Avto
4761 ogledov

Pri Citroënu zaradi družinskega novinca zelo samozavestni

predstavitev Citroën C3 Aircross
1/13
Saša Despot
Citroën je v Slovenijo uradno pripeljal mestnega križanca C3 aircrossa, ki je na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, ter tremi različnimi pogoni, od klasike do 100-odstotno električnega pogona. Slednji ob trenutni subvenciji 7.200 evrov prinaša privlačno ceno za vse, ki iščete cenovno ugodno družinsko električno vozilo.

Citroën je že na začetku februarja predstavil cene in odprl naročila za novi C3 aircross in električni ë-C3 aircross. Cene se začnejo pri 18.490 evrih za bencinski C3 aircross s 73 kilovati moči (100 KM) in ročnim menjalnikom ter 19.490 evrih za električni ë-C3 aircross s 44 kWh baterijo in 300 kilometrov dosega (WLTP). Z večjo, 54 kWh baterijo in 400 kilometrov dosega bo za 1.500 evrov doplačila na voljo v drugi polovici leta. Pri ceni električnega modela (po ceniku) je upoštevana maksimalna subvencija Borzena v višini 7.200 evrov. Cenovno najdražji je blagi hibrid, ki ni na voljo z osnovno stopnjo opreme in stane po ceniku vsaj 23.550 evrov.

predstavitev Citroën C3 Aircross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Po modelih ë-C3 in C3 gre torej že za drugo vozilo nove generacije, s katero se želi Citroën s filozofijo 'ravno prav' vrniti k izdelavi cenejših, a vsestransko uporabnih avtomobilov za vsakdanjo uporabo. V ta namen je pri zasnovi avta razvil, poiskal in uvedel številne nove tehnologije, vključno z enostavnejšo platformo. Tudi osnovna oprema je podrejena nižji osnovni ceni.

Ponuja nov robusten videz SUV-ja ter nov Citroënov oblikovalski jezik. Ob menjavi generacije je zaobljene linije zamenjal za veliko bolj oglato in mišičasto obliko, ki poudarja pripadnost razredu SUV-jev. Ima navpično masko hladilnika, visoko postavljen pokrov motorja, ravno streho in robusten odbijač. S strani pritegnejo pozornost velika kolesa, masiven zadnji stebriček in mišičasti blatniki. In kar se tiče oddaljenosti od tal je 20 centimetrov več od povprečja v razredu.

predstavitev Citroën C3 Aircross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Opazne spremembe prinaša podaljšek karoserije, ki z dolžino 4,39 metra ponuja veliko prostora v notranjosti. Umešča se med najdaljše predstavnike B SUV razreda, ki pri nas predstavlja 29 odstotkov vseh prodanih novih vozil. Vozilo v petsedežni različici postavlja merilo prostora v drugi vrsti, pravijo pri Citroënu. Zdaj ponuja celo do 7 sedežev, zaradi česar je izjemno vsestransko. C3 Aircross si sicer platformo deli z opel frontero in prihajajočim fiat grande pando.

V primerjavi z mestno kombilimuzino C3 je aircross do 38 centimetrov daljši. Višina 1,66 metra obljublja prostorno notranjost. Kljub temu je s skupno dolžino 4,39 metra še vedno izjemno kompakten in zato okreten avtomobil.

Prtljažnik s kapaciteto 460 litrov je po zagotovilih tovarne eden največjih v segmentu. Zasnovan je tudi za prevoz večjih predmetov. Tretja vrsta (doplačilo 850 evrov) je sestavljena iz nedeljivega "sedeža" in dveh zložljivih naslonjal v razmerju 50:50. To omogoča ustvarjanje praktično vodoravnega nakladalnega prostora za prtljažnik ali povečanje števila sedežev. Druga vrsta sedežev ima naslonjala deljena v razmerju 40:60. Zanimivo je, da je v 5-sedežni različici druga vrsta nameščena 65 mm bolj nazaj, kar zagotavlja več prostora za noge. Če so pri 5-sedežni različici naslonjala zložena, se skupna uporabna prostornina poveča na 1.600 litrov. Nasprotno, pri prevozu sedmih potnikov se prtljažnik skrči na simboličnih 40 litrov. Vendar pa imajo potniki zadaj na voljo tudi naslon za roke, držala za skodelice, USB-vhode in prezračevalne šobe klimatske naprave.

predstavitev Citroën C3 Aircross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

C3 aircross je opremljen tudi z elementi Citroën Advanced Comfort. Vključujejo progresivne hidravlične amortizerje, od katerih eden skrbi za kompresijo, drugi pa za odboj. Citroën tudi v tem primeru govori o leteči preprogi, saj takšna arhitektura omogoča visoko stopnjo absorpcije neravnin. Druga komponenta so posebni sedeži z dodatno 10 do 15 mm debelo plastjo pene. Sedeži niso del osnovne opreme. Sicer pa je notranjost opremljena preprosto in funkcionalno.

Vodoravna armaturna plošča je razdeljena na spodnji, oblazinjen s tkanino, ki nosi krmilnike klimatske naprave in prezračevalne odprtine in na zgornji del, ki je bolj tehnološki. Sestavljajo ga ozek zaslon pod vetrobranskim steklom, ter osrednji 10,25-palčni infotainment zaslon z grafiko pripomočkov, znano iz pametnih telefonov. Na voljo so navigacija, dostop do medijev in aplikacij. Vse našteto je del druge stopnje opreme, v osnovni je na armaturki posebno postajo za pametni telefon, ki nadomešča klasično prikazovanje podatkov. Brezžična povezljivost prek Apple CarPlay in Android Auto je samoumevna. Na voljo je tudi 15 W polnilnik in štirje priključki USB-C. Varnost zagotavlja vrsta pomočnikov – od ohranjanja voznega pasu, prilagodljivega tempomata in prepoznavanja prometnih znakov do nadzora utrujenosti voznika, samodejnega preklapljanja dolgih luči in parkirne kamere. Udobje je še bolj zagotovljeno s standardno klimatsko napravo – v osnovi ročno, v drugem paketu opreme samodejno.

Kupci lahko sicer izbirajo med tremi paketi opreme, ki vključuje vse obvezne in dodatne asistenčne funkcije. Med drugim digitalne povezljivostne rešitve in tudi vzmetenje Citroën Advanced Comfort. Sploh prvič v B SUV razredu.

predstavitev Citroën C3 Aircross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Trije pogoni od klasike do izključno elektrike

Osnovni model je izključno bencinska različica z motorjem 1.2 PureTech s 73 kW (100 KM), ki je kombiniran le s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Nad njim je različica z mehkim hibridom Hybrid 136. Združuje povsem novi 1.2 PureTech (100 kW) turbopolnilnik s 3-valjnim motorjem. 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko e-CDT6 prihaja z integriranim zaganjalnikom-generatorjem. To zagotavlja dodatnih 21 kW. Motor lahko deluje brez klasičnega zaganjalnika z jermenskim pogonom. Ta sistem je namenjen zagotavljanju, da do 50 % mestne vožnje poteka z izklopljenim motorjem z notranjim zgorevanjem. Povprečna poraba naj bi bila 5,2 litra bencina na 100 km.

predstavitev Citroën C3 Aircross | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Električni ë-C3 aircross ima 44 kWh baterijo in elektromotor z močjo 83 kW (113 KM). To mu dovoljuje okoli 300 kilometrov dosega z enim polnjenjem (WLTP). Hitrost polnjenja na enosmernem toku je do 100 kW, kar pomeni napolnjenost od 20 do 80 odstotkov v manj kot pol ure. Polnjenje z izmeničnim tokom naj bi trajalo približno štiri ure od 20 do 80 % z uporabo vgrajenega polnilnika z močjo 7 kilovatov. Z opcijskim polnilnikom z močjo 11 kW se čas skrajša na dve uri in 50 minut. Največja hitrost je omejena na 145 km/h.
Kmalu prihaja tudi električna različica s 54 kWh baterijo, ki doseg poveča za 100 kilometrov na 400 kilometrov. Električna različica ni na voljo s sedmimi sedeži.

Pri Citroënu pravijo, da imajo z novo generacijo C3 aircrossa velike načrte – do konca leta želijo prodati 480 vozil s klasičnim pogonom in 30 povsem električnih vozil.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Danielleeu_4687 17:21 18.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲

  • 0f23fd7b8bea7d6fe734f0d055222bff3e037883 07:47 08.maj 2025.

    Od nekdaj ljubitelj Citroenov...samo če ne bi bil novi logotip tako grd. Z njim so si pa zadal avtogol. Vsi francoski proizvajalci avtomobilov, ki so menjali logotipe so šli na bolje...Citroen je z menjavo brcnil v temo in verjamem da ...prikaži več je še kdo, ki mu zaradi logotipa niso všeč nove maske avtomobilov