Avto
434 ogledov

Potovanje z avtom: Cene v Stockholmu

1/32
Žurnal24 main
Pred potjo sva veliko prebrala o visokih cenah na Švedskem. Cene so res višje kot pri nas, vendar ne toliko, da si ne bi mogli privoščiti nakupa spominkov ali večerje.

Po nekaj daljšem spancu je sledil drugi del ogleda Stockholma. Na turističnem prospektu sva obkrožila najino naslednjo točko, razgled na mesto z dvižno gondolo, podobno kot londonsko oko – eye. Tudi ceno te (14 evrov za dve karti) sva pokrila s kartico Stockholm card.

Za dve nočitvi v kampu Angby v Stockholmu sva plačala 43 evrov. Kar veliko glede na to, da kamp ni nič posebnega, je pa njegova prednost ta, da ima v bližini postajo podzemne železnice in je zato dostop do središča mesta hiter in enostaven. Blizu so tudi trajekti.

Ob desetih sva bila na okencu, kjer so nama priskrbeli karto, a je bil najin odhod nad mesto zaradi velikega zanimanja šele ob 13.10. OK. Šla sva še po spominke v Gamla Stan. V prodajalnah spominkov se kič kar kopiči. Po zelo ugodni ceni (skupaj 24 evrov) sva kupila tri majice, za te je treba sicer odšteti od 10 do 20 evrov in magnet za na hladilnik ali kuhinjsko napo, ki je bil štiri evre. Privoščila sva si še pregrešno drag sladoled. Ena kepica stane od 2,5 evra naprej, a na ceno vedno le ne velja gledati.

V dveh dneh sva sicer videla veliko, vendar pa še zdaleč ne vse. V Stockholmu ste z lahkoto ves teden in ne bo vam dolgčas.

Pokukala sva tudi na cenik hrane in pijače. Kava v turističnih predelih mesta stane 3 evre, pica od 10 do 15 evrov, prav tako testenine. Tudi v supermarketih cene niso tako zasoljene, da bi vas to lahko odvrnilo od nakupa osnovnih življenjskih potrebščin. V povprečju so cene za 20–30 odstotkov višje od slovenskih, kar pa je glede na standard in plače severnjakov razumljivo. Po nakupih se nama je že mudilo na razgledno točko, od katere sva veliko pričakovala.

V švedskih kampih je čas za odjavo do 12. ure dopoldne, v nekaterih pa tudi do treh popoldne.

Gondola pelje na vrh velikanske športne dvorane, kjer se odvijajo največji športni dogodki in koncerti največjih svetovnih zvezd. Žal je pogled na kupolo spektakularen le od spodaj in iz centra mesta, razgled z vrha pa ni nič posebnega. Glavne znamenitosti so predaleč, pogled pa sega le na blokovska naselja in stari nogometni stadion. Pred odhodom v kamp sva v bližnji trgovini kupila zalogo vitaminov za na pot. Kilogram nektarin stane tri evre, za dve škatli češnjevega paradižnika sva odštela dva evra.

Na ladji so tudi brezcarinske prodajalne, cene v njih pa zares ugodne. Najbolj se splača nakup pijač, zelo poceni pa dobite tudi oblačila vseh vrst znamk.

Po vrnitvi v kamp sva v navigacijo vtipkala naslednji cilj – pristanišče, kjer je zasidran trajekt in je od kampa oddaljen zgolj 15 minut vožnje. Ker sva imela na strehi prtljago, sva morala na trajektu parkirati kar med kamioni. Na recepciji ladje sva vprašala, če se da dobiti prosto sobo, a nama je prijazna blondinka odvrnila, da je žal vse zasedeno in da lahko spiva v spalki na palubi ali v čakalnici na ladji. S tem sva se sprijaznila in se odpravila na razgledno palubo, kjer sva si privoščila hitro večerjo.

Na trajektih med plovbo ni dovoljeno sedeti v avtomobilu, prostor pa zaklenejo in ga spet odklenejo 45 minut pred prihodom. Hrano, pijačo, spalne vreče in ostalo je zato ob parkiranju treba vzeti s seboj.

Deset minut čez osem zvečer je sledil odhod. Skandinavci so znani po tem, da so točni kot švicarska ura. Ker smo na finski ladji, smo morali čas premakniti za eno uro naprej, tako da je bila ura že deset čez devet. Kaj kmalu sva pozabila na spanje na tleh, saj naju je ob poti spremljala čudovita narava z neštetimi otočki. Na poti do Helsinkov jih je kar okoli 3.000. Nekateri so v zasebni lasti bogatih Švedov, ki so si na njih zgradili vile in pristanišča za svoje jahte in jadrnice. Narava tu je tako lepa, da človek ne ve, na katero stran bi gledal. Na palubi sva vztrajala do polnoči, nato pa sva se le odpravila spat v čakalnico, saj naju je naslednji dan čakal ogled finske prestolnice.

Preberite še:

1.in 2. dan (Kamnik–Hamburg)

3. dan (Köbenhavn)

4. dan (Köbenhavn–Stockholm)

5. dan (Stockholm–Finska)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.