Avto
2 ogledov

Sorentovo drugo vstajenje

1/38
Žurnal24 main
Kia je svojo tržno pot na področju suvov začela prav s sorentom, in sicer pred sedmimi leti, ko je ta ob prihodu na trg naredil pravo malo revolucijo. Čas je za drugo vstajenje.

Zdaj so časi povsem drugačni, saj kriza, ki traja že dobro leto, temu segmentu pač ni naklonjena. Obenem pa je zdaj konkurenca veliko hujša, kot je bila pred leti, toda zanjo imajo pri Kii pripravljenih kar nekaj orožij. 

Večji in elegantnejši na zunaj ...
Zunanjost je nekoliko pridobila na eleganci, saj deluje bolj prestižno, obenem pa ni izgubil nekaj tiste ostrine oziroma robustnosti, ki je krasila predhodnika. Meter pokaže, da je novinec tudi konkretno zrasel, tako da ga je zdaj v dolžino za 4,69 metra, kar ga postavlja še stopnico višje v primerjavi s konkurenco. V širino meter pokaže limuzinskih 1,89 metra, v višino pa ga je za 1,71 metra. Ob 2,7-metrskem medosju pa to nakazuje dovolj prostora tudi znotraj.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

... bolj dodelan in večji znotraj
Prehod v notranjost to tudi potrdi, sprva pa vstopajoči opazi povišano sedenje, saj se je treba za vstop po terensko privzdigniti. Tu pride do izraza tudi odsotnost bočne stopnice, ki bi bila tu še kako dobrodošla. Notranji prostor je pričakovano robusten, a tudi limuzinski, čeprav si sorento kar nekaj stikal deli z manjšim in mnogo cenejšim ceedom. Podobnost je vidna tudi pri merilnikih in avdionapravi, ki je na moč podobna tisti v prej omenjenem modelu. Na predstavitvi smo preizkusili različico s šeststopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki je na kožo pisana bolj umirjenim voznikom, ki v ospredje potiskajo limuzinsko udobje, za ostale je tu šeststopenjski ročni menjalnik, ki ima podobno mero prestavnega talenta, kar pomeni, da gre za solidna izdelka. V drugi vrsti je prostora kot v podobno veliki limuzini, kar spet pomeni, da prostora ne primanjkuje, le višjeraslim utegne kakšen centimeter zmanjkati, in sicer pri kolenih in glavi. Prtljažnik je zaradi same zasnove pričakovano velik, in sicer v osnovi sprejme 1.047 litrov, po potrebi pa ga je mogoče povečevati s podiranjem klopi v drugi vrsti, pod ravnim prtljažnim dnom pa so še številni uporabni predali.
Glede na mere bi pričakovali da bo ta srednje velik cestni terenec ponudil tudi sedemsedežno zasnovo, naša pričakovanja pa so se izkazala za realna in resnična. Sedemsedežna zasnova je možna proti doplačilu pri vseh izvedenkah, takrat pa temu primerno skopne tudi prtljažni prostor.

Nekaj novosti tudi pri opremi
Je pa dobil sorento nekaj dobrih pritiklin pri opremi, ena takšnih je zagotovo brezstični ključ, kjer za zagon vozila zadostuje pritisk na za to namenjen gumb, ki je del serijske opreme pri bolje založenih različicah. Poleg tega so tu še nastavljivi ksenonski žarometi, panoramsko strešno okno, niso pa pozabili niti na ambientalno osvetlitev, ki zvišuje občutek prestiža. Vse različice (osnovni paket se imenuje EX sport) so serijsko opremljene z ESP-sistemom in hill hilderjem ter šestimi zračnimi varnostnimi blazinami oziroma zavesami. Del serijske opreme so tudi 17-palčna lita platišča ter dvobomočna avtomatska klimatska naprava. Stopnico višje je paket opreme EX limited, ki temu primakne še usnjene sedeže, ki so tudi ogrevani, 18-palčna lita platišča, ECM-vzvratno ogledalo in smernike v bočnih ogledalih. Najvišje pa je za zdaj postavljen paket platinum, ki vse to nadgradi še z dvobarvnim usnjenim

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

oblazinjenjem, ksenonskimi žarometi, panoramskim oknom in parkirnimi senzorji, če omenimo le najnujnejše.

Manj novega pri motorjih
Motorno paleto sestavljata dva agregata, in sicer 2,4-litrski bencinski s 128 kilovati največje moči ter 2,2-litrski CRDi-dizelski štirivaljnik s 145 kilovati moči. Oba sta na voljo v kombinaciji z dvo- in štirikolesnim pogonom. Enako velja za menjalnika, ki sta kot rečeno dva, šeststopenjski avtomatski in enakostopenjski ročni. Poraba dizelsko gnanega sorenta pri kombinrani vožnji znaša 7,2 (2WD) oziroma 7,4 litra (4WD), izpust pri dvokolesno gnanem pa 171 gramov CO2. Obe motorni različici pa ustrezata okoljskemu standardu Euro5 glede izpustov.

Cene se pričnejo pri 24.990 evrih, kolikor stane osnovno opremljeni bencinar, štirikolesni pogon zahteva še dva dodatna tisočaka. Na dizelski strani boste za osnovno opremljenega 2WD sorenta odšteli najmanj 27.490 evrov, limited različica zahteva tri tisoč petsto evrov doplačila in bo poleg prej omenjene različice predstavljala tudi večino prodaje. Za najbolje opremljenega sorenta, oplemenitenega s platino (različica platinum), pa boste odšteli najmanj 33.990 evrov. Samodejni menjalnik vedno zahteva dva tisoč evrov doplačila, kovinska barva pa 420 evrov. Sedemsedežna različica pa vas bo olajšala še za dodatnega tisočaka.

Komentarjev 1
  • Ericoi5647 07:03 21.junij 2025.

    🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲