Avto
998 ogledov

Razkrite prve poteze novega aduta Škode

Škoda
Škoda je 22 let po predstavitvi prve generacije predstavila prvo uradno skico četrte generacije fabie, o kateri govorijo v superlativih.

Pri Škodi pravijo, da bo fabia tudi v četrti generaciji nadaljevala uspešni zgodbo, ki se je začela tik pred prehodom v novo tisočletje leta 1999. Od tedaj so jih namreč prodali v 4,5 milijona, kar fabio uvršča ne le med najbolj uspešne škoda ampak tudi med najuspešnejše pripadnike svojega avtomobilskega razreda.

Škoda Octavia Avto Nič več v senci golfa

Vse od začetka so bile zanjo značilne tudi prostorna notranjost, visoka stopnja pasivne in aktivne varnosti, solidna vrednost za ceno, učinkoviti motorji in veliko praktičnih rešitev. V četrti generaciji naj bi se vse to tudi nadaljevalo.

Za novo fabio napovedujejo, da bo večja, športnejša, tehnično bolj napredna in varnejša.

Koncernska modularna platforma

Z novo generacijo so fabio seveda zasnovali na koncernski modularni platformi za majhne avtomobile MQB-A0, kar se odraža tudi v njenih merah, s katerimi je postala nekoliko večja od predhodnice, a kot pravijo pri Škodi, je njihovim  inženirjem kljub temu uspelo ohraniti skoraj enako maso kot jo je imela predhodnica. Nova fabia v dolžino sicer meri 4,107, v širino 1,780, v višino pa 1,460 metra, medosna razdalja pa znaša2,564 metra. Soliden je tudi prtljažnik s prostornino od 380 do 1.190 litrov.

V primerjavi s predhodnico se nova fabia pohvali tudi z občutno nižjim količnikom zračnega upora, ki namesto 0,32 znaša 0,28, s čimer je tudi eden aerodinamično najbolj učinkovitih avtomobilov v svojem segmentu. Oblikovalci so sicer tako ugodni količnik dosegli z natančnimi simulacijami pretoka zraka mimo karoserije in vrsto inovativnih podrobnosti, med katerimi so denimo tudi hladilne žaluzije, ki se tedaj, ko je manj potrebe po hlajenju motorja, zaprejo in pripomorejo k prihranku 0,2 litra goriva na 100 kilometrov pori hitrosti 120 kilometrov na uro.

Škoda Octavia Avto Bo Škoda nizkocenovna ali ne?

Tok zraka so sicer izboljšali tudi z večjim spojlerjem na zadku in bočnimi zaključki, ki zmanjšajo turbulence za zadkom avtomobila, zgladili so tudi dno avtomobila in zrak usmerili z zračno zaveso mimo bokov in koles, ki so opremljena z aerodinamičnimi vstavki na platiščih. Optimizirana je tudi oblika vzvratnih ogledal.

Led svetilke in kristalni dizajn

Na športno elegantno oblikovani zunanjosti sicer izstopajo predvsem žarometi, ki delujejo kot podaljšek maske v novem Škodinem slogu in so že v osnovi opremljene s tehnologijo led. Na voljo so tudi polne led luči z vrsto funkcij, led svetilke pa so na voljo tudi na zadku, kjer so luči sicer urejene v tipičnem znamkinem kristalnem dizajnu. 

Notranjost se zgleduje po drugih Škodah. Za občutek širine poskrbi simetrična armaturna plošča z osrednjim prosto stoječim zaslonom infozabavnega sistema in vodoravnimi različno obarvanimi linijami. V fabii bo prvič na voljo tudi virtualni kokpit.

Škoda 1203 Avto Tak bi bil sodoben Škodin kombi

V fabii je lahko do devet zračnih vreč, k povečanju varnostnih pripomočkov pa je pripomogla tudi uporaba nove platforme. Možen je tudi pomočnik »Travek Assist«, ki vozniku pomaga tudi pri krmiljenju avtomobila, na voljo pa je tudi prilagodljivi tempomat, ki deluje do hitrosti 210 kilometrov na uro.

Pet motorjev

Pod motornim pokrovom bodo lahko kupci izbirali med štirimi bencinskimi trivaljniki in enim štirivaljnikom v razponu moči med 48 in 110 kilovati. Dva atmosferska bencinska trivaljnika z delovno prostornino enega litra bosta opremljena z vbrizgavanjem goriva v sesalni vod, turbobencinska litrska trivaljnika pa s tehniko neposrednega vbrizgavanja. V vrhu ponudbe bo 1,5-litrski turbobencinski štirivaljnik. Močnejša motorja bosta na voljo tudi s sedemstopenjskim menjalnikom DSG.

Škodin osvetljen varnostni pas Avto Škoda s pametno inovacijo spet prehitela vse
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.