Avto
256 ogledov

Predsedniška limuzina za voznika

Audi A8
1/62
Žurnal24 main
Vozili smo. Preizkusili smo najbolj luksuzno audijevo limuzino A8 s 3,0-litrskim TDI motorjem s 184 kilovati moči in ceno 111.629 evrov.

Znano je kdo so kupci velikih poslovnih limuzin, sodeč po statistiki pa je njihovo število tudi dokaj stalno. Nekaj jih je skozi leta sicer romalo v razred suvov, nekaj v segment limuzinskih kupejev. Zato imajo poslovne limuzine danes nalogo združevati limuzinsko udobje z odličnimi voznimi lastnostmi in še kaj. Audiju je zaradi aluminijaste karoserije to odlično uspelo, posledično pa za seboj za zdaj pusti tudi vso konkurenco tako glede zmogljivosti kot porabe.

Za 80 tisočakov tako dobite veliko avtomobila in kar nekaj opreme, za pravi premium občutek pa je razumljivo treba pogledati na seznam doplačil, ki je neskončno dolg. Za masažne, hlajene in ogrevana usnjene sedeže je tako treba odšteti kar  17 tisočakov.

Z več aluminija 110 kilogramov lažji
Kljub rasti so audijevi inženirji uspeli pri teži avtomobila privarčevati dobrih sto kilogramov (vsega 1.840 kilogramov), večina prihranka pa gre na račun nove generacijeve audijevega ASF ali audi space frame kot ga imenujejo. Pri primerjavi teže smo zaradi podobne dolžine vzeli kar podaljšanega A8L, ki v različici z 171 kilovatnim 2,0 TDI motorjem tehta 110 kilogramov več kot A8 letnika 2011. To je kar 155 kilogramov kot podobno zmogljiva štirikolesno gnana limuzina z zvezdo na nosu, bavarec, sicer s pogonom na zadnji kolesni par pa je prav tako težji za 25 kilogramov.

 

Prihranek se še najbolj pozna pri voznih lastnostih, saj predvsem pri načinu confort deluje kot mnogo manj kot 5,15 metra dolgo vozilo, obračanje na mestu pa je sila enostavno opravilo. Popolnoma drugačno sliko pa A8 daje v načinu dynamic, kjer prilagodljivo vzmetenje otrdi in skrajša zavrtljaje volana, vožnja pa zahteva trdo roko, volan pa uslugo vrača z izredno natančnim vodenjem. Prilagodljivo vzmetenje in podvozje zelo hvalimo, še posebej ker je serijsko pri vseh različicah A8. Tudi zaradi tega je A8 vozniku orientirana poslovna limuzina, glede prostora pa je tako da je tega dovolj tako v prvi kot drugi vrsti. Zanimivo dejstvo pa je da je 510 litrski prtljažnik, za 20 litrov manjši kot pri številko manjšem A6, kjer meri 530 litrov. Se pa razlika med modeloma pozna predvsem pri centimetrih v širino, saj je A8 osem centimetrov širši, enaka razlika v korist A8 pa je tudi pri medosni razdalji.

Glede ergonomije in ureditve notranjosti je bil prav tako narejen velik korak naprej, velik del tega pe gre na račun sredinske konzole kjer domujeta nov MMI in osem stopenjska avtomatika. Pri slednji včasih zmoti le oblika ročice, ki pri pomikanju po kulisi ne daje dobrega občutka kdaj smo v katerem programu (P, R, D). Prednja sedeža sta izdatno nastavljiva in ameriško foteljasta, sedenje v njih pa evropsko športno. Hvalimo tudi v več smeri dvojno nastavljiv sredinski naslon, vsaj pred pred sopotnikom pa ni preveč prostoren. Dober vtis poleg kakovostne imitacije lesa in odličnega aluminija pusti tudi ambientalna osvetlitev, tako kot zunaj pa je tudi znotraj veliko LED diod.
    
Več kot 3.0 TDI niti ne potrebuješ
Pod nosom se je vrtel osnovni trilitrski dizel, ki pa si tega pridevnika zaradi konkretne zaloge moči in navora ne zasluži. Z 1.840 kilogrami težkim vozilom nima pretiranega dela niti ob polni obremenitvi, 184 kilovatov moči in 550 Nm navora pa je dobra popotnica  tudi za hitro in udobno vožnjo po avtocesti in izven nje. Tako na papirju kot v praksi impresivna sta tudi pospešek in končna hitrost, ki znašata 6,1 sekunda (od 0 – 100 km/h) in 250 km/h (elektronsko omejenih). Posledica nižje teže in sistemov kot je start&stop pa je tudi nizka poraba, ki pri zmerni nogi znaša 8,2 litra, nekoliko več dinamike pa jo poviša na devet litrov, le stežka pa preseli med dvomestne številke. Ob 90 litrskem rezervoarju pa to pomeni avtonomijo okoli in tudi čez 1.000 kilometrov.

Enako dobro se odreže tudi štirikolesni pogon, ki A8 da še več ostrine, še posebej če ima dodano zaporo diferenciala (testnik tega sicer ni imel). Meje zdrsa so v tem primeru postavljene izredno visoko, preseganje le teh pa zaradi mer in mase, zahteva veliko mero znanja.

Cena visoka, a primerljiva tisti pri konkurenci
Serijska oprema je glede na segment izdatna, med njo najdemo prej omenjeno osem stopenjsko avtomatiko in podvozje z brezstopenjskim zračnim vzmetenjem. Tudi udobnostne opreme je kar veliko, je pa za tisti predsedniški „feeling“ treba močno pogledati še na seznam doplačil. V primeru testnika so z njega prišli odlični sedeži, ki z funkcijo ogrevanja, hlajenja in masaže stanejo kar (dodatnih) 17 tisočakov. So pa primer odličnega udobja in športnosti, sistem masaže pa preko petih programov in ravno toliko jakosti (5X5 = 25 načinov masaže) prednjima potnikoma močno olajša vožnjo na dolge proge.

MMI po novem sestavljajo štirje sklopi, funkcija touch (po kateri po ploščici rišemo s prstom) deluje odlično saj prepozna tudi cirilico in ali kitajske črke. Del navigacije je tudi 60 Gb velik trdi disk, od katerega je 20 Gb rezerviranih za video in audio vsebine potnikov. Sistem omogoča tudi 3D prikaz in prikaz omejitev v prometu tako prometnih znakov kot nesreč, pri slednji pa vozniku ponudi alternativne poti. Navigacija sodeluje tudi z adaptive cruise control sistemom, bolje poznanim kot radarski tempomat, kar pomeni, da prilagaja delovanje motorja (pospeševanje) sami trasi, po kateri vozite. To pomeni, da ne pospešuje nepotrebno pred ovinki in podobno.

Manj napreden pa je testnik bil z vidika napredne tehnike. Poleg prej omenjenega tempomata, rekuperacijo zavorne energije in start&stop sistemom je bil namreč opremljen le še s sistemom za zaznavo vozila v mrtvem kotu in sistem audi pre sense plus, ki v   primeru nevarnosti potnikom zategne pasov,  ob trku pa umakne volanski obroč in s tem zmanjša možnost poškodb potnikov. Na seznamu doplačil so tako ostali še side assist in pre sense rear sistemi ter asistent za nočni vid (glej test audi A7 sportback). To pa bi ceno povišalo še bolj v višave. Testnikova cena je osnovno tako povečala zadobrih 30 tisočakov, ampak šlo bi tudi še mnogo višje. Samo za informacijo 630 watni Bosejev audio sistem z 14 zvočniki (stane 1.629 evrov) lahko še za dodatnih sedem tisočakov zamenja 1.460 watni bang&olufsonov z kar 19 zvočniki, najdražji sedeži pa stanejo dobrih 26 tisoč evrov.

Podatki o vozilu: (Audi A8 3.0 TDI quattro)
Motor:
2.967 cm3
Vrsta: šestvaljni dizelski V6
Moč: 184 kW (250 KM) med 4.000 in 4.500 vrtljaji na minuto
Navor: 550 Nm med 1.500 in 3.000 vrtljaji na minuto
Poraba: 9,3 litra/100 km, 174 gramov CO2
Zmogljivosti: 250 km/h, 6,1 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):5.137x1.949x 1.460, medosna razdalja 2.992, prtljažnik (v litrih): 510
Cena: 79.000/111.629 EUR

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.