Avto
3417 ogledov

Prihodnje leto Kie in Hyundai s posebnimi strehami

Kia
Kia in Hyundai sta med prvimi odločno zapeljala na cesto z elektrificiranimi vozili. V ta namen bodo že prihodnje leto prilagodili tudi strehe svojih vozil.

Kia in Hyundai sta med prvimi odločno zapeljala na cesto z elektrificiranimi vozili. V ta namen bodo že prihodnje leto prilagodili tudi strehe svojih vozil.

Avtomobili prihodnosti potrebujejo materiale in tehnologije, ki zmanjšujejo porabo energije, hkrati pa povečujejo obseg in raven udobja smo ugotavljali že pred desetletjem. Kar nekaj proizvajalcev hibridov in električnih vozil je predstavilo konceptna, pa tudi že serijska vozila pokrita s sončnimi celicami.

Avto Video: V električni avto je želela natočiti gorivo

Začetna ideja je bila, da s to tehnologijo vozilo oddaja in generira energijo ter učinkovito deluje tudi v primeru pomanjkanja svetlobe, saj generira dovolj energije za pogon multimedijskih komponent in ventilatorjev, ki pripomorejo k učinkovitemu upravljanju temperature znotraj vozila.

Toyota prius plug-.in hybrid | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ford je že leta 2014 predstavil nove tehnologije za varčnejšo rabo vozil. V konceptu C-max solar energi, je predstavil v streho vgrajeni solarni paneli, ki lovita sončne žarke. Sončni zbiralnik" lahko shrani toliko sončne energije, kot bi jo pridobili s štiriurnim polnjenjem na polnilni postaji. To zadostuje za 75 odstotkov potreb povprečnega voznika hibridnega vozila na dan.

Avto Slovenski električni avto zapeljal na ceste

Pri Toyoti streho prekrito s sončnimi celicami že nekaj let uporabljajo na serijskih vozilih. Prius PHEV je šel še kora naprej od tega, da energija, ki jo pridobijo s sončnimi celicami na strehi poganja klimatsko napravo oziroma ventilacijo v kabini - pri priusu proizvedena elektrika polni hibridno baterijo, med vožnjo pa akumulator posredno razbremenjuje hibridno baterijo. V obeh scenarijih polnjenja se daljša doseg, s čimer je mogoče prihraniti za rezervoar goriva na leto. Kaj je slabost solarne strehe? Cena in večja masa vozila.

Zdaj sta svojo tehnologijo v serijskih vozilih najavila še Kia Motors in Hyundai Motor. sestrski podjetji sta nedavno predstavili tehnologijo polnjenja preko ‘sončne strehe’, ki bo na voljo pri določenih modelih iz te avtomobilske skupine. Električno polnjeni solarni paneli (plošče), ki bodo nameščeni na strehi ali motornem pokrovu vozil, bodo motorjem z notranjim zgorevanjem, hibridnim in električnim vozilom pomagali z dodatno električno močjo ter tako zmanjšali porabo goriva in povečevali doseg.

Ford focus karavan econetic Raziskava Avto Raziskava: Stroški električnih proti stroškom bencinskih in dizelskih avtomobilov

Pri koncernu so zapisali, da je tehnologija polnjenja baterij s sončno energijo je razvita, da pomaga glavnemu viru moči, s čimer izboljša doseg in zmanjša emisije CO2. Sistem bo imel zmožnost polnjenja baterij okolju prijaznejših električnih in hibridnih vozil ter tudi vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, s čimer bo zmanjšal porabo goriva.

 | Avtor: Kia Kia

    
Avtomobilska skupina Hyundai-Kia razvija tri tipe sistemov polnjenja preko sončne strehe: prva generacija sistema je namenjena hibridnim vozilom, medtem ko druga generacija prinaša polprozorni sistem sončne strehe za vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. Tretja generacija tehnologije nas bo popeljala v lahke sončne strehe, namenjene polnjenju baterij električnih vozil.

Žurnalova delavnica s Toyotinimi hibridnimi vozili Slovenija Avto Slovenija: Občutna rast prodaje hibridov in električnih vozil

Prva generacija sistema, ki ga bodo uporabljali pri hibridnih modelih, je narejena iz silikonskih solarnih panelov, ki so vgrajeni v serijsko streho vozila. Ta sistem zmore v običajnem dnevu napolniti od 30 do 60 odstotkov baterije, odvisno od vremenskih razmer in ostalih okoljskih dejavnikov.

Kako delujejo solarni paneli skupine Hyundai-Kia    

Solarni sistem polnjenja je sestavljen iz solarnega panela, krmilnika in baterije. Ko panel vpije fotone iz sončne svetlobe, ustvari pare elektronskih lukenj v silikonskih celicah ter tako omogoči tok, ki teče in proizvaja elektriko. 

Drugo generacijo polprozorne sončne strehe bodo uporabljali pri vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem, kar bo prva uporaba tovrstne tehnologije na svetu. Polprozorne panele se lahko vgrajuje tudi na panoramske strehe, kar pomeni, da med polnjenjem baterije prepuščajo svetlobo v vozilo. Uporaba solarnih sistemom polnjenja bo vozilom z motorji z notranjim zgorevanjem omogočila lažje izpolnjevanje čedalje strožjih okoljskih zahtev, ki zadevajo izpuste CO2.

Tretja generacija sistema je trenutno še v preizkusnem obdobju. Namenjena je namestitvi na motornem pokrovu ali strehi okolju prijaznejših električnih vozil, z namenom doseganja največjega izkoristka razpoložljive energije.

Solarni panel z močjo 100 W  lahko proizvaja do 100 vatnih ur (Wh) energije (v idealnih pogojih: poleti opoldne, 1000 W/m2 intenzivnost sevanja). Krmilnik ima MPPT (Maximum Power Point Tracking), ki krmili napetost in tok, da lahko poveča učinkovitost elektrike, pridobljene iz solarnih panelov. Ta moč se pretvori in shrani v bateriji ali uporabi za zmanjšanje obremenjenosti generatorja izmeničnega toka (AC), s čimer se poveča doseg vozila. 

“V prihodnje bomo v vozilih videvali veliko različnih tipov tehnologij električne energije. Sončna streha je ena prvih tovrstnih tehnologij, s katero avtomobili ne bodo več le pasivni porabniki energije, ampak jo bodo tudi aktivno proizvajali,” pravi razvijalec te tehnologije Jeong-Gil Park, izvršni podpredsednik inženirsko-oblikovalskega oddelka v skupini Hyundai-Kia. “To je vznemirljiv razvoj za nas, saj ustvarjamo tehnologijo, s katero bodo lastniki vozil preklopili iz porabnikov energije med njene proizvajalce.”

Hyundai Motor bo to tehnologijo vgradil v svoja vozila po letu 2019, medtem ko bo Kia svoje načrte predstavila v kratkem.

Komentarjev 4
  • sam50 14:39 23.december 2018.

    Kmalu bo potrebno za vožnjo s temi tako imenovanimi "čistimi" vozili posedovati vozniško dovoljenje C kategorije saj bodo presegla dovoljeno težo B kategorije- da o energiji,potrebni za izdelavo,še posebej pa za razgradnjo potrošnih delov o onesnaževanju okolja sploh ne izgubljamo besed...

  • e213b2535978aaf6e413f72233bf2dc07a5a81a8 11:06 23.december 2018.

    KIE ne kupim če jo dajejo s 99% popustom dokler jo reklamira na TV ćefurćić Guro!!

  • Rdečivrag 09:43 23.december 2018.

    Kdo bi si mislil, da bo dominacija na EV področju tako močno v rokah Korejcev. Še pred desetimi leti ne bi tega nihče verjel. Stara in ležerna Evropa pa spi in spi kot Trnuljčica.