Avto
12 ogledov

Še hitreje in še močneje

Scirocco pomeni oživitev legende iz sredine sedemdesetih let prejšnjega stoletja
1/19
Žurnal24 main
Le nekajkrat na leto se zgodi, da pride na trg model, ki ga vsi v redakciji pričakujemo z velikim navdušenjem.

Avto, ki je vse prej kot konfekcija, je ikona avtomobilizma ali pa bo to še postal. Tokrat je vse to utelešil nov ali obujen model scirocca, ki je zadržal "bit" prvotnega modela, hkrati pa je oblikovno in tehnično zelo dovršen in kot takšen pripravljen na zviševanje ugleda znamke.

 

PLUSI, MINUSI

Plusi: Videz, prostornost in sedenje spredaj, kakovostna izdelava, motor, odličen menjalnik, podvozje, zmogljivosti.

Minusi: Preglednost nazaj, majhno notranje ogledalo, zadnji brisalec, ESP ni mogoče popolnoma izklopiti, odpiranje prtljažnika, cena z dodatki.

Našpičena zunanja podoba
Za znamko, kot je VW, ki ji velikokrat očitajo konfekcijskost pri nekaterih modelih, je scirocco skrajnega pomena. Njegova naloga je buriti domišljijo, saj predstavlja mokre sanje mladih in malo manj mladih. Je pa res, da pogled na cenovno tabelo razodene, da ta navidezna ekskluzivnost ni poceni, saj je bila v primeru testnika cena precej zasoljena. Ampak imamo rešitev tudi za to, zato berite naprej.

Z oblikovnega stališča mu ne moremo preveč oporekati, saj je scirocco, kot se to za športnika spodobi, na kolesa nasajen zelo nizko, previsa za kolesi sta zelo kratka. Boka sta prav tako športno visoka in poudarjena, bočna linija proti zadku tudi strmo raste. Enako razgiban je tudi zadek. Ima pa njegova oblika pomanjkljivost, namreč prostornino in odprtino prtljažnika. Prva je z 292 litri sicer zadostna in glede na razred in namembnost pričakovana, a zaradi ozkega dostopa in visokega praga nastaneta majhna in nerodna odprtina ter neugledna stopnica na notranji strani.

Športna notranjost
Notranjost je športna, vendar nič posebnega, bodo rekli mnogi. Ne gre pa prezreti mnogih detajlov, ki jih številne znamke ne dodajajo niti na seznam doplačil, vsaj ne gledano kot celota. Tu je recimo športno prisekan volanski obroč (imata ga tudi laguna GT in coupe), odličen menjalnik z dvojno sklopko in menjalnimi naperki za volanom, odlični športni usnjeni sedeži in odlična navigacija z upravljanjem prek zaslona ter odlično programsko opremo. Položaj za volanom si prav tako zasluži pohvale, saj nudi idealno zmes športnosti, a ne za ceno udobja. Glede na ceno testnika smo pogrešili le električno nastavitev (ta skrbi zgolj za nastavitve ledvenega dela) sedežev. Grajo si zaslužita še (pre)majhno notranje ogledalo in zadnji brisalec, ki obriše premajhen del zadnjega stekla.

V notranjosti je poudarek na športnosti in uporabnosti, nekaj je tudi dodatkov, ki jih konkurentje nimajo. © Sađa Despot

 
Ima marsikaj, a ne vsega ...
Zadnja klop je zgolj zasilna, vendar glede na mere in namembnost česa drugega niti ne gre pričakovati. Pri opremi dobite v osnovi vse, kar nujno potrebujete, za vse ostalo je tu dolg spisek dodatkov. Je pa nerazumljivo, da s končno ceno, ki se močno približa številki 40.000, testnik ni imel ksenonskih žarometov, za kar si zasluži grajo. Ampak naj vas opozorimo, brez marsikaterega dodatka bi prav tako dobro shajali.


Zmogljiv motor, odličen menjalnik in podvozje
Agregat, ki je skrbel za pogon tega malega kupeja, je že znan in smo ga že večkrat preizkusili v drugih modelih. Iz dveh litrov prostornine s pomočjo "turbine" iztisne več kot solidnih 147 kW, šlo bi še več (audi S3), ampak za to ni potrebe. Dovolj zgovoren je tudi podatek o specifični moči, ki na liter gibne prostornine znaša 74,1 kW ali 100,8 KM ter 55,8 kW ali 75,8 KM na tono vozila. Motor vleče že od "dizelskih" 1700 vrtljajev, turboluknje pri tem skoraj ni občutiti, dodatno oživi nad 4000 vrtljaji, zlahka pa se zavrti do 6800 vrtljajev, ko odlični menjalnik v športnem načinu le prestavi navzgor.

Zahvaljujoč naperkom za volanom pa se voznik z menjalnikom ukvarja več, kot bi se sicer. Še en del s spiska dodatne opreme, ki je vreden omembe in vloženega, je prilagodljivo podvozje DCC, ki več kot upraviči ceno 921 evrov. Pri različnih stilih vožnje tako voznik z gumbom uravnava trdoto blažilnikov in volanskega mehanizma. V povezavi z odličnim podvozjem to zagotavlja zanesljivo lego na cesti, vključno z zmogljivim zavornim sistemom pa zaokroženo dirkalno celoto. Hvalimo še vodljivost, manj pa porabo, ki se ob priganjanju zlahka zavihti čez 14 litrov. V povprečju smo na testu porabili slabih 11 litrov.

Zadek je ostro prisekan in nabit. Silhueta, ki jo je zrisal Slovenec Robert Lešnik, zagotovo ostane v spominu mimovozečim. © Miha Pečoler

 
Cena veliko bolj "butična"
Cena prav tako ni odlika tega športnika, vendar tega zaradi njegove "butičnosti" niti
ni pričakovati. Če se osnovna giblje pod 30 tisočaki, je končna cena testnika že tolikšna, da za ta denar tudi pri bolj priznani konkurenci dobite zelo veliko. Naj vam še nekaj namignemo – cenovno ugodnejši, a še vedno dovolj športen in zmogljiv je scirocco v kombinaciji z 1,4 TSI-motorjem. Zmore 118 kW (218 km/h, osem sekund od 0 do 100 km/h) in z DSG-menjalnikom stane sprejemljivejših 25.892, golf VI pa še ugodnejših 21.054 evrov.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.