Avto
20 ogledov

Samo rjoveti ne zna

Seat Leon Cupra R
1/27
Gregor Prebil
Izbira cestnih dirkalnikov je dandanes pestra in cenovno dostopna. Seat tako ponuja začinjeno različico leona cupre R, ki se je na testu izkazal z izjemnimi pospeški in lego na cesti, pogrešali smo le odločnejši (rjoveč) zvok motorja.

Leon je stari znanec s cest. Seat, ki se hvali, da računa na mlade voznike, oziroma tiste mlade po srcu, je s športno različico leona cupre R dokazal, da ni nujno pokazati povsem novega izdelka, da bi spet zaigralo srce avtomobilista.

Zlata se mu poda
Dodatno so za to poskrbeli z ekskluzivno zlato barvo, ki avtomobil naredi še opaznejši. Čeprav je že v navadni različici dovolj športen, pa v primeru testnika ni mogoče spregledati še večjih kolotekov, 19-palčnih platišč z zmogljivimi zavorami, velike izpušne cevi, spojlerja, pragov in razširjenih odbijačev.

Seat Leon Cupra R | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
V notranjosti je po pričakovanjih preveč trde plastike. Od temperamentne španke tega nepoznavalci ne bi pričakovali, a gre to pripisati pripadnosti družini Volkswagen. Plastika je vseeno dobro obdelana. Notranjost od klasičnih modelov ločijo globoki športni sedeži, oblečeni v alkantaro ter primerno športno odebeljen in v usnje oblečen volanski obroč. Vožnja v sedežih je udobnejša kot v meganu RS ali citroënu DS3. Na športni značaj opozarjajo številni dodatki, kot so aluminijasti pedali in emblemi, na uporabnost pa stikala na volanskem obroču, barvni zaslon na dotik in povezave, s katerimi povežemo razne glasbene naprave ali telefon z avdiosistemom avtomobila. Prtljažnik je s 340 litri prostornine povsem solidno odmerjen, a kaj ko ga je mogoče, ko je motor prižgan, odpreti le znotraj avtomobila.

Če bi še predel ...
Bolj kot sam videz prepriča vožnja. Zasluge lahko brez pomislekov pripišemo zmogljivemu dvolitrskemu štirivaljnemu turbomotorju, ki premore razkošnih 195 kilovatov moči (265 KM) in 350 Nm navora, ki je dosegljiv že pri 2.500 vrtljajih v minuti. To v praksi pomeni, da vas bo, ko boste pohodili stopalko za plin, že v startu prisesalo na sedež. Dobra so tudi vmesna pospeševanja, 350 kilogramov težak avtomobil pa z mesta do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde. Verjamemo tudi, čeprav tega nismo preizkusili, da najvišja hitrost 250 km/h ni za lase privlečena. Na testu nismo bili zadovoljni zgolj s pospeški, pač pa tudi z lego na cesti, ki v kombinaciji s serijskim ESP in drugimi serijskimi varnostnimi sistemi poskrbi, da bo hitrejša vožnja skozi ovinke dovolj varna, v skrajnem primeru pa na pomoč priskočijo tudi zmogljive zavore. Vožnja skozi ovinke je natančna, hkrati pa za razliko od konkurence ni pretrda.

Rezerve ostajajo
Kljub zavidanja vrednim voznim sposobnostim bi si sami izbrali samodejni menjalnik DSG z dvojno sklopko, ki pa ni na voljo niti za doplačilo. Ne trdimo, da je šeststopenjski menjalnik slaba izbira, a ima koncern Volkswagen tudi boljšo izbiro. In za DSG se splača doplačati, a le, če je na seznamu dodatne opreme. Druga ključna pomanjkljivost je zvočna kulisa, ki bi jo pričakovali od takega cestnega stroja. Tu sta megane RS, pa tudi golf GTI korak spredaj.

Seat Leon Cupra R | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Enako ne velja za porabo. Ta ni majhna. S 55 litri, kolikor jih je mogoče spraviti v posodo za gorivo,  nam ni uspelo prevoziti 500 kilometrov, izračun pa pokaže, da porabe nismo uspeli ukrotiti pod desetimi litri. Ob bolj temperamentni vožnji pričakujte porabo okoli 12 litrov.

Cena osnovnega modela je 28.266 evrov, z dodatno opremo je testnik še več kot tri tisočake dražji (30.949 evrov) in tudi pri tem primerljiv s konkurenco. Odločitev je tako vaša.

Podatki o vozilu (Seat Leon 2.0 TSI Cupra R)
Motor: turbobencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.984 ccm
Najvišja moč: 195 kW (265 KM) pri 6.000 vrt./min
Najvišji navor: 350 Nm pri 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 10,2 litra/100 km (mešani cikel), izpust 190 g CO2/km
Zmogljivosti: 250 km/h, pospešek 6,2 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (V x Š x D) (v mm): 4.315 x 1.768 x 1.458, medosna razd. 2.578
Prtljažnik: 341-1166 litrov
Cena: 28.266 (osnovni)/ 30.949 evrov (testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.