Avto
39 ogledov

Rešitelj revnih Nemcev

O količini proizvedenih primerkov ni konkretnih številk, ugiba se, da jih je bil Žurnal24 main
Slika porušene Nemčije po drugi svetovni vojni: apatija, depresija, lakota. Ljudje so s težavo shajali iz tedna v teden, spet drugi so razmišljali o prevozu. Rešitev: vozilo za posebne namene – messerschmitt.

Tvorec tega nenavadnega vozila je Fritz Fend, nekdanji oblikovalec letal. Novinarji neke nemške avtomobilistične revije so ga ujeli, kako uživa v vožnji s svojim avtomobilčkom. Zgodba je bila nemudoma stiskana na papir, najbolj zanimive podrobnosti pa so se vile okoli zamisli in začetka proizvodnje messerschmita.

Konec druge svetovne vojne je apatično Nemčijo začelo upravljati ameriško ministrstvo. Glede na uničene gospodarske vire so Američani razmišljali le o rešitvi prebivalcev pred lakoto, na kakršnikolo industrijsko produkcijo niso niti mislili. Fend je dejal: "Najbolj pomembno v tistem času je bilo, da imajo vsi streho nad glavo." Ker je leta 1946 svoje zanimanje v Vzhodni Nemčiji pokazala sovjetska stran, so Američani hitro odstopili od tako imenovanega neindustrijskega načrta.

Motor v obliki jajca

Fend je leta 1948 v Rosenheimu uspel zagnati proizvodnjo vozil za posebne namene. Nenavadno vozilo se je imenovalo Fend Flitzer (flitzer v prevodu pomeni hitro, praviloma majhno vozilo). Vozilo so za samostojni prevoz s pridom uporabljali vojni invalidi.

To so kmalu opazili tudi v združenju vojnih invalidov in s pomočjo Američanov uspeli priti do dodatnih investicij. Junija leta 1948 se je po ulicah Rosenheima zapeljal prvi flitzer. Najbolj pomemben trenutek je sledil leta 1950, ko je motor moči 1,84 kilovata zamenjal močnejši motor z močjo 3,3 kilovata. Zanesljivost motorja v obliki jajca je bila dokazana z vožnjo preko slavnega gorskega prelaza Grossglockner. Do decembra leta 1951 so prodali 150 modelov s 3,3-kilovatnim motorjem, kar je bilo glede na povpraševanje zanemarljivo. Tovarna v Rosenheimu nikakor ni mogla zadovoljiti vseh potreb.

Fend se je podal v iskanje partnerja. Odkritje je slišalo na ime Regensburger Stahl und Metalkonstruktion, človek rešitve pa je bil profesor Willi Messerschmitt. Na izdelek ni bilo treba dolgo čakati. Marca leta 1953 je bilo v Ženevi predstavljeno mini vozilce – Fend Kabinenroller FK 175 (Messerschmit KR 175).

Edini s štirimi kolesi

Messerschmitt KR 175 je bil visok vsega 120 centimetrov. Drugi sedež je bil tik za voznikovim, saj bi dva paralelno nameščena sedeža porušila aerodinamiko vozila. Majhen motor in odlična aerodinamika sta se odlično dopolnjevala. V tistem času so bili drugi trikolesniki (v Evropi so bili zelo popularni), kot na primer isetta, daleč od pojma aerodinamika.

Leta 1955 so predstavili model KR 200. Čeprav na zunaj razlik ni bilo opaziti, pa se je prava novost skrivala pod mini motornim pokrovom – to je bil Sachsov motor s prostornino 191 ccm, ki je KR 200 pognal do neverjetne hitrosti 104 km/h. Tri leta kasneje je tržišče obogatil messerschmitt TG 500 (Tiger). To je bil edini model s štirimi kolesi in prostornino 500 ccm, kar je bila garancija za fantastične sposobnosti in hitrost 143 km/h.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.