"Razpisana sredstva so z današnjim dnem porabljena, zato smo zaprli aplikacijo za oddajo vlog," so nam v petek sporočili z družbe Borzen, ki je po pooblastilu Ministrstva za okolje, prostor in energijo (Mope) pristojna za razdeljevanje državnih subvencij za nakup električnih vozil.
Iz naslova subvencij za fizične osebe so namreč razdelili vseh 11,25 milijona evrov, kolikor jih je bilo na voljo po dosedanjem pozivu za električna vozila.
Kako subvencija vpliva na razvoj trga in porast prodaje električnih avtov. Več o tem TUKAJ.
Dodatno so na svoji spletni strani zapisali: "Zaradi razdelitve vseh razpoložljivih sredstev je od danes, 23. 5. 2025, onemogočena oddaja vlog po javnem pozivu za dodeljevanje nepovratnih finančnih spodbud fizičnim osebam za električna vozila (oznaka: JP REPWR SUB-EVFO24). To velja tako za vloge, ki ste jih vlagatelji že začeli izpolnjevati, niste pa jih še oddali, kot za vse nove vloge."
Kot so povedali, bodo subvencije za fizične osebe znova na voljo predvidoma "v roku enega meseca".
"V pripravi je nov javni poziv, na katerega boste lahko oddali vlogo vsi, ki ste to nameravali storiti v aplikaciji trenutnega javnega poziva, in vsi, ki o oddaji vloge še razmišljate. Višine razpisanih subvencij in obdobje upravičenosti do spodbud bodo predvidoma ostali enaki." Poziv bo objavljen v uradnem listu, na obvestilo o tem, kdaj bo denar na voljo, se lahko zainteresirani tudi prijavijo.
Kot je razumeti, je nov poziv potreben zato, ker bodo sredstva zanj zagotovili iz drugega vira financiranja. Država naj bi zagotovila novih pet milijonov evrov.
V ločenem pozivu za pravne osebe je subvencij zmanjkalo že pred dobrim tednom. Vendar pa je za razliko od poziva za zasebnike ta poziv Mope zgolj 'napolnil' z novimi sredstvi v višini petih milijonov evrov, tako da zamika pri reševanju vlog in izplačevanju denarja praktično ni bilo.

Največ denarja gre za manjše električne in tiste iz uvoza
Na Borzenu so za Žurnal24 pojasnili, da so po omenjenih dveh razpisih za fizične in pravne osebe skupno odobrili subvencije v okoli 3.200 primerih. "Največ subvencij je bilo podeljenih za nova vozila v vrednosti do 35.000 evrov (subvencija 7.200 evrov), sledijo rabljena vozila do vrednosti 45.000 evrov (subvencija 3.000 evrov), nova vozila vredna od 35.000 evrov do 45.000 evrov (subvencija 6.500 evrov) in od 45.000 do 65.000 evrov (subvencija 4.500 evrov)."
Za rabljena vozila je bila podeljena približno tretjina vseh subvencij.
Najmanj subvencij med avtomobili je bilo podeljenih za rabljena vozila s ceno od 45.000 do 65.000 evrov, kjer subvencija znaša 2.000 evrov.
Zelo malo vlog pa beležijo za subvencije za enosledna vozila. Mednje sodijo tudi električna kolesa, pri katerih pa pogoji izločijo za kupce najbolj zanimive tipe.
Prva registracija vozila po proizvodnji mora biti opravljena v članici EU po 1. 11. 2021, vozilo pa ne sme biti kupljeno od fizične osebe ali pravne osebe, ki ni registrirana za prodajo vozil.
Najpogostejša razloga za zavrnitev vloge za subvencioniranje nakupa rabljenega vozila sta starost vozila in neustrezen prodajalec vozila.
"Pri rabljenih nekateri vlagatelji niso pozorni na že prej omenjeni datum prve registracije vozila. Pozorni morajo biti tudi, da vozilo kupijo od prodajalca, ki je registriran za prodajo vozil. Vlagatelji, ki kupijo vozilo na lizing, morajo vlogi priložiti tudi potrdilo o plačilu prvega obroka za lizing, zato naj z oddajo vloge počakajo do plačila prvega obroka," dodajajo pri Borzenu nasvete, kako pohitriti obravnavo vlog.
Čas reševanja vlog je namreč močno odvisen od 'kakovosti' izpolnjenih vlog. "V povprečju vlogo obdelamo v nekaj dneh," dodajajo na Borzenu.
Pri polnilnicah slika vroče - hladna
Zelo zadovoljni so z odzivom fizičnih oseb na najnovejši poziv za subvencioniranje polnilnic. "Odziv pri fizičnih osebah je nad pričakovanji," pravijo na Borzenu in navajajo, da so dobili 285 vlog, slabo tretjino so jih že rešili. "Pri oddaji vloge nekateri vlagatelji ne oddajo ustreznega potrdila Furs o zapadlih obveznostih do Finančne uprave," navajajo pri Borzenu največkrat ugotovljen razlog za obvezno dopolnitev vloge.
Precej slabši pa je odziv za polnilnice med pravnimi osebami, saj so od njih prejeli le 15 vlog.
🍓 Vroča dekleta čakajo na vas na 👉 𝗦𝗲𝘅𝘁𝗼.𝗹𝗶𝗳𝗲
tele subvencije recimo za električne avte bi bilo dobro dati pred sodišče zaradi prostega trga, kajti če država ne sme podpreti neko domače podjetje, ki je zašlo v težave zaradi anomalij na trgu in celo dumpinške ga delovanja trga (… ...prikaži več recimo primer teksitilna industrija - mura ) lahko pa daje subvencije , s katerimi podpira tuj kapital. a to pa gre ?
Kakšen udarec? Zakaj udarec? Končno imamo normalne in primerjalno enake pogoje prodaje na trgu.