Avto
3992 ogledov

Slovenija lani postala del elite pri proizvajalcih avtomobilov

Revozova tovarna v Novem mestu Revoz
Slovenija po načinu, kako izdeluje dele za avtomobilsko industrijo, med najboljšimi na svetu.

Uporaba robotov v industriji po svetu se skokovito povečuje. Daleč največ jih uporabljajo v Južni Koreji, še posebej v avtomobilski industriji. V družini držav z velikim deležem robotov v avtomobilski industriji pa je od lani tudi Slovenija, ugotavlja Mednarodno združenje za robotiko (IFR).

Med letoma 2013 in 2017 se je prodaja industrijskih robotov po vsem svetu podvojila. Lani so tako proizvajalci naročnikom v industriji dobavili 381.000 robotov, kar je 30 odstotkov več kot leta 2016 in že peto leto zapored nov rekord, ugotavlja IFR. Glavni odjemalec industrijskih robotov je s 33-odstotnim deležem v celotni prodaji avtomobilska industrija. Po dveh letih enomestnih stopenj rasti je lani povečala naročila za 22 odstotkov.

Slovenija se je lani prvič uvrstila v skupino držav z več kot tisoč roboti na 10.000 zaposlenih v avtomobilski industriji.

Tudi vrednost globalne prodaje se je lani povzpela na nov rekord - 16,2 milijarde dolarjev (141 milijard evrov). Od tega je bilo 73 odstotkov prihodkov ustvarjenih na petih glavnih trgih za industrijske robote: Kitajskem, Japonskem, Južni Koreji, ZDA in Nemčiji.

Zaradi vse večje usmeritve v avtomatizacijo in stalnih tehnoloških izboljšav proizvodnih procesov se povpraševanje po industrijskih robotih že vse od leta 2010 skokovito povečuje. V obdobju 2012-2017 se je prodaja vsako leto v povprečju povečala za 19 odstotkov.

Akrapovič in robot | Avtor: Akrapovič Akrapovič

Precej nad evropskim povprečjem

Največ industrijskih robotov so lani naročila kitajska podjetja, namreč kar 36 odstotkov globalne prodaje. Vendar pa je po oceni IFR v državi še veliko možnosti za rast, na vsakih 10.000 kitajskih delavcev namreč pride le 97 robotov. V Sloveniji je to razmerje 144 robotov na 10.000 zaposlenih, kar je precej nad evropskim povprečjem (106 robotov), čeprav manj kot polovica toliko kot v Nemčiji (322).

Svetovni velesili v tej primerjavi sta Južna Koreja (710) in Singapur (658). Celotna Azija sicer v povprečju premore le 75 industrijskih robotov na 10.000 zaposlenih, kar je pod svetovnim povprečjem (85 robotov).

Se je pa Slovenija lani prvič uvrstila v skupino držav z več kot 1000 roboti na 10.000 zaposlenih v avtomobilski industriji, kjer je stopnja avtomatizacije na splošno zelo velika in obstaja tudi največje povpraševanje po tovrstnih napravah.

V južnokorejski avtomobilski industriji je bilo lani "zaposlenih" 2435 robotov na vsakih 10.000 delavcev. To je še enkrat več kot leta 2010, ko jih je bilo 1239, in hkrati največ kadarkoli doslej. Med vzroki za takšno rast bi lahko po mnenju IFR bili veliki projekti, kot so proizvodnja baterij za hibridne in električne avtomobile.

Z velikim deležem robotov v avtomobilski industriji se lahko pohvalijo tudi ZDA (1200), Nemčija (1162), Japonska (1158) in Francija (1156). Seznamu držav z več kot 1000 roboti na vsakih 10.000 zaposlenih v avtomobilski industriji sta se lani pridružili še Avstrija (1083) in Slovenija (1075), na visoki ravni pa je robotizacija v tej industrijski panogi tudi v Španiji (990), na Tajskem (974) in Tajvanu (940).

Komentarjev 2
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.