Avto
39698 ogledov

Poglejte, kaj so razkrili v Luki Koper

BMW M3 in M4
1/12
BMW
Luka Koper je bila prizorišče velikega BMW razkritja.

Le nekaj dni po uradni predstavitvi novih BMW-jev M3 in M4 smo si lahko oba ogledali tudi v Sloveniji. Prvi slovenski kupci se bodo lahko z njim zapeljali marca.

BMW je namreč v Luki Koper za oba avtomobila posnel digitalne promocijske videe, ki so rezultat časa, v katerem na naša življenja vpliva korona virus, saj bodo v precejšnji meri nadomestili prav takšne prireditve, kot je bila predstavitev obeh modelov izbrani zainteresirani javnosti. A ker sta bila oba avtomobila že v Kopru, so pri slovenskem zastopniku znamke izkoristili priložnost in ju v edinstvenem okolju edinega slovenskega mednarodnega pristanišča pokazali svojim partnerjem.

BMW M3 in M4 | Avtor: BMW BMW

BMW M3 in M4 Avto BMW razkril najbolj vroča modela

Predstavitev je potekala v Luki Koper, našem edinem mednarodnem pristanišču, ki sicer po velikosti spada med manjše objekte te vrste v Evropi, kar pa več kot učinkovito nadoknadi s pomenom. Razprostira se na malo več kot 280 hektarjih, s čimer je za sedem- do osemkrat večje od mestnega jedra Kopra. Kruh zagotavlja okrog 1.700 zaposlenim v Luki Koper, nanjo pa je vezano še dodatnih 5.000 delovnih mest različnih področij. Ima tri bazene in dva pomola, kraljuje pa predvsem kontejnerski terminal, s čimer sledijo trenutnim trendom.

Kaj lahko povemo o dveh najmočnejših predstavnikih serij 3 in 4 ta hip? Predvsem to, da sta si od spredaj povsem enaka in da na sprednjem delu izstopata predvsem veliki ledvički v barvi odbijača, ki bosta gotovo poskrbeli za deljene občutke opazovalcev. Omenimo le, da se je BMW-jev oblikovalec Adrian van Hooydonk pri njuni zasnovi najverjetneje, pa tudi zasnovi drugih ledvičk najnovejših BMW-jev, zgledoval po Gandinijevi študiji garmisch iz leta 1970, ki se je pozneje izgubila neznanokam, lani pa so jo izdelali kar na novo.

BMW M3 in M4 | Avtor: BMW BMW

BMW 545e 545e Avto Vozili smo najbolj dinamični priključni hibrid

Obema avtomobiloma so seveda skupni tudi žarometi, prav tako pa imata pa tudi karbonske pragove in nekaj drugih skupnih oblikovnih in aerodinamičnih posebnosti. Sicer pa je jasno, da gre za avtomobila z nekoliko različnima konceptoma. Če je trivratni M4 namenjen predvsem večjim individualistom, ki jih načelom zanimata le prednja sedeža, bo petvratni M3 bolj blizu bolj družabnim voznikom predvsem pa zelo dinamičnim družinskim očetom. Razlike so očitne tudi zadaj, saj M4 z navzdol zavihanimi lučmi deluje bolj nastopaško, M3 z navzgor zavihanimi pa nekako bolj prijazno vabljivo. A da ne bo pomote: oba imata štiri izpušne cevi.

Luka Koper | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

BMW-jeva ekipa je omenila, da so v Luki Koper naleteli na zelo dobro sodelovanje, vendar je bil projekt kljub kratkemu trajanju, saj so vsa snemanja opravili v eni noči, organizacijsko zelo zahteven. Med drugim so zaradi napisov na kontejnerjih, ki so služili kot kulisa, morali soglasja za uporabo avtorskih pravic pridobiti pri prav vseh lastnikih kontejnerjev v luki. Na snemanju so med drugim uporabili dron, ki ga je upravljal svetovni prvak v letenju z droni, ki jih je osupnil s svojo spretnostjo. Pripomnil je tudi, da je bilo vijuganje med pristaniškimi napravami eno najbolj zahtevnih opravil v njegovi pestri karieri.

Ki služijo učinkovitemu odvajanju izpušnih plinov iz M twin power turbo šestvaljnika, ki ju sicer poznamo že iz BMW-jev X3M in X4M in mu nikakor ne bi mogli pripisati podhranjenosti. Kot se4 za BMW M šika, sta na voljo z dvema močema. »Navadna« M3 ali M4 tako razpolagata z močjo 353 kilovatov in navorom 55o njutonmetrov, v različicah competition pa oba kriterija narasteta na 375 kilovatov oziroma 650 njutonmetrov.

BMW M3 in M4 | Avtor: BMW BMW

BMW X4 M competition Iz prve roke Avto BMW za Žurnal: Brez voznika ne bomo preživeli

Oba sta sicer na voljo v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je nadomestil menjalnik z dvojno sklopko, za največje entuziaste pa sta M3 in M4 na voljo tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, da pa razvoj moči vseeno ne preseže razumih meja, so pri BMW-jevem oddelku M poskrbeli tudi z blaženjem pedala za plin.

BMW M440i xDrive | Avtor: MatijaJanežič MatijaJanežič

Direktor prodaje BMW Slovenija Aleš Suhorepec je priložnost izkoristil tudi za predstavitve BMW- ja M440i xDrive, šibkejšega brata obeh M-ov, ki pa tudi ne spada ravno med najšibkejše člene BMW-jeve ponudbe. Njegov 3-litrski turbobencinski šestvaljnik zmore moč 285 kilovatov in navor500 njutonmetrov, do 100 kilometrov na uro pa pospeši v 4,5 sekunde, torej le dobre tri desetinke počasneje od BMW-jev M3 in M4.

Moči in silovitosti torej motorju ne manjka, zato je pomemben tudi učinkovit prenos le te na podlago. Za to skrbi športno podvozje v kombinaciji s štirikolesnim pogonom z aktivni diferencialom in prioriteto zadnjih koles, ki sta ga oba novinca prevzela od BMW-ja M5. Vozniku so na voljo trije vozni programi od povsem štirikolesnega do povsem zadnjega pogona. Poseben program pa vozniku omogoča celo učinkovito in varno driftanje.

BMW M3 in M4 | Avtor: BMW BMW

Dodajmo še tisto, kar marsikoga najbolj zanima: M3 in M4 v »navadni« različici do 100 kilometrov na uro pospešujeta 4,2 sekunde, v različicah competition pa za enak dosežek potrebujeta le 3,9 sekunde.

BMW serija 4 coupé Serija 4 Avto Znana je slovenska cena za BMW, ki je razdelil oboževalce

BMW M3 in M4 | Avtor: BMW BMW

Komentarjev 3
  • Detel5ica 10:18 04.oktober 2020.

    Zelo grda sprednja maska

  • Porko2 17:41 03.oktober 2020.

    Ma kje najdejo te nagnusne barve? Da mi ga pripelje pred hišo, ga tožim.

  • Toma 15:36 03.oktober 2020.

    Ledvičke so lepe kot Hitlerjevi brki!