Avto
15 ogledov

Škoda yeti brez kompromisov

1/42
Žurnal24 main
Yeti je že danes zgodba o uspehu, ker ima vse najboljše koncerna VW, ne pa tudi tisto slabše.

Škoda le ker je od predstavitve študije do serijskega modela trajalo kar tri leta, saj bi bila takrat prodaja nedvomno mnogo višja kot danes, ko je konkurenca že zelo huda.

Na zunaj samosvoj in drugačen

Yeti deluje kot povišan karavan, zaradi oblike motorne maske in drugih karoserijskih detajlov pa je hišna pripadnost dovolj jasna. Na boku prevladuje oglatost, zaradi česar je pridobil na prostornosti. Zgodba se ponovi še pri zadku, ki je ravno odrezan in zaradi tega ponudi bolj prostoren prtljažnik, parkiranje pa je zaradi tega lažje. Je pa ta del, četudi je skladen, še najmanj zanimiv. Da se yeti domače počuti tudi izven urejeni poti dovolj zgovorno priča 180 milimetrski odmik od tal.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Všečna, moderna in prostorna notranjost
Notranjost glede na mere (v dolžino meri zgolj 4,22 mera) prinese več kot pričakovano mero prostora, saj se tako v prvi kot v drugi vrsti sedi podobno razkošno kot recimo v kugi ali tiguanu, ki sta oba vsaj 20 centimetrov daljša. Oglatost se pozna tudi pri prtljažniku, ki že v osnovni postavitvi nudi 405, povečevanje s pomočje pomičnih in enostavno zložljivih sedežev v drugi vrsti pa prinese od 510 do kar 1.760 litrov velik prostor. Slabše se odreže ročica za zapiranje, ki še vedno štrli iz prtljažnika.

Voznikov delovni prostor je tipičen za tega proizvajalca in v tem izdanju še bolj soroden ostalim izdelkom koncerna VW, pozdravljamo pa izgled volanskega obroča in sredinske konzole, vključno z infotainment sistemom, ki vključuje navigacijsko in avdio napravo ter še kaj. Uporabnik delovanje nastavlja preko zaslona na dotik, na njem pa se izpisujejo tudi podatki delovanja klimatske naprave in parkirnih pomagal. Testnik je poleg tega s spiska doplačil dobil  še parkirno asistenco, ki jo čislamo, čeprav (zaradi trajanja parkirnega procesa) dvomimo v njeno vsakdanjo uporabnost. Pri serijski dvoobmočni klimatski napravi grajamo berljivost označb, hvalimo pa biksenonska svetila. S spiska doplačil pa je imel testnik pridano še usnje, imitacijo aluminija je zamenjala takšna iz lesa, nad glavami pa se je razpostiralo panoramsko okno.

Dizel s skupnim vodom
Motor dodobra poznamo že od prej, je pa potrebno izpostaviti, da ima dvo-litrski dizel sedaj vbrizg goriva preko skupnega voda, kar botruje k mirnejšemu in tišjemu delovanju. V vožnji ima uporabnik občutek, da je 103 kilovatov, kolikor zmore, dovolj, mi dodajamo, da pri pospeševanju na avtocesti kakšen kilovat le zmanjka. Agregatu je v pomoč šest stopenjski menjalnik, ki lepo teče, volanski obroč pa nudi zanimivo kombinacijo športne neposrednosti in mehkobe, tako da bo prav tako povšeči večini. Slabše se obnese sklopka, ki je postavljena previsoko, njen hod pa je predolg. Štirikolesni pogon je prav tako stari znanec, in sicer za optimalen oprijem skrbi sklopka haldex četrte generacije, ki v normalnih voznih razmerah pošilja 96 odstotkov navora na prednji kolesni par, v primeru zdrsa pa gre proti zadnji osi največ 90 odstotkov le tega. Za večje podvige je pridana še fukcija off road, ki yetija na terenu nadzorovano, s hitrostjo le 2 km/h spušča po strmini. Tu je tudi še omejevalnik motornih vrtljajev za speljevanje v klanec, oboje pa dovolj solidno nadomešča reduktor, ki ga yeti ne premore.

31 tisočakov preveč za škodo?
Naj se za konec ustavimo še pri ceni. Glede na vse le ta ni visoka, saj model nudi vso preverjeno in tudi najmodernejšo VW tehniko, ki pri premium konkurenci stane še mnogo več.  Ostaja pa vprašanje ali je 31 tisočakov preveč za škodo, nanj pa  bo odgovoril vsak posameznik. Je pa res, da se tudi brez številnih dodatkov, da dobro shajati, cena 26 tisočakov pa je že veliko bolj sprejemljiva.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Podatki o vozilu: (Škoda Yeti 2.0 TDI 4x4 experience)

Motor: 1.968 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 103 kW (140 KM)/4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 7,8 litra/100 km, 159 g CO2/km
Zmogljivosti: 190 km/h, 9,9 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.223x1.793x 1.691, medosna razdalja 2.578, prtljažnik (v litrih): 405-510/1.760
Cena: 26.363/31.503 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.