Avto
10 ogledov

Premier razkril vročega malčka

Yves Leterme (desno) in prvi mož Audija Rupert Stadler. (Foto: Andrej Leban) Žurnal24 main
Nov Audijev adut, model A1, je pomagal odkriti kar sam belgijski premier Yves Leterme. "Slovenski" wind v Ženevi ni dočakal podobnega obiska, si ga bo pa državni vrh ogledoval doma.

Audi bo svojega novinca, s katerim bodo konkurirali velikemu rivalu BMW in njegovemu miniju, izdeloval izključno v belgijskem obratu v Forestu. V projekt so v Ingolstadtu vložili kar 280 milijonov evrov, pomagal pa bo ohraniti 2.200 delovnih mest.

Intervju:
Yves Leterme, belgijski premier za Žurnal24


Kaj audi A1, ki ga bodo izdelovali v vaši državi, pomeni za belgijsko gospodarstvo?

To je zelo pomemben projekt, ki bo pomagal ohraniti ali celo ustvariti številna delovna mesta.

Kakšno je trenutno stanje belgijske avtomobilske industrije?

Belgija je znana po tradiciji pri proizvodnji avtomobilov. Imamo nekaj velikih tovarn, kot je v Genku, kjer izdelujejo Ford, ali Forestu. Nekatere imajo sicer trenutno težave, a z Audijem tovarna v Forestu piše zelo uspešno zgodbo.

Kaj pa vi osebno menite o audiju A1?

Po mojem mnenju je zelo moderen mestni avtomobil, zelo "trendi" in lahko zavzame velik del trga, na katerem konkurira. Kar pa je dobro za Audi, je dobro tudi Belgijo.

Da ima takšen projekt velike politične vplive, se dobro zaveda belgijski premier Yves Leterme, ki je ob boku prvega moža Audija Ruperta Stadlerja na eni in glasbene zvezde Justina Timberlaka na drugi pomagal pri odkritju A1. Po Letermovih besedah je projekt izrednega pomena za celotno državo, saj dokazuje konkurenčnost države pri privabljanju tujih investicij, obenem pa je "nagrada za predanost in znanje naših delavcev."

Milijoni tudi iz državne malhe
Za primerjavo, francoski Renault je v projekt winda, ki ga bodo izdelovali v novomeškem Revozu, vložil 200 milijonov evrov, od tega samo v posodobitev tovarne, ki je glede na izjave izvršnega direktorja Jeroma Stolla v številnih pogledih ena najboljših znotraj koncerna, 50 milijonov evrov. Več kot 14 milijonov je v projekt vložila tudi slovenska država.

Vsaj do polletja bo tako Revoz obratoval s polno paro, vseeno pa bo potrebno zaradi izteka nakupnih spodbud v Zahodni Evropi in dejstvu, da je twingo na trgu že četrto leta, računati na padec proizvodnje in posledično prilagajanje števila delovne sile. Kakorkoli, Revoz bo v prihodnosti ostal eden glavnih obratov za proizvodnjo malih Renaultovih avtomobilov, obljublja Stolle.

In slovenska država?
Znana so zadnja nesoglasja med Novomeščani in ekipo na Gregorčičevi, saj v Revozu državi očitajo neustrezno politiko na področju energetske oskrbe velikih proizvajalcev. Stroški za elektriko so namreč v Revozu najvišji med tovarnami v skupini Renault, ta problem pa po mnenju predsednika uprave Revoza Aleša Bratoža duši konkurenčnost tudi drugih slovenskih podjetij. Morda bodo nesoglasja skušali vsaj pred kamerami in objektivi zgladiti sredi marca, ko bodo v Revozu za državni vrh pripravili dan odprtih vrat in premierja Boruta Pahorja z odprto streho zapeljali v svoji novi pridobitvi.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.