Avto
653 ogledov

Pravilna drža rok na volanu je zgolj ena

Drža volana
1/2
Aleksander Praper/Avtovizije
Komaj naredijo izpit, pa že velika večina mladih voznikov volan drži napačno, kar precej zmanjša možnosti pravilnega reagiranja v primeru nenapovedanega dogodka na cesti. Drža obroča deset do dveh, zgoraj ali spodaj ter samo z eno roko je napačna, vam bo povedal vsak inštruktor varne vožnje in tudi profesionalni dirkač. Zakaj?

"Po izkušnjah trenerjev varne vožnje so vozniki začetniki slabo seznanjeni o pravilni drži volanskega obroča. Ugotavljamo, da 80 odstotkov voznikov začetnikov drži volan v drži rok '10 do 2' ali kako drugače, kar je nepravilno in v situacijah lahko zelo nevarno!", opozarja Samo Rep, trener varne vožnje iz Centra varne vožnje Blagomix Logatec. Navade, ki jih prevzamemo kot mladi vozniki, pa kasneje v vozniški karieri le težko spremenimo.

"Pravilna drža volana je položaj rok '15 do 3'", svetuje Rep, to pa vsi novejši avtomobili potrjujejo s tem, da so volanski obroči na tem položaju prilagojeni dobremu oprijemu, denimo z utori ali pa je nad tem položajem volan bolj odebeljen, zato je oprijem boljši.

In zakaj je drža volana čimbolj vsaksebi tako pomembna? "Ker v tem položaju popolnoma nadziramo položaj prednjih koles. Poglejte samo voznika relija ali ali formule 1, tudi oni tako držijo volan. Ravno zato, da imajo pod kontrolo kolesa in da v nevarnih situacijah lahko takoj in pravilno odreagira," pojasnjuje Rep.

Seveda pa je ta drža pomembna in najbolj prilagojena tudi za upravljanje z vsemi sistemi, ki so ob volanskem obroču, torej smerniki, brisalci in ostalimi funkcijah na samem obroču. 

 Med najpogostejše napake sodi tudi drža volana samo z eno roko, ko običajno druga roka "počiva" na prestavni ročici.

Zakaj potem novopečeni kandidati tega ne vedo? 

Pri agenciji za varnost v prometu AVP pravijo, da njihovi ocenjevalci na izpitni vožnji nadzirajo tudi položaj rok kandidata in so pozorni, ali jih držijo v položaju "15 do 3." Prav tako so za Žurnal24 zagotovili, da šole vožnje oziroma tamkajšnje inštruktorje na to opozarjajo pri strokovnih nadzorih. 

Inštruktor Brane Legan iz AMZS Centra varne vožnje Vransko meni, da napaka najverjetneje izvira iz šol voženj, saj da tam pravilni drži in razlagi, k čemu pripomore, dajejo premalo poudarka.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 10
  • Žurnalček 18:39 02.december 2015.

    Seru li ga seru. Dirkači nimajo kaj govorit , kajti os. avtomobili niso dirkalni in nimajo takšnih teh. rešitev , kot dirkalni. Ko so bili volani brez serva , jih je res bilo potrebno tako držati , danes pa ne ...prikaži veče več , kajti vsi imajo servo. Če kamionski volan ni potrebno tako držati , zakaj bi moral osebni ? Z molzenjem volana , ne boste preprečili nobene nesreče , ampak samo z predprijemanjem , kar pomeni , da že prej pred ovinkom volan poprimete tako visoko , da ko že obrnete volan v smer ovinka , pridete z roko na 4 ali 8 . Nazaj pa samoo z drsenjem . Na ravni cesti pa držite volan tako kot vam je najbolj ugodno.

  • zkvazdjkrregistracijozahtevate 21:44 01.december 2015.

    Pri men je blo isto. enkrat je snežil enkrat je lil ko iz škafa, pač ni da ni. Nikol ni zarad vremena ura odpadla. Takim k zarad tega odpovejo uro bi bilo treba pa licence odvzet. To je neresno. Če ...prikaži veče si inštruktor sam ne zaupa dost da bo poskrbel za varnost če je treba ja kako more bit pa potem šele kandidata strah da ga taka nesigurna oseba uči vozt. Narobe svet.Jz se še dons ne jezim na poledico, sneg, dež ker enostavno prilagodim vožnjo pa je. Poznam pa ogromno voznikov ki jamrajo in so slabe volje. Če greš s takim slabšalnim odnosom do cestnih razmer vozt potem hitro narediš napako.

  • Lavdan 14:09 01.december 2015.

    Formula ena ima tako direkten volan da ne rabi celega obroča in niti ne more držati volana drugače ker ima gumbe za prestave zraven, Raly vozniki veliko vozijo z eno roko, ker z drugo menjajo brzine. Tako kot sedi tip ...prikaži večp na sliki lahko voziš po mestu, a če misliš voziti tisoč kilometrov ali več se ne boš več zravnal.