Avto
53 ogledov

Še večja doza prestiža

Volvo V60 ocean race
1/40
Gregor Prebil
Testirali smo posebno izvedenko karavanskega volva V60 ocean race, ki je nastal kot inspiracija eni najbolj pomembnih in prestižnih svetovnih jadralskih regat. Švedski izdelek je prav tak - prestižen in hiter.

Šminkerska različica švedskega karavana cilja na premium kupce vozil, ki pa želijo še nekaj več. In prav to ponuja model ocean race, ki je nastal po navdihu na eno najbolj prestižnih jadralnih regat na svetu.

S tem volvom bodo Švedi še bolj mešali štrene prestižni nemški trojki, Audi, BMW in Mercedes-Benz. Posebnost testnega V60 je kombinacija luksuza, natančne izdelave in varnostne tehnologije, s katero se lahko postavi ob bok prav vsakemu od treh naštetih nemških znamk.

Navdih v prestižu jadrnic in jaht
Zunanjost s športnimi in zaobljenimi linijami, ter oceansko modro barvo sama po sebi izraža, da gre za vozilo za aktiven in avanturističen življenjski slog, čeprav je po drugi strani uporaben tudi kot poslovni avtomobil. Izvedenka ocean race je posebna zaradi prej omenjene ekskluzivne oceansko modre barve, ki je v notranjosti kombinirana z belim usnjem, kar zelo spominja na luksuz prestižnih jaht. Drugačni od drugih lastnikov volvov V60 boste tudi zaradi edinstveno oblikovanih aluminijastih platišč, ki spominjajo na valovanje, kromiranih detajlov in emblemov, ki se nadaljujejo tudi v notranjosti (na tepihih, vratih, HMI enkranu).

Volvo V60 ocean race | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Notranjost je očem prijetna in je zmes uporabnosti in prestiža. Švedom je armaturno ploščo spredaj uspelo oblikovati tako, da je videti, kot, da bi bila izdelana iz enega kosa. Povrh vsega je končna obdelava pohvalna, o kakšnem cvrčanju in drugih neprijetnih zvokih ni bilo ne duha ne sluha. Dvo-področna klimatska naprava, spodaj stikala za aktiviranje številnih najmodernejših varnostnih sistemov, zgoraj pa tipke in okrogli gumbi za upravljane z audio sistemom, so očem prijazni in logično razporejeni. Bogat nabor opcij, ki jih ponuja sistem, povezovanje preko bluetooth je enostavno, prav tako upravljanje z navigacijo, vse to pa lahko spremljate na barvnem sedem palčnem ekranu. Da gre za različico ocean race nas opominjajo aluminijasti detajli, ki so oblikovani tako, da vzorci spominjajo na marine z jahtami in deli jadrnic.

Motor prede kot tiger, poraba (pre)visoka
Dvolitrski petvaljni D3 turbodizelski motor s 163 konjskimi močmi (120 kilovatov), ki je poganjal testni primerek, je po našem mnenju dobra izbira. Čeprav ne gre za najbolj uglajen motor, to se izkaže predvsem med vožnjo po avtocesti, pa je po drugi strani solidno odziven že pod 2.000 vrtljaji, a manj, kot kakšen Bavarec. Poleg živahnosti prepriča z zvrhano mero moči in navora, še bolj pa zvokom petvaljnega agregata. Do 2.500 vrtljajev je zvok povsem običajen, potem pa zaprede, kot kakšna bolj eksotična zverina. Še enkrat več se je izkazal za zelo vsestranski agregat, še posebej zato, ker se moč na cesto prenaša s pomočjo šeststopnejskega samodejnega menjalnika, ki bi ga le stežka še kdaj zamenjali za klasični ročni menjalnik. V vseh režimih vožnje je prestavljanje tekoče, hitro, cukanja nikoli ni bilo zaznati. S pomikom  ročice menjalnika desno od položaja "D"sledi preklop na ročni način "Geartronic", če ročica ostane v srednjem položaju pa je aktiviran "Sport mode," Takrat je motor ob pritisku na stopalko za plin še bolj odziven.

Poraba je zgolj solidna, ob bolj dinamični vožnji pa višja, kot bi pričakovali. V kombiniranem režimu in ob bolj športni vožnji smo tako porabili 9,0 litrov plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov.

Volvo V60 ocean race | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Varnostni sistemi močno dvignejo ceno

Čeprav je podvozje naravnamo tudi za bolj dinamično vožnjo, pa je V60 namenjen gosposkem križarjenju po cestah in avtocestah, a prav to zna biti tudi dolgočasno. Pri voznih lastnostih povezanih z varnostjo bistveno vlogo igra sistem DSTC (sistem dinamične stabilnosti), ki prepreči zanašanje vozila. Tisto po čemer je volvo po vsem svetu najbolj znan, ne boste pogrešali niti pri modelu ocean race. Seznam varnostnih sistemov je obsežen, to pa ceno za mnoge, tudi ljubitelje švedske znamke, dvigne (pre)visoko.

Za izvedenko ocean race boste morali v osnovi odšteti 36.407 evrov, z vso dodatno opremo, ki vključuje paket podpore vozniku (nabor varnostnih sistemom), bussines paket (navigacija, zadnji parkirni senzorji, multimedijski sitem) in zimski paket (ksenon žarometi s pranjem in gretjem sedežev) pa cena zraste še za nadaljnih 10.000 evrov. 46.044 evrov, kolikor stane testnik zveni veliko, a kakovost in varnost vsaj deloma opravičita ceno, ki ostaja primerljiva in celo pod mejo nemške velike trojke. Je pa zagotovo to, da vas v posebni izvedenki po našem mnenju enega najlepših karavanskih primerkov ta čas prav gotovo ne boso spregledali.

Podatki o vozilu: (Volvo V60 D3 automatic - ocean race)
Motor: 1.984 cm3
Vrsta: petvaljni turbodizelski
Moč: 120 kW (163 KM) pri 2.900 vrtljajih na minuto
Navor: 430 pri 1.400 do 2.850 vrtljajih na minuto
Poraba: 9,0 litra/100 km (mešani cikel - test), 132 gramov CO2
Zmogljivosti: 220 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.628x1.865x1.484, medosna razdalja 2.776, prtljažnik (v litrih): 690-1.241
Cena: 36.407 EUR/46.044 EUR (osnovni/testni)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.