Predvsem to velja, če v ceno vključimo nepovratno subvencijo, ki jo v imenu države kupcem električnih avtomobilov omogoča agencija Borzen. Ta je razdeljena na več segmentov za avtomobile različnih cenovnih razredov. Za električne avtomobile, ki stanejo do 35.000 evrov, lahko kupci trenutno prejmejo subvencijo v višini 7.200 evrov, za vozila s ceno med 35.000 in 45.000 evrov se višina subvencije zmanjša na 6.500 evrov, za vozila s ceno med 45.000 in 65.000 evrov pa je mogoče prejeti subvencijo v višini 4.500 evrov.
Država torej pri finančni pomoči daje prednost manjšim in cenejšim avtomobilom, kjer se njen delež tudi najbolj pozna. Poleg tega pa se avtomobili v tej kategoriji z upoštevanjem subvencije s ceno že močno približajo bencinskim. Preverili smo, ali so električni avtomobili, ob upoštevanju subvencije, že na voljo za podobne ali celo nižje cene kot bencinski.
Razvoj večenergijskih platform
V začetku hitrejšega razvoja elektromobilnosti pred dobrim desetletjem so proizvajalci, z nekaterimi izjemami, kakršna sta bila smart ali renault twingo, za električne avtomobile razvijali namenske platforme, zato so se močno razlikovali od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem.
Sčasoma so proizvajalci začeli razvijati večenergijske platforme, ki so jih lahko enakovredno uporabili na električnih, hibridnih in avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem. Te smo tudi uvrstili v našo primerjavo, saj gre v bistvu za enako velike in bolj ali manj enako prostorne avtomobile, ki se med seboj bolj ali manj razlikujejo le po pogonu.
Ti avtomobili so tudi najbolj primerljivi, ko gre za njihove zmogljivosti, velikosti in navsezadnje tudi cene. Na cenikih smo preverili, kako daleč narazen so cenovno električni in klasični avtomobili. V primeru slednih smo upoštevali različice s primerljivo opremo, močjo motorja in samodejnim menjalnikom, ki zagotavlja primerljivo izkušnjo v vožnji.
Tovrstne ponudbe je kar precej in se giblje v različnih avtomobilskih segmentih, a kljub temu lahko rečemo, da so bencinskim cenovno najbliže električni avtomobili, ki se uvrščajo v nižje velikostne in cenovne segmente. Navsezadnje k temu precej pripomore tudi subvencija, ki je v tem primeru najvišja.
Kaj smo ugotovili?
Morda ni presenetljiv podatek, da večina primerjanih avtomobilov prihaja iz skupine Stellantis. Po eni strani zato, ker so avtomobili znamk v okviru skupine skoraj v celoti že zasnovani na enotnih platformah, po drugi strani pa zato, ker večina znamk v skupini ponuja avtomobile, ki se uvrščajo v spodnje avtomobilske segmente in so tudi cenovno dovolj dostopni.
Eden zadnjih modelov, ki v enaki karoseriji ponujajo možnost električnega in bencinskega pogona, je citroën C3. Na voljo je tudi s povsem klasično kombinacijo turbobencnskega motorja in ročnega menjalnika, ki z opremo plus stane 17.990 evrov, vendar smo za primerjavo vzeli blago hibridizirano različico hibrid 110 S&S avtomatik plus, ki s svojo močjo in samodejnim menjalnikom bolj ustreza električnemu citroënu C3 electric 113 plus. Za hibridni citroën C3 bi morali odšteti 21.490 evrov, za električnega pa 27.100 evrov, kar se po odštetju subvencije zmanjša na 19.900 evrov. Če stranki uspe pridobiti Borzenovo subvencijo, je torej električni citroën C3 lahko celo cenejši od blago hibridiziranega bencinskega.
Na seznamu avtomobilov, ki so lahko deležni najvišje subvencije, je tudi citroën C4. Za električno različico s 100-kilovatnim motorjem in opremo plus je treba odšteti 30.200 evrov, kar po odšteti subvenciji znese natanko 23.000 evrov. Citroën C4 s 100-kilovatnim turbobencinskim trivaljnikom in samodejnim menjalnikom je od tega cenejši le za 100 evrov, citroën C4 hibrid 145 S&S avtomatik s 107-kilovatnim motorjem pa stane že 24.400 evrov, torej je v osnovi precej dražji od električnega C4 z odšteto subvencijo.
Fiat bo kmalu imel v ponudbi novo pando, ki bo tehnično enaka citroënu C3, a za zdaj še ni na voljo. Je pa na voljo majhen križanec fiat 600, ki je v električni različici 600e s 115-kilovatnim elektromotorjem na voljo za 30.690 evrov, kar z odšteto subvencijo znese 23.490 evrov. S tem je le za dobrih 1.700 evrov dražji od blago hibridiziranega fiata 600 1,2 T3 hybrid DCT 145, ki je s 107 kilovati malce šibkejši od njega.
Podobna je tudi situacija s tehnično sorodnim jeepom avengerjem. Ta je namreč s 115-kilovatnim elektromotorjem na voljo za 32.490 evrov, po odbiti subvenciji pa za 25.290, najcenejši 81-kilovatni hibridni renegade pa stane 24.990 evrov, torej le 300 evrov manj.
Peugeot je bil med prvimi proizvajalci, ki so ponudili možnost izbire pogonov na serijskih modelih. Peugeot 208 je gotovo cenovno najbolj dostopen. Za električno različico e-allure 50 kWh 136 s 100-kilovatnim elektromotorjem je treba po ceniku odšteti 31.860 evrov, kar po odštetju subvencije znese 24.660. Za primerjavo povejmo, da peugeot 208 allure hibrid 145 e-DCT stane 22.820 evrov, torej dobra dva tisočaka manj.
Manjša je razlika pri križancu peugeot 2008. Njegova električna različica e-style 54 kWh 156 namreč po ceniku stane 32.980 evrov, po odšteti subvenciji pa 25.780 evrov, blago hibridizirani style hibrid 145 pa 24.960 evrov.
Precej pestro ponudbo ima tudi Opel. Električna opel corsa electric edition s 83-kilovatnim elektromotorjem stane 26.690, kar ob upoštevanju subvencije pomeni 19.490 evrov. S tem je celo za poldrugega tisočaka cenejša od blago hibridizirane corse 1,2 turbo hibrid 48V edition, ki z 81-kilovatnim trivaljnikom stane 20.990 evrov. Električna mokka edition s 115-kilovatnim elektromotorjem pa stane 29.990 evrov, oziroma 22.790 evrov po odštetju subvencije, s čimer je lahko precej cenejša od 107-kilovatne mokke edition 1,2 turbo hibrid 48V, ki stane 24.590 evrov.
Opel ima že v ponudbi tudi novega majhnega križanca opel frontero, ki z različico opreme edition in 83-kilovatnim elektromotorjem stane 26.690 evrov, kar po odštetju subvencije znese 19.490 evrov. Dobrega poldrugega tisočaka od tega je dražja enako opremljena 81-kilovatna opel frontera 1,2 turbo hibrid 48 V, ki stane 20.990 evrov.
Opel Corsa
V kategoriji kandidatov za najvišjo subvencijo dva svoja modela ponuja tudi Ford. Ford puma gen-e, ki je šele dobro prišla na naš trg, v kombinaciji s 124-kilovatnim elektromotorjem in baterijo s kapaciteto 43 kilovatnih ur stane 34.000 evrov. Po odbitju subvencije se cena zmanjša na 26.800 evrov, kar je le 360 evrov več, kot pa stane konvencionalno motorizirana puma 1,0 ecoboost hybrid MHEV z močjo 114 kilovatov.
Za družine je gotovo zanimiv tudi ford tourneo courier. Za e-tournea courierja s 100-kilovatnim elektromotorjem in opremo trend je treba odšteti 34.410 evrov, po odštetju subvencije pa 26.810 evrov. Bencinski tourneo courier 1,0 ecoboost z 92-kilovatnim trivaljnikom in 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom je še vedno cenejši, saj stane 25.670 evrov, a razlika ni zelo velika.
Pogojni kandidati
Tem avtomobilom bi pogojno lahko dodali še nekatere druge. Hyundai denimo za električno kono s 114,6-kilovatnim elektromotorjem in opremo premium zahteva 34.990 evrov, kar se s subvencijo zmanjša na 26.790, vendar velja dodati, da cena vsebuje zajetni standardni popust. Bencinska kona T-GDI 138 premium s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom je dražja, saj stane 28.700 evrov.
Zanimiva je tudi škoda elroq 50 s 125-kilovatnim elektromotorjem, ki stane 34.742 evrov, oziroma 27.542 evrov po odšteti subvenciji. Vendar pa nima neposredne bencinske različice, čeprav načeloma zanjo velja škoda karoq. Ta v različici s samodejnim menjalnikom 1,5 TSI ACT DSG stane 32.605.- evrov, torej je precej dražja.
Kar se ugodne cene tiče, je kandidatov za ugoden električni avtomobil še nekaj. Med njimi so denimo kia e-niro, volkswagna ID.3 in ID.4, cupra born, dacia spring, dongfeng box, MG 4 in MG 5 ali renaulti 5, megane in scenic z oznakami E-tech electric, ki vsi stanejo manj kot 35.000 evrov. Vendar pa nimajo bencinske različice, s katero bi jih lahko primerjali.
Kot kažejo cene, ki smo jih vzeli iz uradnih cenikov, so električni avtomobili ob upoštevanju subvencije lahko cenejši od primerljivih bencinskih. Vendar pa je treba dodati, da nismo upoštevali popustov, ki jih standardno ali v kombinaciji s financiranjem ponuja večina znamk, še manj pa popuste, ki si jih lahko stranka izgovori pri prodajalcu. Poleg tega so razlike tudi v stroških vzdrževanja, ceni goriva in stroških lastništva vozila nasploh, pomemben pa je tudi način uporabe avtomobila.
Tudi to mora upoštevati nekdo, ki se odloča za nakup novega avtomobila in razmišlja o nakupu električnega. Nakupna cena je le del celotnih stroškov uporabe avtomobila, ne glede na to, če je ta električni ali ima motor z notranjim zgorevanjem
MG 4 XPower
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
Zaradi mene so lahko tudi zastonj in še na recept po vrhu, pa me ne gane!
Tu pozabljate na subvencije, ki jih vsi na debelo plačujemo...Če ne bi bilo subvencij, bi se z električnimi avtomobili vozili zgolj bogataši, ki radi pokažejo kaj novega brezveznega in pa idioti..