Avto
364 ogledov

Subvencija za električno vozilo vsaj 5.000 evrov

Električna polnilnica Andrej Leban
Sekcija za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je dobila novo predsedstvo, ki je že predstavilo program dela za leto 2015. Poudarek bo na izrabljenih vozilih, davčni zakonodaji, električnih vozilih, statistiki vozil in garancijah.

Novi predsednik Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije je postal za dobo enega leta Danilo Ferjančič, sicer generalni direktor Porsche Slovenija d.o.o., podpredsednika sekcije pa sta dosedanji predsednik Ludvik Svoljšak (direktor Hyundai Avto Trade d.o.o.) in novi član predsedstva Marjan Murn (direktor Direkcije prodajne mreže Renault Nissan Slovenija d.o.o.).

Bistvenih naloge Sekcije, ki jih bo v letošnjem letu skušala reševati v sodelovanju z zakonodajno veljo oblasti in s svojimi delovnimi skupinami, bodo tudi izrabljena vozila. Projektna delovna skupina bo zagotovila časovno omejitev izjave o lokaciji v okviru sprememb Zakona o motornih vozilih, dodatno nadgrajeno z zaračunavanjem izjave o lokaciji. Za spremembo časovne omejitve izjave o lokaciji bo potrebno spremeniti Zakon o motornih vozilih, ki naj bi bistveno vplival na probleme z evidencami izrabljenih vozil, saj bi lastniki v tem primeru morali poskrbeti za razgradnjo vozil.

Sekcija bo z delom združenih delovnih skupin za davčno zakonodajo in utajo davkov pripravila predlog novega zakona o dohodnini (obračunu bonitete) za službena vozila kot plačilo pavšalnega zneska, ker smatrajo, da bi bil takšen predlog bolj učinkovit kot je sedanji in bolj enostaven, v proračun pa bi priteklo veliko več denarja kot sedaj.

Vsaj 5.000 za EV vozila in 4.000 za PHV vozila

Leto 2015 naj bi prineslo preboj električnih vozil na slovenske ceste. Na področju prodaje električnih vozil so se aktivnosti s strani članov sekcije v obdobju 2011-2014 popolnoma ustavile, ker na trg niso lansirali skoraj nobenega električnega vozila. Zato bodo v letu 2015 ponovno delali na predlogih, ki jih je izoblikovala delovna skupina. Za potrebe lansiranja električnih vozil v mreži prodajalcev Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije potrebujejo višino subvencij za najmanj 400 osebnih vozil, od tega računajo da bo približno 60 odstotkov  električnih in 40 odstotkov hibridov, kar skupaj znaša vsaj 1,2 milijona evrov za 100 odstotno električna vozila in 640.000 evrov za hibridna vozila.

Število vozil ne zajema mreže rent a car in ostalih prodajalcev, ki so na trgu, pa niso vključeni v Sekcijo za osebna motorna vozila. Predlog je, da naj subvencija znaša vsaj 5.000 evrov, saj drugače do večje prodaje električnih vozil v Republiki Sloveniji ne bo prišlo; za priključne hibride (PHV) predlagajo vrnitev višine subvencij iz 3.000 evrov na 4.000 evrov, kot je bilo že v prvih letih.

Poenostavitev pridobitve subvencije

Sekciji se zdi sporno, da lahko neka pravna oseba v naprej rezervira sredstva za subvencije, kot se je to že zgodilo, zato predlagajo spremembo pravilnika EKO Sklada, kjer bi po njihovem morali v pravilniku odpraviti pogoj, da električno vozilo pravna oseba ne more kupiti preko leasing hiše na poslovni najem. Predlagajo tudi, da je treba odpraviti pogoj, da se vozila pri nakupu ne smejo nato odtujiti za dobo treh let. Saloni namreč sedaj nabavljajo testna vozila za največ šest mesecev in je po njihovem nesmiselno, da se jih omejuje za tako dolgo dobo.

Predlagajo tudi, da se sistem uredi tako, da bi lahko v salonih kupci enostavno vse zadeve za pridobitev subvencije uredili na prodajnem mestu in, da jim Eko sklad v danem trenutku, ko so se nekdo odločili za nakup električnega vozila, da informacijo, če je subvencija še na voljo.

Ukinitev obvezne garancije na rabljena vozila

Pri pripravi novega zakona, ki naj bi združil garancijo in stvarno napako, bo po mnenju Sekcije potrebno ponovno pripraviti predlog za ukinitev obvezne garancije na rabljena vozila, saj so v zadnjem odgovoru, ki so ga prejeli od pristojnih služb, dobili nedefinirano tolmačenje uvedbe mesečne garancije. Prodajalci rabljenih osebnih vozil so edini, ki morajo zagotoviti garancijo za rabljeno tehnično blago.

Komentarjev 2
  • spenjac 09:26 24.februar 2015.

    Tudi, če v Slo kupiš nov avto moraš plačai DMV in okoljsko dajatev. Homologacija pa je res brezveze, ker imamo enake predpise v celi EU..

  • BojanBojan 07:03 24.februar 2015.

    "Ukinitev obvezne garancije na rabljena vozila"Potem pa ukinite še davek na motorna vozila (DMV);žČe kot fizična oseba pridobite rabljeno prevozno sredstvo v Slovenijo iz druge državečlanice EU, vam bo davčni organ odmeril :1. davek ...prikaži več na motorna vozila (DMV),2. dodatni DMV (za avtomobile nad 2500 ccm in mot.kolesa nad 1000 ccm ),3. okoljsko dajatev na onesnaževanje okolja zaradi nastajanja izrabljenih motornih vozil.Zakaj je potrebno plačevati te dajatve?! Za zaščito uradnih uvznikov?! Zakja ne morem kupiti avta v Italiji, Avstriji, Nemčiji, ga registrirati v Sloveniji in se, tako kot v teh državah, voziti po cesti?!A smo mi kakšna posebna država?!Če kupim...recimo...rabljen računalnik, novo kolo, novo pohištvo, rabljen jedilni pribor, ne potrebujem plačati ničesar....Podobno je s homologacijo! A Opel Astra, ki je bila registrirana v Italiji ni sposobna voziti varno po Sloveniji?!