Avto
25 ogledov

Ščepec superbovih sprememb

Škoda superb
1/9
Andrej Leban
Medgeneracijsko osveženi škoda superb želi ostati na presenetljivo visokem prodajnem mestu srednjega razreda. A pojavili sta se dve precejšnji dilemi.

Priznavamo mu že od prihoda druge generacije dalje - po notranji prostornosti in prtljažniku se superb mirne duše lahko kosa tudi z visokim razredom. Tudi to je bil eden od adutov za zelo dobre prodajne številke, saj se je po uradni prodajni statistiki v Sloveniji zasedel kar tretje mesto v razredu, kjer kraljuje passat. 

Te dni je v Slovenijo zapeljal rahlo prenovljeni superb tako kot limuzina kot kombi. A količina sprememb ni enormna, osredinjena je na nekaj zunanjih popravkov ter tehničnih dodatkov. Še najbolj spremenjen, a še vedno tipično ukrojen je prednji del avtomobila, kjer so nova svetila, v boljših izvedenkah zdaj tudi v biksenon tehnologiji. Rahlo spremenjen je pokrov motorja, pri limuzini, kjer so od leta 2008 dalje slišali največ pikrih, zadnja svetila sedaj skušajo delovati bolj dinamično. Karavanska različica pa poleg dodelanih zadnjih luči z novo usločenostjo vrat zelo spominja na svojo slavno manjšo sestro octavio. 

Škoda superb | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Znotraj je sprememb še manj, nekaj je novih kombinacij volanskih obročev, spremenjena je prestavna ročica in ... to je to. Za tiste, ki jim prostora za kolena zadaj ni nikoli dovolj, so odslej na voljo tipke za upravljanje s sovoznikovim sedežem, parkirni asistent je dobil novo pamet in sedaj zmore parkirati v bolj zagonetnih situacijah, rahle izboljšave so tudi pri motorjih, a so se spremenile le številke pri porabi, medtem ko ostaja moč in prostornina povsem enaka, le varčna različica green line je dobila 6. prestavo. V ponudbi je seveda tudi DSG menjalnik, prednost superba je tudi možnost 4x4 različic.

Zmerni, nikakor pa ne bogati paketi

Paketi opremi so tako kot doslej trije glavni plus prestižni L&K. Najbolj prodajani osrednji paket ambition (dobrih tisoč evrov nad vstopnim active) že premore avtomatsko klimatsko napravo, tempomat in parkirne senzorje zadaj, tudi pri prestižnejši opremi elegance pa je še vedno potrebno doplačati za bluetooth ali pomoč za speljevanje navkeber. Cene se prično pri 19.990 evrih za 1,4 TSI bencinski motor pri limuzini, vstopni kombi je tisočaka dražji. Kar okoli 80 odstotkov vseh superbov pa bo kot doslej poganjal 103-kilovatni 2,0-litrski dizel, ki je vreden od 23.277 evrov (limuzina) oziroma 24.348 evrov (kombi) dalje. Tudi sicer se je za kombije doslej odločalo več kot 80 odstotkov kupcev. Oprema L&K prinaša največ udobja z dvobarvno notranjostjo in večino serijskih pomagal, ki so na voljo.

Prednosti pred octavio ni veliko

Kje sta torej dilemi iz uvoda? Prva je glede skromne količine novosti, ki jih je superb dobil, saj malce preseneti, da še vedno nima nikakršnih naprednih asistenčnih sistemov in po tej ter še kakšni plati precej zaostaja za novo octavio in konkurenco. Druga dilema pa je prav primerjava z octavio. Potencialni kupci bodo morali dobro premisliti, kakšen smisel ima posegati po le še 15 centimetrov daljšem superbu. Res bodo v 633-litrski (kombi) prtljažnik spravili kakšno pločevinko piva več, a že octavia v obeh različicah premore pravo kaverno in veliko prostora za potnike. Na tej točki je treba verjeti uvoznikovim besedam, da je superb v teh časih dobil še eno vlogo in sicer lahko prevzame vlogo udobnega, a tudi zelo diskretnega menedžerskega avtomobila in da je prav to ena njegovih največjih prednosti.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.