Avto
75 ogledov

S pomočjo kirurga BMW X3 ohranil prvenstvo

BMW X3
1/25
Saša Despot
BMW X3 v vse hujši konkurenci po zaslugi zelo dobrih voznih lastnosti in praktičnosti, pa tudi velikega ščepca tehnologije ostaja eden boljših izbir med suvi svojega razreda.

Želim si srednje velikega premium suva/sava, kaj imam na razpolago? Tu je audi Q5 in volvo XC60, pa range rover evoque, lexus NX in mercedes GLC. Kako se v tej pestri ponudbi znajde lani prenovljeni X3, ki sicer po izvoru spada med starejše svoje vrste?

BMW X3 je še vedno konkurenčen na večini področij. Ob povratku iz kozmetičnega salona ali pa kar kirurškega sanatorija je pridobil nazaj dobršno dozo obledele vpadljivosti, drugače zašiljena prednja svetila (odslej tudi polni LED) in odbijači pa so ga približali tako seriji 3 kot večjemu bratu X5. Kar mi je všeč pri fantih iz BMW-ja je, da so znali na neskončnemu seznamu dodatkov spraviti skupaj kombinaciji, v kateri so zaobjeli vse bistvene dodatke, bodisi če bi si želel poudariti bolj športno ali bolj poslovno noto X3.

Testnik je bil tako odet v paket xLine, ki ga za opazovalce po zaslugi svetlih kovinskih vložkov krog in krog naredi prestižnejšega, a zavoljo bolj poudarjenih odbijačev tudi športnejšega od klasičnega X3.

V xLine paketu zapakirano udobje in tehnologija

Pridih dodatne poslovne note je tudi v notranjosti, kar je vidno po različnih prestižnih oblogah in napisih. Naložba 3.700 evrov za paket xLine je smiselna, saj je že serijska oprema zato bistveno bogatejša od osnovne (med drugim tudi nadzor razdalje pri parkiranju spredaj in zadaj, odlagalni paket, city AEB …).

Čeprav je izgled notranjosti pri X3 manj inspiratoren kot denimo v GLC-ju ali RR evoqueju, pa je prostornost na nivoju tako za štiri potnike kot prtljago, še posebej pri slednjem je med boljšimi v razredu. Prav pride tudi po tretjinah deljiva zadnja klop. A X3 boleha za vse pogostejšim sindromom, da postaja tretji, vmesni sedež na drugi klopi vse bolj zasilne narave, saj je za varnostni pas in sponko odmerjenega le malo prostora. Odlagalni paket vsebuje koristne tirnice in pritrdišča za prtljago, pa tudi prtljažno mrežo.

X3 je v ospredju razreda s svojim dopolnjenim multimedijskim sistemom. iDrive vmesnik je po mojem mnenju za konkurente še vedno pojem hitrosti in preglednosti, saj omogoča enostavno obvladovanje  brezštevilnih funkcij in nastavitev, hkrati je mogoče izkoriščati oba USB priključka naenkrat.

Na cesti je doma

Vozne lastnosti in pogon sta še dva dejavnika, pri katerih BMW konkurentom ne pušča prednosti. Dvolitrski dizel ostaja zimzelena izbira, ki v različici 20d nudi dobro zmes varčnosti (okoli sedem litrov na 100 km) in moči (140 kW). Ker je zmogljivi xDrive pogon serijski, je zato razlika 4.300 evrov nad modelom sDrive 18d (110 kW) še toliko bolj upravičena. BMW-jevi suvi nikoli niso bili mehkobni in tudi X3 želi dajati poudarek športnosti.

Podvozje kljub trdoti ohranja zadostno mero udobja, na drugi strani nudi za razred nadpovprečne vozne karakteristike. Dodatno ga vzpodbudi program sport, ki prilagodi delovanje motorja in vedno odličnega osemstopenjskega menjalnika.

45 tisočakov je "gola" cena po uradnem ceniku, a tradicionalno je potrebno v premium razredu za spodobno zmes dodatkov in udobja računati vsaj na tretjino višjo ceno. Testni BMW X3 ob tem ni bil izjema, predvsem napredna tehnologija (HUD, zmogljiva navigacija …) je zasoljena.

Podatki o vozilu (BMW X3 xLine steptronic)

Motor: 1.995 ccm, 140 kW (190 KM), 400 Nm od 1.750 vrt./min
Zmogljivosti: 210 km/h, 8,1 sek 0-100 km/h
Poraba: 7,0 l/100 km, 140 g CO2/km
Cena: 45.100 € (osnovni) / 65.073 € (testni)

PLUSI: posodobljen videz, uporabnost, vozne lastnosti, tehnika.

MINUSI: neuporaben vmesni sedež zadaj, cena doplačil.

Komentarjev 1
  • novispenjac 12:24 05.julij 2016.

    inspiratoren? za kakšno verbalno defekacijo gre tu? mogoče navdušujoč?