle pretiravate, je stvar s sklopko in dodajanjem volana preprosto rešljiva.

Logan pick-up je zanimiva alternativa za tiste, ki potrebujejo tovrstno vozilo, a jim je cena kljub vsemu na prvem mestu. Ravno zaradi preproste uporabe in robustnosti pa bodo ti dobili ravno to, kar si želijo, zanesljivega partnerja pri delu, kjerkoli to že bo. Pomankljivosti sicer ostajajo, ob odsotnosti ponjave pa se pojavi tudi nova. Ampak celostno gledano avto zapusti pozitiven vtis, ne nazadnje tudi zaradi iskrivega motorčka in zmogljivega podvozja.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.