No, pri Mazdi so letos naredili ravno to in ob dvajsetletnici tega modela na trg poslali osveženo,
ali kot ji sami pravijo, jubilejno različico tega kultnega roadsterja. Niso se oddaljevali od
zmagovalnega recepta in so jo spremenili le toliko, kot ji gre. Bistvo tega avtomobila pa ostaja do
potankosti isto, užitek v vožnji zgoraj brez na izrazit roadsterski način, ki ne nazadnje vseskozi
riše nasmešek na usta.
PLUSI, MINUSI
|
|
Plusi: videz, pogonski sklop, vodljivost, hitrost spravila strehe, legendarnost. Minusi: prtljažnik na ključ, prostornost za prtljago, doplačilo za trdno streho.
|
V bistvu je miata modelnega leta 2009 dobila le v celoti s kromom obkroženo petkotno masko pod hišnim znakom, s čimer povzema hišne oblikovne poteze, začete z novo mazdo3, sčasoma pa jo bodo dobili vsi hišni modeli. Že manj izrazita sprememba je pri žarometih, ki so zdaj še bolj razpotegnjeni, obenem pa bolj segajo v prostor in se zajedajo v odbijač. Drugačne so še obrobe meglenk in videz zadnjih luči, ki so me osebno še najbolj spominjale na tiste pri VW sharanu ali kakšnem jaguarju. Drugih razlik nismo opazili, vsaj na zunaj ne, so pa v notranjosti malenkost predrugačili stikala avdionaprave in upravljal klimatske naprave, nov paket opreme chalenge pa pomeni tudi serijsko usnje in zvočni sistem Bose.
Drugače je vse enako kot prej. Mi bi si želeli le 17-palčna platišča, ksenonska svetila pa so pri tem paketu že pobožna želja, zato v takem primeru rajši pogledujte proti evolution opremi.
Zmagovalni recept je še vedno strešni mehanizem, ki zelo hitro, predvsem pa nastopaško dvigne pokrov pokrivala in nato streho spusti v prostor ter ga zapre, vse pa se odvije v za brezstrešnike hitrih 12 sekundah. Glede prostora sprememb ni niti jih ne more biti, saj novinec s 399,5 centimetra enako kot prej ponudi dovolj prostora dvema odraslima, ki sta lahko tudi nekaj višje rasti, le čez 1,95 metra naj raje ne segata. Prtljažnik je še vedno med manjšimi, še eden manjši je za sedežema, a je le pogojno uporaben, in še to le takrat, ko je streha raztegnjena čez potniški prostor. Hvalimo pa številne odlagalne prostore in predale, ki jih je mogoče zakleniti. Grajo si zasluži prtljažnik, saj ga je mogoče od zunaj odkleniti le na ključ, kar pomeni, da si lahko vanj hitro zaprete ključe.
|
Miata je videti lepo tako brez strehe kot z njo. Če doplačate nič kaj skromnih pet tisočakov in pol za trdno streho, bo avtomobil uporaben vse leto. © Miha Pečoler |
Izhodiščni motor na papirju ni nikoli kaj posebnega, vseeno pa me, ko se srečava, vedno znova prepriča. Ponuja več kot dovolj moči in navora, izpušni sistem pa rohni bolj, kot bi od motorja gibne prostornine 1,8 litra pričakovali. Pod črto ali dolgim pokrovom je tako 126 iskrivih vrancev ali 93 kilovatov, kar zadostuje za končnih 198 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h v 9,9 sekunde.
|
Zadnje luči imajo novo grafiko, ki bežno spominja na kakšnega jaguarja ali sharana. © Miha Pečoler |
Res je, da MX-5 kar se tiče uporabnosti ne briljira, je pa res, da je v primeru trdne strehe uporaben večji del leta, ne samo na višku poletne sezone. Miata tako vsekakor ne bo prvi in edini avtomobil pri hiši, bi pa po našem mnenju morala biti pri vsaki hiši. Ampak tako pač ne gre. Tudi cena 27.790 tisoč evrov je povsem umestna, saj za to ceno dobite več kot dovolj ugodno vstopnico ne samo v svet kabrioletov, ampak tudi roadsterjev. To, da vozite legendo, pa bi tudi moralo nekaj šteti. Ob tem je treba dodati, da samo sistem trdne strehe poveča končno ceno za pet tisočakov in pol, kar pa je mogoče malo preveč.