Avto
84 ogledov

Škodin prvi mini avto za 7.777 evrov

Škoda citigo
1/24
Gregor Prebil
Škoda je po dolgem premoru na trg poslala novinca, ki naznanja ofenzivo novih modelov v prihodnjih letih. Citigo je hkrati prvi Škodin mali mestni avtomobil, ki bo pri nas naprodaj od 7.777 evrov naprej.

Škoda citigo je sestrski model volkswagna up. Oba prihajata iz proizvodnje linije na Slovaškem, imata enako motorizacijo, dimenzije, podobno vsebino, obliko, ciljno skupino, a se strategija okoli kupcev vseeno nekoliko razlikuje.

Citigo je prvi Škodin model z novim logom, ki nima več značilne zelene barve. Za razliko od modela up na slovenski trg vstopa hkrati s tremi in petimi vrati. Nos vozila napoveduje nove smernice v Škodinem oblikovanju. Linije so ostrejše kot pri "nemškem" bratu, kar se opazi pri žarometih, dodali so kromirane obrobe maske. Kratki previsi spredaj in zadaj ter kolesa, potisnjena v skrajni rob karoserije, pa ga naredijo stabilnega, robustnega in zaradi velike medosne razdalje za ta razred znotraj uporabnega z 251-litrskim prtljažnikom. Zadek je zelo podoben upu s steklenimi vrati prtljažnika.

Praktične rešitve, a ne za pomik stekel

Škoda citigo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Notranjost je posvečena praktičnosti. Polno je žepkov, predalčkov in drugih odlagalnih površin, konec leta si bodo lahko kupci omislili celo držalo za fotografije. Tako kot pri upu je neposrečeno izvedeno električno odpiranje stekel, kjer lahko voznik pomika zgolj steklo na svoji strani.

Paketi opreme so trije. Osnovni (Active) prinaša klimo in ABS, ESP je na voljo pri drugi stopnji opreme (Ambition), ESP v kombinaciji z mestno funkcijo zaviranja v sili (City safe drive), ki s pomočjo laserskega senzorja zaznava nevarnost naleta, pa pri najvišji stopnji opreme (Elegance). Sistem se aktivira pri hitrosti pod 30 km, do hitrosti 20 km/h pa lahko samodejno prepreči nesrečo, pri višji pa jo omili. V kombinaciji z ESP sicer avtomobil podraži za 200 evrov. 292 evrov na seznamu dodatne opreme stane navigacijski sistem MOVE&FUN – prenosni navigacijski sistem z napravo Bluetooth za prostoročno telefoniranje, čitalnikom SD-kartic, predvajalnikom glasbe in slik, barvnim zaslonom, občutljivim na dotik, in glasovnim upravljanjem. Zračni blazini so združili s prednjimi blazinami, tako da ne varujejo le z boka, ampak zaščitijo tudi glavo in prsni koš.

Trivaljnika in tudi samodejni menjalnik

Škoda citigo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na izbiro sta dve različici trivaljnega enolitrskega bencinskega pogonskega agregata s 44 kilovati (60 kM) in 55 kilovati (75 KM) moči, ki sta v osnovi kombinirani s petstopenjskim ročnim menjalnikom, za doplačilo pa je na voljo samodejni petstopenjski menjalnik ASG, ki ima svoje posebnosti. Nima namreč funkcije P (park) in D (drive), pač pa menjalnik prestavi šele, ko voznik doda plin, omogoča pa tudi sekvenčno premikanje med prestavami.

Škoda citigo | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Najcenejši citigo s petstopenjskim ročnim menjalnikom in osnovno stopnjo opreme (Active) stane 7.777 evrov. ESP ga podraži za 150 evrov, kot tak pa je v primerjavi z upom cenejši za okoli 300 evrov.

Za 150 evrov mesečno v najem

Prodaja se začne prvega junija, v predprodaji pa so že našli 80 kupcev vozila, do konca leta naj bi se številka prodanih po željah uvoznika ustavila pri 200. Najbolj ciljajo na mlade voznike. Prepričati jih želijo s ponudbo All Inclusive, ki za 150 evrov mesečnega obroka brez pologa v petih letih vključuje vse servise, osnovno in kasko zavarovanje, petletno garancijo in komplet zimskih pnevmatik.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.