Za dotik občutljivi zasloni so v zadnjih letih postali osrednji del avtomobilske notranjosti, preko katerih upravljamo tako infozabavne sisteme kot tudi klimatske naprave in varnostne sisteme. Klasična fizična stikala pa zato vse bolj izginjajo iz notranjosti avtomobilov. Vendar pa zasloni pomenijo tudi grožnjo za prometno varnost.
Univerza v Washingtonu in Toyotin raziskovalni center sta izvedla raziskavo, s katero sta potrdila dejstvo, da uporaba za dotik občutljivega zaslona med vožnjo resno omeji sposobnost upravljanja vozila.
V raziskavi je sodelovalo 16 voznikov, ki so vozili v visoko realističnem simulatorju vožnje, hkrati pa so preko zaslona morali izvesti pogoste opravke, kot so sprememba glasbe, upravljanje sporočil in nastavitve določenih funkcij. Znanstveniki so ob tem spremljali premike oči in rok, širjenje zenic in spremembe na koži, ki so povezane s stresom in miselno obremenitvijo.
Izidi raziskave so bili zelo jasni. Takoj, ko so vozniki pozornost posvetili zaslonu, sta se natančnost in hitrost upravljanja vozila zmanjšala za več kot 50 odstotkov. Hkrati se je zmanjšala tudi kakovost vožnje. Odstopanja od linije voznega pasu so se zvišala za več kot 40 odstotkov, reakcije voznikov pa so postale počasnejše in bolj negotove. Pri upravljanju zaslona je šlo zgolj za osnovne funkcije, za katere proizvajalci pričakujejo, da se jih bo redno uporabljalo med vožnjo, in ne nekaj tako zahtevnega, kot je pisanje sporočil.
Za ključno težavo se je pokazalo, da upravljanje zaslona ni zahtevalo le odvrnitve pogleda s ceste, ampak je povečalo tudi kognitivno obremenitev voznikov. Opravila, ki so jih lahko nekoč opravljali po občutku, danes zahtevajo vizualno preverjanje, branje seznamov in sprejemanje odločitev. Oči, možgani in roke so zato lahko hitro preobremenjeni.
Raziskovalci sicer ne zahtevajo popolne vrnitve analognih stikal, saj se zavedajo, da so zasloni poceni, prilagodljivi in zato privlačni za proizvajalce. Namesto tega priporočajo namestitev pogosto uporabljenih stikal na vidno mesto na zaslonu. Ta naj bodo tudi večja in bolj opazna.
Res zaslon na dotik je kar nevaren , je pa odvisno od osebe do osebe. Sam osebno kadar moram kaj vtipkati na tem zaslonu to delam tiste trenutke , ko nimam nasprotnega prometa, če je pa gneča na cesti je… ...prikaži veče pa vožnja upočasnjena , da tudi ni tako hudo nevarno. Najbolj nevaren pa je seveda tisti moment ko obrneš glavo proč od vozišča na zaslon, no in ravno tega, se izogibam s tem kot sem napisal , ko ni nasprotnega prometa. V glavnem če je človek normalno pazljiv , potem je ponavadi vse vredu.
bre od kdaj je zaslon cenejš od šoltarja? tud ce rabiš 100 stikal se jih navadiš kje so in če eden crkne zamnjaš enega. in ostalih 99 še vedno dela dokler ne opraviš zamenjave. in grem stavit da je zamenjava… ...prikaži več stikal z displeji samo zato- in izključno zato- ker šoltar nikoli ne crkne- displej pa bo- sigurno. samo primerjava. televizorjiz LCD zaslono so na začetku imeli osvetlitev ozadja z neonskimi lučmi- to dela 20 let B.P. novi z led osvetlitvijo ozadja, si srečen če zdrži 5 let. srečno v novem
celih 16 oseb je sodelovalo...waaaw!