Avto
11914 ogledov

Še tole je prizadelo ruske avtomobilske prodajalce

Mercedes-Maybach S650 Guard Epa
Popravila avtomobilov znamke Mercedes-Benz bodo v Rusiji vse težja, saj so ruske partnerje odklopili od njihove programske baze. To lahko slabo vpliva ne le na programske nadgradnje, ampak tudi na samo delovanje avtomobila, njegovega motorja, ABS in drugih pomembnih sistemov.

Mercedes-Benz je sicer prodajo novih avtomobilov na ruskem trgu ustavil že kmalu po začetku ukrajinske vojne marca lani, kmalu potem pa so ustavili tudi proizvodnjo v tovarni, ki so jo leta 2019 za 400 milijonov evrov zgradili severozahodno od Moskve in je izdelovala limuzine mercedes-benz razreda E za ruski trg.

Tovarno so tedaj za neznano vsoto prodali ruskemu holdingu Avtodom. Predmet prodaje ni bila le tovarna, ampak celotna skupina Mercedes-Benz Rus, vključno z reprezentativno pisarno, leasing podjetjem in podjetjem, ki se je ukvarjalo z avtomobilskimi zavarovanji. Avtodom je s tem pridobil tudi pravico za vzdrževanje in popravila vozil znamke Mercedes-Benz pod garancijo in po njenem izteku.

mercedes-benz rusija | Avtor: Mercedes-Benz Mercedes-Benz

Kot poroča časnik Izvestja, je Mercedes-Benz zdaj ruske prodajalce in servise povsem odklopil od svojega spletnega softverskega sistema. To so potrdili tudi pri Avtodomu, kjer so dodali, da bo to lahko povzročilo podaljšanje servisnih opravil. Obljubljajo tudi, da bodo storitve še naprej opravljali na osnovi "akumuliranih izkušenj in znanja".

To pa ne bo lahko, saj bo brez originalnega softvera nemogoče nadgrajevati nove avtomobile in funkcionalnost mobilnih aplikacij, kodirati ključe in izvajati diagnozo okvar. Slaba stvar pri tem je, da so z odklopom Rusije od softvera na spletu, prizadete tudi pomembne funkcije pri delovanju motorja in ABS.

V Rusiji se bodo morali pripraviti tudi na dejstva, da se bodo trgovci morali naučiti uporabljati softver zunanjih ponudnikov, lastniki vozil pa se bodo pogosteje obračali na neodvisne delavnice. Ti so lahko v tem primeru bolj prilagodljivi, saj so že prej uporabljali neodvisne softverske rešitve.

Moskva | Avtor: Profimedia Profimedia

Blokade dostopa do spletnih softverskih storitev sicer ne zadevajo le Mercedesa-Benza. Iz združenja ruskih avtomobilskih proizvajalcev ROAD namreč poročajo, da imajo težave s dostopom do softvera večine tujih znamk. Enake težave namreč v Rusiji prizadevajo tudi BMW, Škodo, Kio, Infiniti, Nissan ali Renault.

Ruski prodajalci in serviserji si sicer močno prizadevajo, da bi izpolnili garancijske obveznosti do svojih kupcev. Nekateri si pomagajo s softverom zunanjih proizvajalcev, drugi pa si pomagajo z evropskimi IP naslovi ali preko stikov z drugimi podjetji. Del diagnostike se je preselil tudi na lokalne strežnike.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • Idioti 13:38 09.september 2023.

    Kupiš avto za katerega proizvajalec garantira garancijo in vse servise vzdrževanja. Ukinitev tega sploh ni mogoča , ne glede na vse možne sankcije državi v kateri kupite avto . Tudi prodaja avto hiše , preko katere avto kupite, ne izniči ...prikaži veči vaših osnovnih garancijskih pogojev proizvajalca . Mislim , da bodo EU proizvajalci imeli črni dan , ko bo sodišče EU presodilo odškodnino vsem takšnim kupcem.

  • AN27 10:12 08.september 2023.

    Rusi bolj kot mercedese cenijo toyote in lexuse. S temi sankcijami se bo priljubljenost mercedesov pri Rusih samo še zmajšala.