Do leta 2030 bodo bencinska in dizelska vozila v veliki meri izgubila številne svoje trenutne prednosti pred električnimi avtomobili. To vključuje tudi dolžino postankov za točenje goriva, piše nemški spletni portal Automobilwoche.
Polnjenje posode za gorivo vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem je trenutno bistveno hitrejše kot polnjenje baterije električnega avtomobila. Vendar ta prednost vse bolj izginja. Do leta 2030 bodo postanki za polnjenje baterije trajali skoraj tako dolgo kot postanki za točenje goriva. To je sklep nedavne študije o razvoju električnih pogonskih sistemov, ki jo je izvedlo podjetje Strategy&, svetovalno podjetje revizijske družbe PwC.
Glede na študijo bo lahko do leta 2030 v petih minutah napolniti dovolj električne energije v baterijo električnega vozila za 325 kilometrov vožnje, v desetih minutah pa za 400 kilometrov. Študija razkriva, da med tipičnim postankom za točenje goriva v vozilo z motorjem z notranjim zgorevanjem v petih minutah "napolnimo" posodo z gorivom za okoli 500 kilometrov dosega. Za vrhunska električna vozila strokovnjaki napovedujejo do 530 kilometrov v desetih minutah.
Pričakuje se, da se bodo stroški zaradi vse večje konkurence, ekonomije obsega v proizvodnji in padajočih cen surovin znatno znižali: baterijske celice bodo do leta 2030 cenejše za deset do petnajst odstotkov, napoveduje študija, ki razkriva tudi, da bo do leta 2030 baterija še vedno najdražji del električnega avtomobila.
Zaradi znižanja cen baterijskih celic se bodo cene pogonskih sistemov z motorji z notranjim zgorevanjem in elektromotorji od leta 2030 naprej vse bolj izenačevale. Polna stroškovna pariteta se pričakuje od leta 2040 naprej, piše Automobilwoche, kjer pišejo, da so pri upoštevanju skupnih stroškov lastništva (TCO) za uporabo avtomobila BEV in avtomobila z motorji z notranjim zgorevanjem že dosegla pariteto.
Po izračunih Strategy& se bo delež izključno električnih avtomobilov v osebnih avtomobilih, prodanih po vsem svetu, do leta 2030 povečal na 40 odstotkov, do leta 2035 pa celo na 60 odstotkov.
Kdo bo pa elektro infrastrukturo naredil? Bo treba se ene 5 JEK blokov postavit, pa 3 kompletna omrežja, da bomo lahko filali vse skupaj.
IN po novem boš moral vrniti tudi subvencijo,razen ,če ni tvoj avto dotalka po tuji krivdi,i se pravi,po desetih letih je ta škatla vredna ni,če pa jo boš hotel odjavit,prodat?,pa boš moral vrniti državi subvencijo(ne vem5000-7000 evrov)
Elektrifikacija se bo preko hibridov zgodila sama po sebi, vendar malo počasneje kot bi radi v Bruslju. Se bo pa zgodila, pa Slovenceljni bentite kolikor hočete.