Avto
99 ogledov

Racionalnost za dobro ceno

Kia ceed
1/16
Žurnal24 main
Kia ceed z vstopnim bencinskim motorjem povsem zadovolji večino potreb, tudi glede varčnosti. Prihranek je tako mogoče mirne vesti vložiti v opremo in se pustiti razvajati.

Vrednost glede na vložek. Vse pogosteje slišana fraza pri kupcih, pa tudi trgovcih avtomobilov. Že prva generacija kie ceed je v pravem trenutku pokazala prave "krizne" lastnosti, to so predvsem zanesljivost s 7-letno garancijo in uporabnost za dostopno ceno.

Samo da je dizel. Zakaj že?

Druga generacija ceeda je vse te dosežke še precej nadgradila, sedaj lahko govorimo še o zelo všečnem videzu in visoki ravni udobja, ki se ne sramuje primerjave z uglednimi tekmeci, kot je denimo VW golf. Zanimiva posebnost slovenskih kupcev slednjega je, da jih večina kljub izvrstni ponudbi malih turbinskih motorjev kupi takšnega z dizelskim pogonom, četudi na leto prevozi le deset tisoč kilometrov, njihova najdaljša letna pot je tista do Istre in nazaj, sicer pa se pretežno vozijo po mestu ali primestju.

Tudi ceed ima v ponudbi dva dizla, predvsem 1,6-litrski se izkaže za zmogljivega, a varčnega. Na drugi strani ponudbe sta dva bencinarja, ki nimata turbo puhal in s tem ne pokata od modernosti. A po našem mnenju kupec, ki se odloči za vstopnega 1,4-litrskega s 73 kilovati, ne more usekati mimo, še posebej če vsaj okvirno ustreza zgoraj opisanemu šoferskemu profilu.

Kia ceed | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Primerjava med 1,4-litrskim bencinarjem in dizlom enake prostornine pri ceedu je najbolj očitna pri razliki 1.500 evrov, ki jih na črpalkah pokrijemo le na zelo dolgi rok, saj se je bencinar izkazal za presenetljivo varčnega. Med kombinirano vožnjo, ki je vključevala tudi avtocesto, se je poraba vrtela okoli sedmih litrov, po podeželju se je spustila do 6,5-litra, v mestu je bilo dovolj dober liter več. Še ena, v zimskih časih zelo pomembna prednost bencinarja je bilo hitro ogrevanje – dvoobmočna klimatska naprava je notranjost testnika zagrela res hitro.

Kaj lahko izpostavimo kot slabosti motorja v primerjavi z dizlom? Za celotno stotnijo "konjev" in maksimalen navor je potrebno precej glasnega priganjanja, tudi višja razmerja šeststopenjskega menjalnika so si preveč blizu in zlasti šesta nima nekega izrazitega varčevalnega predznaka. Na avtocestah je hrupa nad 130 km/h več kot bi si ga želeli.

Prihranek v razvajanje

Ponavadi vstopne motorje povezujemo z vstopnimi opremami, a testni ceed je bil dokaz, da je to lahko napaka. S prihrankom na račun vrste goriva lahko precej pridobimo pri opremi. Za isti denar, kot bi ga plačali za dizla, nas je tako v bencinski različici z opremo EX style dodatno razvajala dvoobmočna klimatska naprava, zadnja stekla so bila električno pomična, tu sta bila za razred že nujna tempomat in omejevalnik hitrosti, volan smo lahko nastavljali v treh različnih stopnjah trdote, parkiranje je bilo varnejše zaradi zadnjih senzorjev, izgled je bil atraktivnejši tudi po zaslugi LED dnevnih luči. Že oprema nižje prinese alarm, meglenke, usnjen volan in ročico ...

Kia ceed | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Tudi če ceeda primerjamo s tekmeci, mu lahko očitamo le malo stvari, saj ima uporaben prtljažnik in dovolj udobja za družinsko uporabo. Zahtevnejše bo motil v ovinkih neizrazit volanski mehanizem, tudi lega se ne more kosati z najboljšimi, čeprav znotraj cestnih predpisov ne bo nikakršnih težav in zamer. Standarden je priključek USB, malce manj smo bili zadovoljni z lovljenjem radijskih signalov, zelo fino bi bilo še, ko bi ob vsem razvajanju avtomobil poznal tudi avtomatski preklop med dnevnimi in zasenčenimi lučmi.

Kdor v "golfovem" razredu prisega le na videz motorne značke, bo na ceeda verjetno še naprej gledal zviška. Kdor si bo želel agilnejše vožnje, je zanj pravšnji neuradni kralj razreda focus. Vsi ostali, ki v ospredje postavljajo zanesljivost na dolgi rok in kar najboljši izplen za svoj denar ob pametnem naboru opreme, bodo mimo ceeda in njegovo ceno 16.490 evrov brez popustov le stežka šli brezbrižni.

Podatki o vozilu (kia ceed 1,4 CVVT EX style)

Motor: bencinski, štirivaljni, atmosferski
Prostornina: 1.396 cm3
Največja moč: 73 kW (100 KM) pri 5.500 vrtljajih
Najvišji navor: 137 Nm pri 4.200 vrt./min.
Testna poraba: 6,9 litra/100 km (mešani cikel), izpust 139 g CO2/km
Zmogljivosti: 182 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.310 x 1.770, 1.470 mm; medosna razdalja: 2.650 mm
Prtljažnik: 380litrov
Cena: 16.490 evrov

Komentarjev 2
  • Rdečivrag 17:07 14.januar 2013.

    100 KM je optimalno za naše oziroma slovenske potrebe in denarnice. To je dejstvo in lepo je slišati oziroma prebrati, da se tega počasi zavedajo tudi avtomobilski novinarji, ki bi sicer najraje vozili le zverine s 300 KM in več. ...prikaži več To, da je Kia v zadnjih nekaj letih naredila ogromen korak tako pri oblikovanju kot tehniki (vključno z drastičnim znižanjem porabe goriva), je pa tudi dejstvo, ki ga ni več mogoče spregledati, ko začne človek razmišljati o nakupu racionalnega avtomobila z normalno ceno, lepo obliko, evropsko tehniko in dolgo garancijo.

  • BenX 23:26 12.januar 2013.

    presenetljivo varčna? med 6,5 in 7,5 litri?? kaj ste normalni???