Nepričakovani uspeh
Argentinski designer Miguel Galluzzi je leta 1991 na osnovi Ducatija 851/888 napravil
minimalističen, lastnim potrebam prilagojen motocikel, ki je po njegovih besedah vseboval le sedež,
posodo za gorivo, motor, dve kolesi in krmilo. Uporabljal ga je za vožnjo v službo. Mimogrede je
tako izumil danes zelo popularen tip motocikla - "naked". Ducatijevim šefom je bil všeč.
Motociklu so zaradi špartanske oblike in mogočnega 904 kubičnega dvovaljnika nadeli ime Monster in
ga leta 1992 predstavili na motosalonu v Kölnu. Seveda niso slutili kakšen uspeh bodo dosegli z
"grdim račkom", postal pa je pravi kult. Prodaja se je začela že naslednje leto, Monster pa se je
praktično brez večjih sprememb prodajal do letošnjega leta, torej celih 15 let. Letos pa so
predstavili model 696, ki je praktično popolnoma nov motocikel.
Pošast v novi preobleki
Prenoviti motocikel, ki je doživel tak uspeh, je zelo težka in usodna naloga. Radikalnejših
sprememb načeloma ni - razen v obliki. Glede na to, da Monster praktično nima plastičnih
delov, je oblika le stvar okvirja, posode za gorivo, sprednje luči in sedeža. Ducatijevi designerji
so se tokrat odločili za manj klasično, dvodelno sprednjo luč z vzhodnjaškim pridihom. Vseeno pa
Monster ostaja Monster , čeprav bil razpoznavni znak ravno okrogla, klasična sprednja luč ...
|
V ostalem ni razočaranj: posoda za gorivo je s stranskimi odprtinami za dotok svežega zraka v motor še agresivnejša. Pozornost pritegne dvodelni jekleni cevni okvir, ki je na voljo v rdeči ali črni barvi: sprednji, cevni del dopolnjuje iz aluminija kovan zadnji del, motor pa ostaja nosilni element. Koncept izhaja iz dirkalnih Ducatijev in je viden tudi pri modelih 1098 in 848. Sprednji del deluje masivno - za to poskrbijo konkretni nosilci in sprednje vilice debeline 43 mm. Zavorni koluti premera 320 mm popolnoma zapolnjujejo sprednje kolo, vanje pa grizejo radialno vpete Brembo čeljusti. Hladilnik olja je v letošnjem modelu manj viden, vseeno pa uspešno zapolnjuje prostor med sprednjim valjem in okvirjem.
|
Okrepljeno srce
Srce ostaja pri enaki zasnovi: zračno hlajeni dvovaljnik z valji v obliki črke L (kot 90 stopinj), dva ventila v glavi, desmoromično krmiljenje ventilov, elektronski vbrizg in oljni hladilnik. Letnik 2008 ima izboljšano konstrukcijo motornih glav, tako da ob prostornini 696 kubičnih centrimetrov (od tukaj tudi ime modela) pri 9.000 vrtljajih razvije 59 kW (80 konjev), pri 7.750 vrtljajih pa največji navor 69 Nm . Suvereno potegne iz ostrih zavojev že pri nizkih vrtljajih, med 4.500 in 5.000 vrtljaji je nekoliko negotov, od 6.000 vrtljajev naprej pa se z veseljem vrti vse do prekinjevalca pri 9.500 vrtljajih. Zvok je tipično Ducatijev. Razen sklopke ... ki jo v tem modelu (žal) klasična, oljna. Vodena je hidravlično, vgrajen ima mehanizem proti zdrsavanju , ročica pa je lahkotna.
Šeststopenjski menjalnik ima idealno razporejeno prestavno razmerje, da je Monster 696 uporaben
v mestni vožnji in na zavitih gorskih cestah, kjer zavidljivo hiter in pokaže izpušne odprtine tudi
precej močnejšim štirivaljnikom. Šesta prestava je dolga, omogoča premagovanje daljših poti in
nižjo porabo.
Kako ustaviti pošast?
Monster je kot vstopni model v svet Ducatijev opremljen s čisto spodobnim vzmetenjem.
Sprednje sicer ni nastavljivo in na slabši podlagi zahteva močnejši prijem krmila, vendar motocikel
zaradi
nizke teže 163 kg zlahka ne uide izpod nadzora. Zadnji blažilnik je vpet direktno
v vilice (ročičevja za progresivno delovanje ni!), lahko mu nastavimo prednapetost vzmeti in
blaženje v eno smer.
Zavore navdušujejo! Radialno vpete čeljusti izvirajo iz modela 848. Pri tako
majhni teži je potrebna pazlivost. Zavorna ročica ni nastavljiva po odmiku. Vstopni model pač.
Obožuje ovinke
Čeprav se voznik Monstra najraje razkazuje po mestu, se motocikel raje zapelje na ovinkasto
gorsko cesto, kjer se izkažejo elastičen motor, ciklistika, odlične zavore ter majhna teža. Še
posebej bliskovit je pri menjavanju smeri. Že prejšnji model je bil pojem okretnosti. Pri visokih
hitrostih ostaja stabilen. Avtoceste že zaradi zasnove ne mara, vseeno pa krajša potovanja pri
konstantni hitrosti ne utrujajo, že omenjen miniaturen vetrobran pa celo učinkuje.
Tudi za dame in začetnike
Sedež je na višini 770 mm od tal, tako da tudi nizkorasli vozniki zlahka manevrirajo s
pošastjo. 696 je na voljo tudi v različici z
močjo omejeno
na 25 kW, torej je primeren tudi za voznike začetnike. Vstopnica v svet Ducatijev
stane
7.800 EUR (Nova motolegenda d.o.o.), s sprednjim vetrobranom in pokrovom zadnjega
sedeža naraste na 8.200 EUR.