Za tretjo generacijo pa lahko po praktičnem preizkusu rečemo, da je močno izboljšana in nedvomno pomeni korak v pravo smer.
Nič več grdi raček
O obliki ne bomo pisali romanov, saj si bo vsak oblikoval lastno mnenje o tem, ali je prius privlačno ali zadržano oblikovan model. Nekaj pa zagotovo drži. Novinec je na cesti veliko opaznejši kot predhodnik, veliko več pa je tudi tistih, ki po obliki spadajo v prvi tabor v prejšnjem stavku omenjenih različic mnenj. Nedvomno je mnogo bolj oblikovan v skladu s trenutnimi oblikovnimi trendi, dober dosežek pa je tudi količnik zračnega upora, ki znaša zelo ugodnih 0,25. To so inženirji (med drugim) dosegli z zaprtim in ravnim dnom ter pnevmatikami z nizkim kotalnim uporom. Se pa aerodinamika na določenih mestih še vedno pozna. Tako je bok vozila preveč ravno odsekan, enako pa velja tudi za zadek vozila, pri katerem so "lovili" čim boljše vrtinčenje zraka. Pohvaliti pa moramo serijska 17-palčna lita platišča, ki prav tako dodajo svoje k privlačnemu videzu.
Pogon tudi zgolj na elektriko
Glavnina novosti je vsekakor pod motornim pokrovom in v primeru tega hibrida pod prtljažnim dnom. Za pogon skrbita klasični atmosferski 1.8-litrski bencinski agregat s 73 kilovati, ki mu je v pomoč še 60-kilovatni elektromotor, ki pa zna (včasih) vajeti vzeti tudi v svoje roke. Prius namreč, če so izpolnjeni nekateri parametri (eden teh je zaloga električne energije v akumulatorjih), omogoča tudi vožnjo zgolj na elektriko.
Voznik lahko na zaslonu spremlja delovanje pogonskih sklopov in glede na slog vožnje vidi, kaj se dogaja pod pokrovom in kako to vpliva na porabo. V prid zadnjemu je namenjen poseben podmeni, ki prikazuje porabo v najmanj petminutnih in največ nekajdnevnih intervalih. Prikaže pa tudi, kako ste med vožnjo uporabljali ali bolje rečeno izrabljali električni pogonski sklop. Delovanje lahko dirigirate tudi sami, in sicer s pritiskom na enega od treh gumbov na sredinski konzoli (EV, ECO mode in power mode). Do izraza pa pride tudi ena od večjih priusovih pomanjkljivosti, saj se avto v režimu ECO pelje zelo pohlevno in sistem ne omogoča večjih pospeškov. Tako ste pri vožnji po avtocesti, ko želite prehiteti vozilo pred vami, prisiljeni najprej pritisniti tipko PWRmode, kajti če tega ne storite, motor in menjalnik na konkreten pristisk na stopalko za plin ne reagirata dovolj odločno, manever pa lahko zaradi tega postane tudi nevaren. Se pa prius pelje veliko bolje kot predhodnik, saj je bil pri voznem udobju narejen velik korak naprej. Prius se je tako veliko bolj približal klasičnim predstavnikom tega velikostnega razreda, je pa res, da bi za še boljšo končno sliko potreboval nekoliko bolj zvezno delujoč CVT-menjalnik, ki kljub dejstvu, da gre za več kot soliden primerek, ne zmore slediti dinamičnejšim potezam. Ampak temu avto tako ali tako ni namenjen.
Baterijski sklop je po novem veliko manjši, sestavlja pa ga 28 nikelj-metal-hibridnih modulov, ki so zdaj pod prtljažnim dnom. S tem so močno dvignili prilagodljivost prtljažnega prostora, ki zaradi tega premore po tretjini deljivo sedežno klop, temu primerno pa prostor s 446 naraste na veliko konkretnejših 1.120 litrov. To sicer ni ne vem kakšen dosežek, je pa za prevažanje kakšnega večjega kosa tovora tudi zaradi (še vedno) petvratne zasnove veliko bolj uporaben kot prej.
Urejen, sodoben, a znotraj nič kaj športen
Voznikov delovni prostor je zelo sodoben in urejen. Osrednji merilniki, postavljeni na sredino tik pod rob vetrobranskega stekla, so v celoti digitalni, preseneča pa prikaz in manevriranje v menijih tudi prek stikal na volanskem obroču, kjer se na LED-zaslonu prikaže nov kazalnik v 3D-tehniki. V duhu čim večje varnosti ima tudi ta prius HUD display ali projektor podatkov na vetrobransko steklo, kar je dobro. V primeru opremskega paketa executive so potniki deležni tudi konkretne zaloge opreme: serijskega usnja, (drage) navigacijske naprave, parkirnih pomagal vključno s kamero na zadku in parkirnim asistentom, ki avto parkira namesto vas. Sistem je dobrodošel, čeprav si še vedno vzame preveč časa in prostora. Hvalimo še število odlagalnih prostorov, manj pa so nas prepričali sedeži, vsaj glede bočnega oprijema.
Poraba nizka, cena niti ne
Poraba naj bi po besedah tovarne znašala 3,9 litra na sto kilometrov poti. Tega nam na testu sicer ni uspelo doseči, je pa 6,3 litra kljub vsemu spodoben rezultat. Cena 30.800 evrov ni skromna, je pa glede na videno smiselna, saj dobro odraža ceno visoke tehnologije, ki varuje okolje. Je pa res, da tudi za občutno manjšo vsoto dobite podobno velike in tudi večje modele z dizelskim motorjem v nosu. In velika večina bi se raje odločila za slednjega. Za zdaj je pač še tako, da je za večjo mero ekološkosti malokdo pripravljen plačati toliko več.
Podatki o vozilu (Toyota prius 1.8 executive navi):
Motor: 1.798 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni bencinski
Moč: 73 kW (99 KM)/pri 5.200 vrtljajih na minuto
Navor: 142 Nm/ pri 4.000 vrtljajih na minuto
Največja moč/navor/napetost elektromotorja: 60 kW (82 KM)/207 Nm/ 650 V
Vrsta akumulatorjev/število modulov: nikelj-metal-hibridni/28
Skupna največja moč (hybrid sinergy drive): 100kW (136 KM)
Poraba: 6,3 litra/100 km, 92g CO2/km
Zmogljivosti: 180 km/h, 10,4 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.460x1.745x 1.505, medosna razdalja 2.700, prtljažnik (v litrih): 446/1.120
Cena: 30.800/32.900 EUR