Citroën svoji kompaktni liniji modelov dodaja nova člana, C4 X in električnega e-C4 X. Gre za fastback križanca, ki bosta zasedla mesto v ponudbi Citroëna med standardno kombilimuzino C4 in večjim modelom C5 X.
![Citroën C4 X | Avtor: Citroën](/media/img/e2/04/94673ad128a0bada94c1.jpeg)
Direktor Citroena Vincent Cobee je modela opisal kot "cenovno dostopno in elegantno alternativo številnim kombilimuzinam in športnim terencem."
C4 X in e-C4 X sta v bistvu daljši različici modelov C4 in e-C4, ki sta bila premierno predstavljena leta 2020. Oblika nosu vozila je enaka kot pri njunih kompaktnih sorodnikih, razlikujeta pa se po izrazitem naklonu strešne linije, kar vodi v popolno novo obliko zadka v stilu fastbacka. Zadaj so LED luči, edinstvena prtljažna vrata z integriranim spojlerjem in bolj konvencionalno zadnje vetrobransko steklo. Dostop v slogu križancev je ohranjen s povečano oddaljenostjo od tal in plastičnimi oblogami po celotni karoseriji.
![Citroën C4 X | Avtor: Citroën](/media/img/38/e5/0deb522362985cf4670d.jpeg)
Boljša aerodinamika, večji prtljažnk
Bolj aerodinamična silhueta je vzrok za boljši koeficient zračnega upora, ki je 0,29. Z dolžino 4,6 metra je C4 X 26 centimetrov daljši od običajne kombilimuzine C4, vendar ima enako medosno razdaljo, ki je 2,67 metra.
![Citroën C4 X | Avtor: Citroën](/media/img/a1/60/f21593a538ea1ee05628.jpeg)
V notranjosti je nadzorna plošča, podobna kot v C4, ki vključuje 10-palčni osrednji zaslon na dotik in znano digitalno instrumentno ploščo. Novost je nov infotainment MyCitroen Drive Plus, predstavljen v večjem C5 X, ki prinaša nov vmesnik, boljše prepoznavanje glasu, več povezljivosti in brezžične posodobitve.
Pri Citroënu izpostavljajo, da varnostna oprema vključuje do 20 ADAS asistenčnih sistemov, vključno s sistemom za polavtonomno vožnjo "Highway Driver Assist Level 2".
![Citroën C4 X | Avtor: Citroën](/media/img/b2/74/6bc033b9e1d457380054.jpeg)
Daljši zadnji previs prinaša tudi večji prtljažnik, ki ima prostornino 510 litrov, kar je 130 litrov več kot pri kombilimuzini C4.
C4 X in e-C4 X si s standardnim C4 delita arhitekturo CMP/eCMP. Čeprav bo večina evropskih trgov dobila le popolnoma električni e-C4 X, Citroen nov model ponuja v kombinaciji s turbo bencinskim motorjem (PureTech 100/Puretech 130) in dizlom (BlueHDi 130), ki bodo na voljo na izbranih trgih v Evropi, na Bližnjem vzhodu in v Afriki.
![Citroën C4 X | Avtor: Citroën](/media/img/14/2d/e7d5e1faf3450b32c822.jpeg)
Povsem električni e-C4 X ima en sam elektromotor s 100 kW/136 KM in 260 Nm, medtem ko 50 kWh litij-ionska baterija s 400 V tehnologijo zadostuje za doseg do 360 km kilometrov in omogoča hitro polnjenje z močjo do 100 kW.
Citroen e-C4 X od 0 do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde, največja hitrost je omejena na 150 km/h.
![Citroën C4 X | Avtor: Citroën](/media/img/03/4b/6fdaef05d54722903237.jpeg)
Citroen C4 X in e-C4 X bodo izdelovali v Stellantisovi tovarni Villaverde v Madridu.
Prodaja se bo začela jeseni 2022, cene pa še niso znane.