Avto
4 ogledov

Super maksi užitek

Dve leti po predstavitvi je S-max še vedno eden od najlepše oblikovanih velikih
1/21
Žurnal24 main
Za S-max bi lahko rekli, da z leti postaja še boljši. Za to so poskrbeli pri Fordu, kjer zelo premišljeno dopolnjujejo motorno ponudbo.
 

PLUS, MINUS:

Plus: Oblika in videz, športno poslanstvo, položaj za volanom, lega na cesti in vzmetenje, smerna stabilnost in prečno nagibanje, zmogljivosti, prostornost, prilagodljivost prtljažnega prostora, cena glede na dobljeno.
Minus: Delovanje parkirnih pomagal, za odtenek prešibak zavorni sistem, težka prtljažna vrata, glasen motor v mirovanju, položaj ročne zavore.

Pri Fordu so z lepotnimi dodatki in opremskimi paketi še dopolnili vizualno podobo športnega enoprostorca S-maxa. Še vedno gre za dinamičen limuzinski kombi, katerega oblika tudi po dveh letih še vedno obrača glave, kjerkoli se pojavi. Še posebej to velja za različico tittanium S, ki se od ostalih, bolj "civilnih" različic razlikuje v poudarjenem prednjem in zadnjem odbijaču, stranskih oblogah pragov, zadnjem spojlerju in dodatno zatemnjenih steklih za B-stebričkom.



Pri zunanjosti pa so še vedno najbolj vpadljiva posebna 18-palčna platišča in škrgi, takoj za blatnikoma. Dodaten bonbonček pa so predstavljali: biserno bela barva, odstotnost strešnih letev, kar avto (optično) zniža, in par športno zaključenih izpušnih cevi na zadku. Notranjost je prav tako kot zunanjost dodelana in športno obarvana. Potnik ob vstopu najprej opazi športno profilirane in delno usnjene sedeže (pri testniku ogrevane in hlajene) z živo rdečimi šivi na volanu, prestavni ročici in sedežih, aluminijaste stopalke, vsi S-maxi pa so s tem modelnim letom dobili tudi uporabniški vmesnik convers+ s petpalčnim TFT-zaslonom med merilnikoma. Na sredinski konzoli je siv aluminij zamenjala imitacija karbona in črne plastike, ki pa deluje všečno in kvalitetno. Še vedno hvalimo položaj za volanom in volanski obroč, ki se ga zaradi svoje natančnosti ne bi branil tudi kakšen superšportnik. Posebno mesto v naših srcih, še posebej v mrzlih zimskih jutrih, so imele nitke, ki v nekaj minutah odmrznejo vetrobransko steklo. Tudi pomanjkljivosti ima. Mi smo jih našli oziroma videli v zaradi čezmernega zvočnega opozarjanja motečih parkirnih pomagalih, manjših pripomb pa sta bila deležna radarski tempomat ACC ter sistem za speljevanje v klanec. Se pa S-max več kot odkupi s športnim vzmetenjem in odlično vodljivostjo, zaradi katerih se S-max pelje nadpovprečno športno, upamo si trditi, da v tem razredu daleč najbolje. S-max ponuja izredno smerno stabilnost, bočno nagibanje pa je tudi pri visokih hitrostih zgolj minimalno.

S-max v stilu enoprostorcev zagotavlja veliko mero prilagodljivosti, vključno s predali pod podom in odlagalnimi prostori pod sedeži. V drugi vrsti so prostor našli trije enakovredni in vzdolžno pomični sedeži, ki so dovolj prostorsko bogati, njihovo podiranje pa je otroško lahko opravilo. Pri Fordu ga imenujejo FoldFlatSystem, v najboljšem primeru pa tvorijo s prtljažnikom 2.000-litrsko prostornino (drugače 1.051 litrov). Posebnost predstavlja tudi drsno dno prostora za tovor, ki prenese od 120 do 200 kilogramov obtežitve, s tem pa je nakladanje močno olajšano. Manjša zamera gre prtljažnim vratom, ki znajo biti predvsem za pripadnice nežnejšega spola večja prepreka.



Motorni prostor je v testnem primeru zapolnjeval 2,2-litrski dizelski štirivaljnik, ki se je pokazal v zares dobri luči, saj odlično sovpada s športnim poslanstvom vozila. Motorja sicer ne razganja od moči in navora, saj oboje nabira zelo zvezno, vseeno pa so pospeški za enoprostorec nadpovprečni. Zaradi tega bi si želeli malenkostno izboljšani (beri: močnejši) zavorni sistem, saj je imel ta pri naglih zaviranjih včasih s težo vozila kar nekaj dela. Hvalo si zasluži še šeststopenjski ročni menjalnik in serijski ESP-sistem, ki se ne vključi ob vsakem manjšem zdrsu in vozniku dopušča kar nekaj svobode. Poraba je zaradi večje prostornine malenkost večja, še vedno pa je z varčno nogo dosegljivih osem litrov plinskega olja, mi smo porabili kakšnega pol litra več. Osnovna cena z 36.360 evri ni več nizka, res pa je, da za to ceno dobite skoraj vse, kar smo omenili, zato dodatni nakupi s seznama doplačil niti niso potrebni. Pogled h konkurenci razodene podobno stroškovno sliko, tako da lahko zaključimo, da takšen S-max še vedno predstavlja smiseln nakup.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.