Avto
5 ogledov

Prostranstvo prostora

5008 je v marsikaterem pogledu močno podoben manjšemu 3008. Delita si dinamično
1/38
Žurnal24 main
Peugeot v razred enoprostorcev vstopa na zelo udaren način. Model 5008 ni samo prostoren, je tudi udoben in tehnološko zelo izpopolnjen.

Da je trg enoprostorcev še kako živ in predstavlja potencial, pričajo številni modeli in razširjena paleta tovrstnih vozil pri velikem številu znamk. Kot je znano, je Peugeot del grupacije PSA, v katero spada še Citroën, in ravno slednji ima na tem področju največ predstavnikov. Ampak pri Peugeotu so se stvari lotili nekoliko drugače, kar so nakazali z modelom 3008, potrdili pa zdaj zspredstavitvijo srednje velikega enoprostorca 5008.

Nova oblikovalska filozofija
Že pri nedavno objavljenem testu modela 3008 smo napisali, da je pri vzpenjajočem levčku mogoč opaziti, da se oblikovanje ali sam pogled nanj spreminja. S prihodom 5008 lahko rečemo, da je ta videz že postal vzorec in da gre za novo hišno oblikovalsko filozofijo. To zaznamujejo čiste, ostre in dinamične linije, obenem pa avto izžareva eleganco. Na nosu je še vedno izrazita odprtina za zajem zraka, ki smo jo novinarji poimenovali usta morskega psa in deluje pristno.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Z boka je pri 5008 seveda manj dinamičnosti kot pri 3008, saj tu v ospredje stopi prostornost notranjega prostora, a 5008 kljub temu ni ravno odrezana kocka. Zadek je bolj strmo odsekan, prepoznavnost pa so dosegli z velikim hišnim znakom na sredini in prepoznavno obliko svetil.

Tudi znotraj soroden 3008
Podobnost s prej omenjenim modelom se nadaljuje tudi znotraj, kjer uporabnik najprej opazi masivno sredinsko konzolo in sredinski tunel, ki je tudi močno dvignjen, le da se tu v prid večjemu predalu med sedežema konča nekoliko prej. Predal je tako močno pridobil, saj je z 10,5 litra med večjimi v segmentu, poleg tega je še klimatiziran. Sedeži so udobni tako v prednji kot drugi vrsti, slednji so popolnoma enakih mer, tako da je tudi potnik, ki sedi na sredini, deležen enakega udobja kot ostala dva.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Po želji sta v zadku skrita še dva dodatna sedeža, ki pa na prvi pogled ne delujeta tako zasilno, čeprav 4,53 metra, kolikor meri v dolžino, ne zmore narediti čudežev glede centimetrov in prostora. Prtljažnik tako meri od 823 litrov pod rolojem in pri petih sedežih, prostornina pa naraste vse do 2,5 kubičnega metra pri podrti klopi v drugi vrsti in merjeno do stropa. Treba je poudariti, da so sedeži v drugi vrsti posamično pomični, pri podrtju pa tvorijo s prtljažnikom povsem ravno dno.

Nad glavami potnikov se lahko bohoti tudi velika sončna streha – cielo, ki jo poznamo že iz drugih modelov, le da ta tu meri 1,70 kvadratnega metra.

Brez DVD ne gre več
Novost v Peugeotovih modelih je videopaket za potnike v drugi vrsti, ki obsega dva sedempalčna LCD-zaslona, vgrajena v vzglavnike prednjih sedežev, in brezžično povezavo s slušalkami, s tem da lahko hkrati gledajo dvoje različnih vsebin. Med opremskimi dodatki je tudi 5008 opremljen z vsemi varnostnimi in udobnostnimi sistemi, ki jih danes spoznamo pod to znamko. Tako je tu sistem prikazovanja podatkov na dodatnem zaslonu pred voznikom, imenovanem head up display. Tu je tudi še sistem opozarjanja na razdaljo in čas med voziloma – distance allert, novost pa predstavlja sistem merjenja velikosti parkirnega prostora, ki deluje v povezavi s prednjimi in zadnjimi parkirnimi senzorji. Sistem deluje tako, da voznik, ko želi parkirati bočno, vozi ob cesti, kjer so parkirana vozila, sistem pa izmeri možnosti parkiranja in mu javi, ko najde zadostnega.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

 

Podobne sisteme sicer že poznamo, je pa res, da ta, potem ko najde dovolj velik parkirni prostor, vozila ne parkira samodejno. Tako gre samo za pomočnika, ne pa tudi dejansko samodejno parkiranje.

Opremska paketa sta dva, in sicer comfort pack in premium, že osnovni pa pomeni šest varnostnih zračnih blazin, sistema ESP in ASR+, ročno klimatsko napravo, električno ročno zavoro, usnjen volan in CD-MP3-predvajalnik. Premium vsemu temu doda še dvoobmočno klimatsko napravo, tempomat, 16-palčna lita platišča in USB-priključek. Sistem doplačil ob tem je bogat, med drugim si tako lahko omislite tudi usnjeno notranjost, kakovostni JBL-avdiosistem in navigacijsko napravo.

Pet motorjev, štirje menjalniki
Motorna paleta obsega pet motorjev in je na moč podobna tisti iz modela 3008. To pomeni, da so na voljo dva bencinska in trije dizelski motorji, med bencinarji tako izbirate med 1,6-litrskim 88-kilovatnim in takšnim s prisilnim polnjenjem, ki pa tu zmore 115 namesto 110 kilovatov. Pri dizlih se zgodba začne pri 1,6-litrskem 80-kilovatnem HDI-ju, višje pa sta še 110- in 120-kilovatni 2.0 HDi-agregata. Menjalnik je pri osnovnem bencinarju petstopenjski ročni, drugod ima prestavno razmerje več. Pri osnovnem dizelskem motorju (1,6 HDI 80 kW) si je mogoče omisliti tudi še šeststopenjski robotizirani menjalnik, pri najzmogljivejšem dizlu (2,0 HDi 120 kW) pa je alternativa zgolj šeststopenjska avtomatika. Vsi motorji razen osnovnega ustrezajo normativom EURO5.

Cene se začnejo pri 18.850 evrih, kolikor stane comfort pack 1.6 VTi-različica, za tako opremljeno dizelsko različico 1.6 HDi pa zahtevajo 20.800 evrov. Premium paket opreme zahteva 1.800 evrov doplačila, višek ponudbe pa predstavlja kot rečeno 2.0 HDi 120kW-različica s šeststopenjsko avtomatiko, ki vas bo olajšala za 25.850 evrov.

Glede cen je tako na zgornji polovici glede na konkurenco, saj se slednja cenovno začne tudi nekaj evrskih tisočakov nižje. Ampak tako je ponavadi vedno z novimi modeli.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.