Avto
6189 ogledov

Študija: skriti stroški Eura 7 bodo za kupca velikanski

Emisije, izpuh euro 7 Profimedia
Dejanski stroški uvedbe Euro 7 bodo od štiri do desetkrat višji od tistega, kar napovedujejo politiki, ugotavlja študija. Plačali bodo potrošniki.

Analiza neposrednih in posrednih stroškov glede uvedbe okolijske norme Euro 7 v vozila ugotavlja, da bodo zneski precej višji od napovedi.

Še pred ukinitvijo vozil na fosilna goriva, napovedano za leto 2035, se Evropa sooča s prav tako zahtevnim prehodom na čistejši standard emisij Euro 7, ki bi moral biti po prvotnih načrtih za osebna vozila implementiran že do konca prihodnjega leta, kasneje pa še za tovornjake in avtubuse. Ta standard je precej ostrejši od sedanjih različic Euro 6 predvsem glede zdravju škodljivih izpustov in prvič uvaja tudi meritve emisij pnevmatik. 

A v industriji so zaradi njegovih zahtev skočili v zrak in vse od prvotnega predloga naprej opozarjajo na visoke stroške, ki jih bo novi standard prinesel pri izdelavi avtov in gospodarskih vozil. Odstotkovno največje breme pri končni ceni vozila se bo poznalo predvsem pri manjših (in cenejših modelih), pri katerih se napoveduje konkreten cenovni skok. Pri Evropski komisiji na podlagi lastnih analiz nasprotno trdijo, da ta ne bi smel biti previsok, le med 180 do 400 evrov pri avtih in kombijih ter do 2.800 evrov za tovornjake in avtobuse. 

Strah pred prihodom Euro 7 je že viden v salonih, saj se vse več znamk odloča za umik svojih modelov iz nekaterih nekoč nepogrešljivih segmentov, predvsem razreda A in B.  

Interesno združenje evropskih proizvajalcev vozil ACEA pa ob tem opozarja, da je v teh številkah Bruslja zajeta le v avte vgrajena oprema, ni pa vključenih stroškov razvoja in investicij.

Se je kdo vprašal glede višje porabe?

Dodatne močne argumente je nasprotnikom dala pravkar predstavljena študija organizacije Frontier Economics, ki je šla globoko v podrobnosti neposrednih in posrednih stroškov uvajanja Euro 7. Tako so upoštevali tudi industrijske stroške za razvojno opremo, stroške tipskih odobritev, stroškov dodatne porabe goriva, povezanih z delovanjem sistema za čiščenje izpušnih plinov in podobno. Vse to bo na koncu na plečih uporabnika.

Njihova ugotovitev je, da za bencinski avto Euro 7 pomeni dodatno obremenitev v višini dobrih dva tisoč evrov, za dizelskega pa dobrih tri tisoč. V tem izračunu ni dodatnih stroškov za gorivo, ki naj bi ga vozilo porabilo za okoli 3,5 odstotka več. Za uporabnika to pomeni še dodatnih 650 evrov.

Še bistveno višji pa so stroški za tovornjake in avtobuse, v povprečju bo vsak dražji za 14 tisoč evrov, pri tem pa bodo stroški goriva v življenjski dobi lahko višji za skoraj 20 tisoč evrov. 

"Večje pozitivne posledice za zdravje in okolje bi dosegli s tranzicijo k elektrificiranim vozilom in hkratnemu nadomeščanju starejših vozil na cestah po uniji z visokoučinkovitimi modeli standarda Euro 6/VI."

Sigrid de Vries, Acea

Ob tem pri Frontier Economics opozarjajo, da sploh niso upoštevali nekaterih dejavnikov, ki bodo tudi imeli vpliv in bodo povišali stroške. Eno od njih je področje emisij pnevmatik, ki bodo zaradi doseganja strožjih standardov postale dražje. Drug zelo pomemben dejavnik po njihovem je, da bodo imeli potrošniki precej manj izbire pri manjših vozilih oziroma da bodo vstopni modeli precej dražji kot smo bili vajeni. Tretji dejavnik pa so električni avti, ki bodo zaradi Euro 7 tudi nekoliko dražji za izdelavo zaradi določenih novih omejitev in zahtev glede izgradnje baterij. Organizacija pred dokončnim sprejemom standarda Euro 7 odločevalcem predlaga poglobljeno analizo stroškov.

Pri organizaciji izdelovalcev vozil Acea poudarjajo, da so zavezani načrtu za zniževanje okoljskih obremenitev. Generalna direktorcia združenja Sigrid de Vries pa hkrati dodaja: "Večje pozitivne posledice za zdravje in okolje bi dosegli s tranzicijo k elektrificiranim vozilom in hkratnemu nadomeščanju starejših vozil na cestah po uniji z visokoučinkovitimi modeli standarda Euro 6/VI."

Fronto proti Euru 7 so napovedale tudi nekatere vlade. Najbolj glasen je italijanski prometni minister Matteo Salvini, ki pravi, da ima podporo še osmih članic, s katerimi se nameravajo zoperstaviti sprejemu standarda v zdajšnji obliki.

Komentarjev 6
  • Avatar NickMason
    NickMason 16:20 23.maj 2023.

    Bo tako ,kakor bo kupna moč,večina navadnih smrtnikov tega sploh ne bomo kupili in problem rešen.Primerjam 3 člansko družino ki ima vsak svoj avto ,mi pa enega za vse in neverjetno koliko se da prišparat .Kaj če ti ta draga škatla na kolesih.

  • atamama 13:38 23.maj 2023.

    Ali nismo vsake restrikcije ''pozlatili'' potrošniki. Pa poglejmo zahteve po varnosti. Cena paketov (nalet, senzor, abs...) je cca 1200-1500 E. Avti so pa dražji za cca 6000. Saj se spomnite obveznih luči podnevi. Komplet 24E, vgradnja 50E. Ko si nov ...prikaži več avto v Trebnjem kupil je bilo pa na ceniku 450E.

  • AN27 13:18 23.maj 2023.

    Italijani so proti, pričakovano, ker Euro 7 bo uničil Ferrari...