Avto
16 ogledov

Razred A s številnimi bonbončki velikih mercedesov

Mercedes-Benz razreda A
1/21
Gregor Prebil
Razred A je eden redkih mercedesov, ki je obdržal originalno ime, a so v Stuttgartu povsem spremenili pojmovanje, kako mora najmanjši avtomobil v ponudbi izgledati in se voziti. Po treh letih od revolucije je prišel čas za spremembe - navzven in v potovalni kabini blage, zato pa je novih kar nekaj tehnoloških bonbončkov.

Tisti dobri poznavalci se še spomnijo, kako so originalnega A-ja leta 1997 novinarji na "slalomu" obrnili na streho, Mercedesove inženirje pa napotili v delavnice, da so napako odpravili in malčka oborožili z elektronskimi varnostnimi pomagali.

Prenovljeni mercedes razreda A tretje generacije je še bolj dinamičen, kakor škatlasta predhodnika v prvi in drugi izvedbi. Na prvi pogled se bistveno ne razlikuje od predhodnika, premierno predstavljenega leta 2012 v Sloveniji.

Nov grafični podpis, tudi polni led žarometi

Mercedes-benz razred A | Avtor: SAA SAA
Zunanje spremembe niso velike. Žarometi spredaj lahko opcijsko svetijo v polni led svetlobi, tudi led zadnji žarometi so dobili nov grafični podpis. Izboljšali so pretok zraka, saj je količnik zračnega upora vsega 0,26. Na "diamantni" maski hladilnik motorja (zgled je bil model CLA) v prid bolj dinamičnega izgleda ni več dveh, ampak le še ena lamela, zaključka izpušne cevi na zadku sta del okvirja. A z obliko novih platišč in tudi barvami, nova je zelena, cilja na uspešne mlade ljudi in mlade pare.

Prijatelj le z iPhoni

Tudi potovalni prostor je spremenjen minimalno. Prenovili so instrumentalno ploščo in obliko stikal, za dodaten znesek si kupec lahko omisli 8-palčni zaslon. Ambientalna svetloba odslej ponuja številne možnosti prilagoditve, multimedia pa prvič v mercedesih pozna povezovanje s "pametnjakoviči", a bo zaenkrat Apple CarPlay povezljiv le z iPhoni, saj drugi zaenkrat ne zadovoljujejo standardov, ki so jih postavili v Stuttgartu.

Prilagaja se voznikovemu slogu vožnje

Za varnost je tradicionalno v duhu znamke dobro poskrbljeno, serijski je sistem AEB, ki ne le opozarja, temveč tudi zavre, če je voznik preveč zasanjan. Od asistenčnih sistemov so na voljo tudi sistem za zaznavanja vozil v mrtvem kotu, tempomat za uravnavanje varnostne razdalje distronic plus ...

Mercedes-Benz razreda A | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main


S prenovo je dobil tudi sistem dynamics select, ki vozniku s pritiskom na stikalo omogoča na štiri načine prilagajanje odzivnosti podvozja, krmilnega mehanizma, menjalnika in motorja, ter tudi klimatske naprave (športno, eko, udobno in individualno).

Namesto CDI zdaj d

Kar nekaj sprememb je pri motorjih, skupaj jih je na izbiro 17. Nova sta vstopna A 160 in A 160 d motorja. Novo je poimenovanje za dizelske različice. Namesto kratice CDI namreč to zvrst pogona odslej označuje le še črka "d". Model A180d je še posebej vreden omembe, saj je 1,5-litrski dizel zelo varčen in dosega izpust 89 gramov CO2, tovarniško obljubljena poraba pa je vsega 2,9 litra/100 km.

Nekaj več moči je tudi v različicah A220d in A250, novost je pri menjalniku 7G, saj ima ta sedaj dodano funkcijo "launch control", za samozavestnejše in silovitejše speljevanje z mesta. Močnejše različice imajo tudi serijsko možnost nastavljanja podvozja.

AMG A45 kot češnja na vrhu torte

Mercedes-benz razred A | Avtor: SAA SAA
Številnim paketom opreme so pri Mercedesu dodali različico motorsport edition, ki je namenjena tistim, ki bi želeli imeti športni izgled, a jim je po drugi strani AMG A45 predrag. Paket, ki vključuje AMG line paket, led osvetlitev, AMG notranjost s športnimi sedeži in opcijsko velik strešni spojler, stane dodatnih 5.300 evrov.

Najslajše pa za konec. AMG A45 s svojim 2,0-litrskim štirivaljnim motorjem (prvak glede razmerja moč/prostornina) je odslej še brutalnejši, saj so mu moč povišali za 15 kilovatov na 280 kilovatov (381 KM). Hkrati je po zaslugi krajših prestavnih razmerij 7G menjalnika in boljšega navora pospešek 0-100 km/h za 0,4 desetinke krajši in je le še 4,2 sekunde. To je 0,1 sekunde hitrejše od Audijevega stroja RS3 (slednji ima 2,5-litrski petvaljnik z 270 kilovatov moči).

Pri nadzoru moči v A45 pridejo prav tudi mehanska zapora prednjega diferenciala, dvostopenjska nastavitev športnega podvozja in nastavitev delovanja motorja Race mode.

Mercedes-Benz razreda A | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Od 22.500 do 50.300 evrov

Vstopni bencinski model A 160 z 75 kilovatov moči (102 KM) stane 22.500 evrov, vstopni dizel A 160 d z 66 kilovatov moči (90 KM) je 1.000 evrov dražji. Oba sta kombinirana z ročnim menjalnikom. A 220 s turbobencinskim štirivaljnim agregatom z 135 kilovatov moči (184 KM), štirikolesnim pogonom (4matic) in samodejim dvosklopčnim menjalnikom 7G-DCT stane 31.720 evrov, turbodizelski štirivaljni A 220 d z 100 kilovatov moči (136 KM), štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom pa 31.300 evrov. Brutalni A45 AMG z speedshift dvosklopčnim menjalnikom stane 50.300 evrov.

Komentarjev 1
  • blueone 17:22 27.oktober 2015.

    Če je poraba 2,9l na 100km sem pa jaz papež!