Avto
134 ogledov

Premagovanje klancev in blata

David Lesjak nas je popeljal na adrenalinsko in blatno off road vožnjo. FOTO: Bo
1/38
Žurnal24 main
Dan smo preživeli v Savinjski dolini, skupaj z državnim prvakom v off road vožnji Davidom Lesjakom, ki nam je za začetek razkazal delavnico, z njim pa smo se tudi pogovarjali.

Večini v Sloveniji ste še neznani. Se lahko na kratko predstavite?
Sem David Lesjak, doma iz Savinjske doline, natančneje iz naselja Nazarje. Sem tekmovalec v off roadu in tekmujem v kategoriji spretnostne preizkušnje nad 2000 ccm ter v razredu soft trial. Sem predsednik off road kluba WHITE TIGER, za katerega tudi tekmujem. 

Kakšni so bili vaši začetki in kateri so vaši največji uspehi?
S tem športom sem se začel ukvarjati pred približno šestimi leti z mitsubishi pajerom 2.3 TD. Tako kot pri vsakomer so bili začetki težki. Najprej sem spoznaval svoje nasprotnike, nato pa na vsaki tekmi dal vse od sebe za kar najboljši rezultat. Moj največji uspeh je osvojitev dvakratnega naslova državnega prvaka v kategoriji spretnostne preizkušnje za leto 2008 in leto 2009. Na ta dva naslova sem zelo ponosem, kajti potrebnega je bilo ogromno dela in predvsem sreče, da se je vse izteklo po načrtih.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Koliko avtomobilov ste zamenjali in s katerim avtomobilom trenutno tekmujete?
V svoji dosedanji karieri sem zamenjal dva avtomobila. Prvi je bil prej omenjeni mitsubishi pajero 2.3 TD, drugi pa je avto, ki ga vozim zdaj. To je jeep grand cherokee 5.9., s katerim sem osvojil oba naslova državnega prvaka.

Lahko na kratko opišete karakteristike svojega avtomobila: moč, navor, porabo, posebnosti, predelave ...
Sedanji avto jeep grand cherokee 5.9 je posebej prirejen za tekmovanja off road. Ima dvignjeno podvozje za 10 cm, prirejene amortizerje, predelan je tudi motor. V notranjosti ni pomembnejših predelav, razen varnostne kletke, ki me varuje v primeru kakršnegakoli trka. Motor ima 5900 ccm, okoli 300 konjskih moči, navora je okoli 500 Nm, poraba se giblje med 25 in 30 litri.

 

Kje potekajo tekmovanja in kakšna so pravila?
Tekmovanja potekajo po mnogih krajih v Sloveniji, kot so Kamnik, Mačkovci v Prekmurju, Koper, Maribor, Naklo. Tekmuje se v treh disciplinah: spretnostna preizkušnja (hitrostna), soft trial in hard. Spretnostna preizkušnja je sestavljena iz treh razredov: do 2000 ccm, nad 2000 ccm, kjer tekmujem tudi jaz, in dizel. Soft trial se določa po dolžini avtomobila, tekmuje pa se med količki, ki imajo na vrhu kroglice, ki ne smejo pasti s količka. Napake se točkujejo s kazenskimi točkami. Hard je posebna disciplina, kjer avtomobili premagujejo ovire z vitli. Ti avtomobili so posebej predelani, da premagujejo takšne podvige.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Koliko klubov je v Sloveniji? Kakšna je konkurenca?
V Sloveniji je registriranih osem klubov, nekaj pa jih še ni registriranih. Konkurenca je huda, včasih gre zelo na nož, odločajo celo stotinke.

Za kako drag šport gre? Koliko denarja je treba  imeti, da nekdo eno sezono tekmuje v off roadu?
Off road je razmeroma drag šport, še posebej ker v Sloveniji ni zanimanja za sponzorstvo oziroma donacije. Za približno eno sezono, vključno z morebitnimi popravili, je treba imeti proračun nekje od tri tisoč do pet tisoč evrov. To je za lasten žep kar velik zalogaj. Če bi tekmovali še v tujini, pa se številke drastično dvignejo. Tu bi se rad zahvalil družini, prijateljem za pomoč pri popravilih (ekipi FiLAnD) in mojemu sponzorju Tehnični pregledi Miklavc za dosedanjo podporo.

So tovrstni avtomobili homologirani tudi za vožnjo po cesti?
Nekateri so, nekateri pa niso.


Nesreče so najbrž sestavni del tega športa. Kakšne vrste poškodb so najpogostejše in kakšne ste utrpeli vi osebno?
Največkrat na srečo pride le do zvite pločevine, v redkih primerih pa do telesnih poškodb, ki pa do zdaj  niso bile smrtno nevarne. Osebno za zdaj na srečo nisem utrpel poškodb, za kar je zaslužna tudi varnostna kletka v avtomobilu. Tako smo kar najbolj poskrbeli za mojo varnost.

Kakšni so vaši cilji v prihodnosti? Morda nastop na kakšnem vztrajnostnem reliju?
Moji cilji so predvsem zmagovati v državnem prvenstvu ter se preizkusiti tudi na tekmah v tujini, odvisno od proračuna. Kot so želje vsakega off road voznika, pa je tudi moja, da bi se v prihodnosti udeležil vztrajnostnega relija, kot so Dakar, Baja in drugi.

 

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.