Avto
9974 ogledov

Pomladi prihaja k nam izzivalni električni Kitajec za 20 tisočakov

Nammi 01 Dongfeng
Družba Plan-Net Avto je predstavila načrte, kako namerava 'demokratizirati' vožnjo z električnimi avti pri nas. Nam so ušesa zastrigla ob skorajšnjem prihodu električnega konkurenta clia, ki obljublja lep doseg in atraktivno ceno.

Družba Plan-Net Avto je praznovala prvo obletnico delovanja. Je sicer hčerinsko podjetje družbe Plan-Net Solar, ki je postalo eno vodilnih v državi s področja sončnih elektrarn in električnih polnilnic. Že pred časom so kot tretji steber začeli prodajati električne avtomobile in dostavnike. Med drugim so v Slovenijo znova pripeljali znamko MG, za katero ostajajo uradni prodajalec in serviser. Na področju lahkih gospodarskih vozil na električni pogon pa so nastopili z blagovno znamko Maxus, do danes pa so postali še uvozniki s ponudbo električnih avtov znamk Aiways, Voyah in Forthing. 

Tri milijarde odtekajo v tujino, namesto da bi denar ostal doma

Kot je ob predstavitvi rezultatov povedal direktor skupine Planet-Net Solar Marko Femc, je osnovna želja njihovega delovanja demokratizacija zelenega prehoda, saj so trenutno baterijska vozila zaradi visokih cen namenjena le peščici, hkrati pa je ogromno nerešenih vprašanj na področju zagotavljanja elektrike in polnilne infrastrukture. Med drugim je Femc dejal, da v Sloveniji letno za klasična fosilna goriva vozniki potrošimo tri milijarde evrov, dobiček od njih pa se pretaka v žepe tujih korporacij.

Po njegovih izračunih bi s prehodom na električne avte v Sloveniji za vso potrebno energijo porabili le milijardo evrov na leto, denar pa bi ostal pri slovenskih proizvajalcih električne energije, tako tistim z lastnimi domačimi elektrarnami kot velikim proizvajalcem.

Marko Femc | Avtor: Plan-Net Solar Plan-Net Solar
Femc poudarja, da so marsikje po svetu, predvsem pa izven Evrope, takšne izzive že zelo dobro naslovili, zato ni resnih zadržkov, da jih ne bi tudi v Sloveniji. Pri tem je izpostavil primer Kitajske, ki se je v eni generaciji tehnološko povsem spremenila in s tesnim sodelovanjem države in elektrogospodarstva omogočila silovit razvoj za milijardo in pol ljudi ter množično elektrifikacijo tamkajšnjega voznega parka.

Vlogo podjetja Plan-Net Solar na podlagi izkušenj, ki jih ima v trgovinskih stikih s kitajskimi partnerji, Femc vidi predvsem v luči amabasadorja, ki naj kupce spodbuja, da razmišljajo drugače. Zato jim želijo celostno svetovati in jim pomagati glede zniževanja stroškov za električno energijo, polnilno infrastrukturo in mobilnost. Eno od teh področij je tudi ponudba ugodnejših baterijskih vozil, ki jih razvijajo in izdelujejo največji kitajski koncerni. Po tehnološki plati so po njegovem mnenju so ti avti povsem primerljivi, v marsičem pa tudi boljši od uveljavljenih avtomobilskih znamk, ki jih poznamo na Zahodu.

Postavili temelje, zdaj gre zares

Bojan Tavčar, direktor prodaje Plan-Net Avto, je napovedal, da bodo čez nekaj mesecev na sedežu podjetja v Kamniku pod Krimom odprli povsem nov prodajni salon, v katerem bodo lahko pod isto streho predstavili vse blagovne znamke v ponudbi. 

Glavnino prodaje bodo še naprej opravili z znamko MG, ki je sicer v fazi delne prenove modelov, med drugim pa se obeta prihod odmevnega roadsterja cyberster.

Voyah free | Avtor: Voyah Voyah

Letos so pri Plan-Net Avto začeli kot uvoznik začeli prodajati blagovni znamki Voyah in Forthing, ki spadata pod četrti največji kitajski avtomobilski koncern Dongfeng. Pri Voyahu gre za premijsko znamko, ki za atraktivno ceno ponuja napreden električen pogon in veliko udobja. Po suvu z imenom free bodo leta 2024 pri nas začeli še s prodajo luksuznega velikoprostorca voyah dream in limuzine voyah passion. 

Forthing velja za znamko, namenjeno splošnim uporabnikom. Križanec T5 EVO je za marsikoga atraktiven, ker ima poleg baterijske različice tudi možnost klasičnega bencinskega pogona, stane pa pod 26 tisoč evrov.  

Forthing | Avtor: Forthing Forthing

Nammi 01 | Avtor: Dongfeng Dongfeng

Električni nammi 01 s ceno primerljivo velikega bencinskega avta

Zelo zanimiv za slovenski trg pa utegne biti model nammi 01, ki prav tako spada pod Dongfeng. Gre za štirivratni baterijski avto atraktivne zunanje oblike in dolžine štirih metrov (B razred), ki bo imel vgrajene napredne asistenčne sisteme stopnje 2 in še številne druge pripomočke za udobje. Udobna in digitalizarana bo tudi notranjost v kontrastnih barvah.

Nammi 01 bo na voljo v dveh različicah baterije, ki po WLTP zmoreta do 220 ali 320 kilometrov dosega. Avto zaradi napredne arhitekture omogoča zelo hitro polnjenje, tako naj bi na primerni polnilnici že v osmih minutah prejel za 200 dodatnih kilometrov energije. Kot nam je povedal na Tavčar, ciljajo na ceno 20 tisoč evrov, kar bi bil vsaj nekaj časa najcenejši električni avto na slovenskem trgu. To je hkrati cena, za katero v B segmentu trenutno dobite zmerno opremljen bencinski avto.

Med drugimi novostmi iz ponudbe velja omeniti blagovno znamko Aiways, pri kateri se bo modelu U5 pridružil še model U6 z atraktivno podobo kupeja. 

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • sandi76 09:24 19.december 2023.

    Ravno prav. Prihajajo nove cene elektrike, novi električni avtomobili.... , kot žebljica na glavico ! Distributerjem se že smeje !

  • Avatar Garancija
    Garancija 09:20 18.december 2023.

    Verjemite,da na koncu bomo vsi kupili kitajske avte