Avto
40 ogledov

Revolucija se nadaljuje

Mazda6
1/20
Gregor Prebil
Lažja, večja, predvsem pa z novimi agregati, menjalniki in varnostnimi sistemi tehnološko naprednejša je nova mazda6. Na slovenske ceste prihaja v limuzinski in karavanski različici, ki sta z vstopnima modeloma cenovno izenačeni.

Japonski proizvajalec z novo mazdo6 nadaljuje tehnološko in oblikovno revolucijo, ki jo je začel lani z modelom CX-5. Prav SUV je bil zaslužen, da je Mazda prvič po štirih letih izplavala iz rdečih številk, zdaj pa si želijo krivuljo z novo šestico obrniti proti vrhu.

Novinka je drugi model, ki povzema oblikovalski jezik Kodo, ki smo ga spoznali pri športnem terencu CX-5. Spredaj jo zaznamuje hišni obraz v obliki petkotne maske hladilnika, prvič so v serijski žaromet vgrajene dnevne LED luči. Dinamične linije so količnik zračnega upora v primeru limuzine znižale na 0,26, kar je najmanj v razredu, zunanjost je mogočnejša tudi zaradi velikih platišč, ki merijo najmanj 17-palcev.

Limuzina daljša od karavana

Kupejevska zasnova notranjost je podrejena vozniku, ki ima zaradi bele osvetlitve boljši pregled na merilnike, deli, ki se jih največkrat dotikamo so iz boljših materialov, pridih luksuza dodajo elementi iz brušenega aluminija in belo ali črno usnjeno oblazinjenje sedežev. Potniška kabina je zelo podobna CX-5, prevzet je tudi 5,8-palčni barvni ekran na dotik, ki je del druge stopnje opremljenosti, za 500 evrov dodatka pa ga je moč nadgraditi z navigacijo tomtom.

Več je tudi centimetrskega prostora. Limuzinska različica je v primerjavi s predhodnico zrasla za 13 centimetrov na 4.865 milimetrov in se hvali z eno najdaljših medosnih razdalj v razredu in je celo za 2,5 centimetra daljša kot pri karavanu, ki v dolžino meri za štiri centimetre manj. Rezultat je več prostora za kolena zadaj, večji je tudi prtljažnik, ki pri limuzini v osnovi meri 489 litrov, pri karavanu pa 522 litrov, če karavanu podremo zadnjo klop (deli se v razmerju 60/40), pa dobimo za največ 1648 litrov odlagalne površine. Prtljažnik  ima zdaj širšo odprtino in dva stranska žepa, pametno je nadgrajen z rolojem, ki se, ko odpremo vrata prtljažnika dvigne sam.

Že od prvega paketa opreme dalje (emotion) so serijsko na voljo novi mazdin sistem i-ELOOP (intelligent energy loop – pametni pretok energije), 17-palčna platišča iz lahke litine, LED zadnje luči, ročna klimatska naprava in sistem i-Stop (start/stop), oprema challenge (po njej naj bi posegla skoraj polovica vseh novih kupcev), med drugim dodaja dvopodročno klimatsko napravo, tempomat, sistem za izogibanje trkom pri nižjih hitrostih in 5,8-palčni ekran na dotik, oprema attraction dodaja ogrevane sedeže, biksenonske žaromete s prilagoditvijo osvetljevanja zavoja in skoraj vse varnostne sisteme (opozorilo za vozila v mrtvem kotu, opozorilo za zapuščanje voznega pasu in samodejni izklop dolgih luči), ter  parkirna tipala spredaj in zadaj, medtem, ko najbolje opremljeni modeli premorejo 19-palčna platišča, kamero za vzvratno vožnjo, usnjene sedeže, ki so spredaj električno nastavljivi, Bose audio sistem z enajstimi zvočniki in novim mazdinim radarskim tempomatom (v kombinaciji s samodejnim menjalnikom pri najmočnejšemu bencinskemu in dizelskemu agreagtu).

Dizel porabi le 3,9 litra goriva

Kupci lahko izbirajo med tremi bencinskim in dvema dizelskima agregatoma s tehnologijo skyactiv. Dvolitrski bencinski motor je na voljo v različicah s 107 in 121 kilovati, najbolj zmogljiv 2,5-litrski bencinar premore 141 kilovatov moči, na voljo pa je le v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Vstopni 2,2-litrski dizel ima moč 110 kilovatov, v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom pa se hvali s povprečno porabo zgolj 3,9 litra na 100 kilometrov in emisijami 104 gramov na prevožen kilometer. 2,2-litrski dizel ima 129 kilovatov moči.

Nova generacija mazde6 naj bi ob SUV modelu CX-5 tvorila glavnino prodaje pri nas, okoli 70 odstotkov. Pri nas je cilj Mazde prodajo v primerjavi z lani povečati do 30 odstotkov, na skupaj 650 vozil. Od tega 250 modelov mazde6, po 125 karavanov in 125 limuzin.

V prid optimizmu govori japonski jen, ki je v izvoznem smislu v primerjavi z evrom in ameriškim dolarjem vse bolj konkurenčen, kar se izraža tudi v ugodnejših cenah. Za model z vstopnim bencinskim agregatom in vstopno opremo je treba odšteti 21.290 evrov, zanimivo pa je, da sta prvič karavan in limuzina cenovno izenačena. Najcenejši dizel je 2.000 evrov dražji, samodejni menjalnik v primerjavi z ročnim nakup podraži za 2.100 evrov.

Komentarjev 1
  • Oxxo 21:27 20.februar 2013.

    Zelo slaba kvaliteta fotografij notranjosti. Še z boljšim mobilcem narediš boljše fotke.Škoda.Avto je pa sicer lep v obeh izvedbah.