Sedaj je pripravljen tudi granturismo S, ki je hitrejši, močnejši, bolj brutalen in nenazadnje tudi
bolj slišen.
Razlike med običajno različico in različico S bo znal našteti res malokdo. Granturismo S
prepoznamo po novi obliki stranskih spojlerjev, po zadnjem spojlerju, ki je del pokrova
prtljažnika, in po litih 20-palčnih platiščih posebnih oblik s sedmimi kraki. Zavore so serijsko
obarvane z rdečo barvo, mogoče je izbirati še med petimi drugimi. Maska motorja pa je za razliko od
tiste pri granturismu v mat barvi. Na zadku ne najdemo več štirih izpušnih cevi, saj sta jih
nadomestili dve večjega premera.
V notranjosti vas pozdravijo zgolj najboljši materiali, pri granturismu S pa je vse še
nekoliko bolj dodelano. Glavna spremeba je odsotnost menjalne ročice, ki sta jo dostojno
nadomestila dva gumba za vzratno in prvo prestavo, voznik pa lahko menjalnik upravlja tudi preko
ročic za volanskim obročem, ki sta v primerjavi s tistimi v "civilni" različici granturisma daljši.
Osemvaljni motor v obliki črke V pod kotom 90° z gibno prostornino 4691 cm
3
je kompakten in lahek, največjo moč 323 kW (440 KM) razvije pri 7000 vrt./min, največji
navor 490 Nm pa pri 4750 vrt./min. Ob tem ne gre zanemariti tudi podatka, da motor večino (82
odstotkov) navora proizvede že malenkost nad 2000 vrtljaji. Za prenos tolikšne moči na cesto
uporablja električno nadzorovan šeststopenjski menjalnik, ki je opremljen s programsko opremo
MC-shift s šestimi načini delovanja. Športni zvok osemvaljnika pa še podkrepi poseben športni
izpušni sistem.
Da je vse še za odtenek bolj zavito v tančico športnosti in dinamičnosti so se pri Maseratiju
poigrali še z nastavitvami podvozja, ki stopijo v veljavo, ko voznik poseže po tipki sport. Poleg
tršega podvozja postane odzivnejši še volanski mehanizem, menjalnik pa menja še tisti manjkajoči
delček sekunde hitreje. Prvo stotico na prikazovalniku hitrosti granturismo S prekrije v 4,9
sekunde, končna hitrost 295 km/h pa je največja, kar jih je kdaj dosegel kak maserati serijske
proizvodnje.
Motor in menjalnik sta pri maseratiju granturismo S razvrščena skladno z uporabo sheme
transaxle, značilne za športne avtomobile, kar pomeni da je motor postavljen spredaj, menjalnik pa
za potniško kabino. To botruje k skoraj idealni razporeditvi teže na prednjo in zadnjo os, ki znaša
47 oziroma 53 odstotkov v korist zadnje preme.
Maserati granturismo S je že na voljo za najmanj 144.438 evrov, k nam bodo letos zapeljali
trije.
10
ogledov
Še bolj našpičen trizob
Ob prvi predstavitvi GranTurisma so bili v trenutku razblinjeni vsi dvomi o lepoti zadnjega izdelka slovitega Pininfarine, ki je pri ustvarjanju tega modela pokazal vse svoje znanje oblikovanja privlačnih avtomobilov.