Avto
19 ogledov

Subaru obrača nov list

1/21
Žurnal24 main
Paradni konj je besedna zveza rezervirana za tisti hišni model, ki je največjega pomena za neko znamko oziroma je za njen razcvet v preteklosti naredil več.

Pri Subaruju je to zagotovo model legacy, ki je v 20 letih in skozi štiri generacije naredil ogromen preskok, tako modelski in tehnološki kot oblikovni. Preko njega je subaru v dveh desetletjih trgu kot prvi predstavil serijski AWD pogon, vseskozi ostal zvest bokserski zasnovi in predstavil tudi dizelsko različico. 

Oblika, ki bo všeč Američanom, Evropejcem in azijskemu trgu
Zunanjost je oblikovana z izrazitim športnim tonom, ki je še posebej viden na prednjem koncu, obenem pa je bila želja najti takšno obliko, ki bo po godu zelo raznolikim trgom kot so ameriški, evropski in azijski. Kljub temu pa je legacy ostal zvest hišnemu oblikovnemu izročilu.

Prednja svetila sedaj svetijo s pomočjo ksenonske tehnike, maska je še odtenek bolj agresivna kot prej, enako velja za motorni pokrov. Nekoliko manj razburljiv je legacy z boka, kjer gre za klasično mero športnosti, vključno s proti zadku vzpenjajoči se bočni liniji, ki pa ni toliko izrazita kot recimo pri Italijanih. Zadek je ponovno nezgrešljivo subarujev, svetila so sedaj bolj razgibana , še  vedno je pred prostornostjo dinamičen izgled, kar je po našem mnenju prav.

Prostoren in kvaliteten znotraj, čeprav …
Znotraj je legacy pridobil največ, deloma tudi zato ker je predhodnikova notranjost hitro (za)ostarela. Znotraj sedaj pelje vštric z najbolj svežo premium konkurenco, dobrim materialom pa dela družbo tudi kvalitetna izdelava. Tudi kar se tiče ergonomije, je čez palec vse narejene po Subarujevih standardih, kar seveda nikakor ni slabo. Nov volanski obroč dobro sede v roke, prvi vtis je, da je kar mehak, kasneje se temu občutku pridruži še občutek informativnosti.

Merilniki so dobili novo grafiko, med osrednjima pa se sedaj nahaja tudi sistem optimalnega prestavnega razmerja. Legacy je dobil tudi elektronsko parkirno zavoro, ki jo aktivirate na levi strani, kjer je preglednost slabša, ima pa tudi hill holder. Pri boljših različicah imitaciji aluminija dela družbo še takšna iz kevlarja.

Kljub temu pa smo opazili določene nedoslednosti. Le voznikovo okno je mogoče odpirati impulzno, sredinski naslon ni nastavljiv po dolžini, nima pa tudi samozatemnitvenega ogledala. Tega si Subaru v tem cenovnem razredu ne bi smel privoščiti. Dobite pa zato v osnovi že vso varnostno opremo ter  tudi ksenonska svetila, samo pri različicah z navigacijo (na voljo proti doplačilu) imate parkirna pomagala v obliki barvne kamere.

Glede prostora je tako, da smo bili kljub rasti (v dolžino se je legacy namreč potegnil za konkretnih 6, v širino pa za pet centimetrov, medosje pa kar za osem), presenečeni nad prostorom tako v prvi vrsti, kjer se sedi res udobno, kakor tudi v drugi vrsti kjer prostora za kolena skoraj nikoli ne zmanjka. Prtljažnik je tudi konkretno pridobil in sicer je prirastek 67 litrski, tako da sedaj meri 526 litrov.

Nič pretresljivega pri motorjih…
Motorno paleto za sedaj sestavlja »stara« znanca dvo- litrski dizelski in bencinski. Oba razvijeta 110 kW največje moči, le da dizel to pospremi še z 350 Nm navora, medtem ko bencinar pridela 196 Nm navora. Menjalnik je v osnovi šestopenjski ročni, pri bencinarju si je mogoče omisliti tudi CVT brezstopenjski menjalnik, ki je bil razvit na novo in naj bi še bolj varčeval z gorivom.

Pogon je vedno štirikolesni, le da je pri dizlu ta stalni AWD pri bencinskem bratu pa gre za elektronsko krmiljeni pogon s pomočjo visko sklopke, kar naj bi še dodatno zmanjšalo porabo.Dizel naj bi se tako na 100 kilometrov poti tako po tovarniških podatkih zadovoljil z 6,4 litrov plinskega olja, bencinski brat pa z 8,6 litra (8,1 litra pa s prestavno avtomatiko).

Opremska paketa sta dva in sicer prvi nima imena, drugi pa se imnuje sport. Že v osnovni pa k mizi poleg pogona in vse prej omenjene varnostne opreme prinese tudi dvoobmočno klimo, zimski paket, 16 palčna lita platišča, avdio napravo s šestimi zvočniki in stikali na volanu, tempomat, bluetooth povezavo in še marsikaj.

Sport je bogatejši še za bilstein športne vzmeti in 18 palčna lita platišča, aluminijaste stopalke in električno nastavljiva prednja sedeža, ki sta tudi ogrevana. Veliko več kot to ne boste dobili niti če pogledate proti seznamu doplačil saj so tam le strešno okno, navigacija, usnjena notranjosti in sistem za vstop in zagon vozila brez ključa.

…kar nekaj pa pri cenah
Cene se pričnejo pri 33.390 evrih kolikor stane bencinska različica z ročnim menjalnikom, za lineatronic morate temu dodati še 2.300 evrov. Za dizelskega boste odšteli 35.390, če boste želeli biti ob tem še športni boste plačali 38.790 evrov.

 

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

OUTBACK
Model v vprašanju ni zgolj povišan legacy povedo pri Subaruju, ampak gre za vozilo s štirikolesnim pogonom, ki se zna spopasti z večjimi preprekami, obenem pa vas zvečer v stilu zapelje do opere. Temu primerna je tudi notranjost, saj je ta malenkost bolj prestižna, takšni so tudi posamezni elementi opreme. Tako kot legacy se je outback v  vse smeri potegnil za nekaj centimetrov kar pomeni izdatno prostorno notranjost, kjer se odlično sedi tudi v drugi vrsti. Z legacyem si sicer deli večino tehnike, razlike pa nastopijo pri motorjih in opremi.

Motorno paleto tako sestavljajo 2.5-litrski bencinski štirivaljnik, ki razvije 123 kW in 229 Nm navora. V povprečju pa porabi okoli 8,5 litra goriva. Poleg šest stopenjskega ročnega je 2.5i na voljo tudi z lineatronicom. Naslednji korak predstavlja bokserski dizelski štirivaljnik, ki tu še posebej razvaja z mirnim in tihim delovanjem in konkretno zalogo moči.

Vrhunec ponudbe za sedaj pa predstavlja 3,6- litrsk šestvaljnik, ki razvije 191 kW in 350 Nm navora, za prenos moči na cesto pa skrbita pet stopenjska klasična avtomatika in sistem SI-DRIVE, preko katerega voznik izbira nivo in potek akceleracije. Tu je samo en paket opreme, ki pa je v osnovi malenkost bolj bogat, nekaj daljši pa je tudi spisek doplačil, kjer najdemo tudi zmogljivi avdio sistem priznanega ameriškega proizvajalca Mcintosh.

Cene se pričnejo pri 41.990 evrih kolikor staneta osnovni bencinar in dizel, prvi v kombinaciji z lineatronicom zahteva 2.400 evrov doplačila. Outback s šestvaljnikom v nosu pa je lahko vas za najmanj 56.990 evrov.

Letošnji plani uvoznika znašajo prodaja 40 vozil.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.