RS je tako več kot clio, moral bi biti kar samostojna blagovna znamka. S prenovo je malenkostno pridobil na izgledu, moči in dinamičnosti, ne pa na vsakodnevni uporabnosti in ceni.
Izgled črpali iz F1
Pozabimo za trenutek na vse afere, ki v teh časih obkrožajo Renault in se osredotočimo na paralele, ki jih lahko povežemo s tem cliom. RS povzema številne prijeme iz kraljice avtomotošportov, kar se pozna pri izgledu tako prednjega kot zadnjega dela. Na sprednjem koncu poglede nase vleče (piano) črnina, ki prekriva osrednji del motorne maske in se zajeda globoko v odbijač. Takoj za prednjim kolesnim parom sta dve izraziti (in ne zgolj nakazani) škrgi, ki služita namenu odvajanja odvečne toplote od motorja in zavor. Med kolesi ali bolje rečeno posebnimi 17-palčnimi platišči sive barve so zajetni brembo diski, ki kar čakajo, da jih zaposlite. Zadaj je v primerjavi s predhodnikom prav tako pridobil, difuzor je še bolj izrazit, ponovi se piano motiv, ki objema ločeni izpušni cevi oziroma trobenti.
Športen tudi znotraj
Manj kot zunaj so ga oblikovalci spremenili znotraj. Še vedno to pomeni udobno notrnajost z izrazito športno noto, pa naj to velja za športen in ravno prav odebeljen volanski obroč, športno naluknjane stopalke ali doplačljiva recaro sedeža, ki poleg izdatnega bočnega oprijema nudita tudi zadostno mero udobja, pričakovano slabše pa se odrežeta glede ergonomije, saj je vanju treba dobesedno splezati. Kljub temu trdimo, da sta vredna doplačila. Malenkosti, ki novinca ločita od prejšnjega RS-a, so drugačne obloge armaturne plošče, RS je dobil tudi novo avdio napravo, ki pa še vedno ni najbolj intuitivna. Prestavna ročica tako kot prej seže kar visoko, prestavna razmerja šestopenjskega menjalnika pa so postavljena preveč skupaj. Veliko bolj kot to bi se prilegla pozicija kakšnih 10 centimetrov višje. Menjalnik je sicer dorasel nalogi in pedigreju vozila, smo pa v rokah imeli tudi boljše izdelke.
|
Med kolesi ali bolje rečeno posebnimi 17-palčnimi platišči sive barve so zajetni brembo diski, ki kar čakajo, da jih zaposlite. © Miha Pečoler |
125 kilovatov na tono teže
Razmerje med težo vozila in močjo je impresivno, mogoče še bolj zgovoren pa je podatek o moči v primerjavi s prostornino, ki znaša 74 kilovatov ali 101,5 konjskih moči na liter prostornine motorja. Vse to pomeni, da dvolitrski atmosferski bencinar več kot zadosti nalogi in poslanstvu, po prenovi pa zmore malenkost več moči (147,5 kW) pri nekoliko nižjih, 7.100, vrtljajih (prej 145 kW pri 7.250 vrtljajih). Glede na zasnovo motor pospešuje zvezno in se ne brani vrtljajev, nekaj jih tudi nujno potrebuje. Pri znamki 4.000 resnično oživi, pri 6.000 ga razganja, zavrti pa se vse do 7.500 vrtljajev in malo čez, ko vas k posegu po prestavni ročici povabi pisk in lučka med merilnikom vrtljajev. Trušč je takrat gromozanski, pogovor v avtu pa močno otežen. Zvok za ljubitelje športne dinamike je fantastičen, izpušni sistem pa je za ta velikostni razred tudi med najbolj talentiranimi. Čeprav tistim pri golfu GTI in focusu ST vseeno ne more parirati. Lega na cesti je filigransko natančna in izrazito športna, kar pomeni da avto na avtocestah neudobno poskakuje, za kar pa je v veliki meri odgovorno (pre)trdo podvozje. Se pa trdota slednjega nedvomno pozna na zavitih cestah, ko je avto dolgo časa povsem zlepljen s cesto, nasmešek na usta pa vabi tudi zelo neposreden volanski mehanizem.
Tako kot pri predhodniku je na voljo tudi še bolj dodelano cup podvozje, ki pa ga, roko na srce, niti ne potrebujete. Enako trdimo tudi za palec večja platišča, saj bo avto zaradi tega še bolj neudoben, se pa splača doplačati za posebna 17-palčna siva platišča. Poraba na testu se je gibala med 10 in 12 litri, priganjanje je k temu dodalo še slaba dva, pazljiva vožnja pa vzela en liter. Glede na vse precej pričakovana številka. Cena v tem razredu malih športnikov ni prva in zadnja stvar, je pa pomembna. Clio RS ni poceni, je pa res, da v tem razredu niti nima veliko zaresne konkurence. Če ga primerjamo s številko večjimi športniki tipa GTI, pa je od teh občutno cenejši. Je pa res, da vsakdanje uporaben clio RS ni, zato bo v garaže največkrat zapeljan kot drugi ali celo tretji avtomobil.