Avto > Testi
11805 ogledov

Odšteti 32 tisočakov za avto, ki ga v teoriji ni treba nikoli polniti z bencinom?

BMW 225Xe
1/33
Anže Petkovšek
Iz službe v Ljubljani do stanovanja v Kamniku nisem porabil niti kapljice bencina. Še v vrtec in trgovino „sem skočil zastonj“.

Brez dvoma bo vožnja brez ogljičnega vtisa komu všeč, a kaj, ko jo država več kot s subvencijo za priključne hibride in električna vozila ne stimulira. Mreža polnilnic se postavlja počasi. Če ne živiš v večjem mestu ali hiši z električno vtičnico v dosegu avtomobilskega kabla, je tako vozilo manj smiselno. Še vedno pa smo našli kar nekaj bistvenih prednosti priključnega hibrida BMW 225xe iPerformance active tourer pred dizelskimi različicami. Test.

bmw x5 Priključni hibrid X5 v praksi Avto Priključni hibrid BMW X5 v praksi porabi med 5 in 15 litri goriva

BMW je baterijski družinski enoprostorec poimenoval 225xe iPerformance active tourer. 225 xe, razen oznak in dodatne reže za polnjenje z elektriko (na drugi strani je odprtina za polnjenje 36-litrske bencinske posode z gorivom), prav v ničemer ne razkriva, da lahko vozi iz Ljubljane do Kamnika ali v teoriji celo do Kranja zgolj na elektriko. 

Kje naj ga polnim?

Težava je v tem, da danes še vedno veliko voznikov takih avtomobilov, vsaj doma, nima kje polniti. Tudi v večjih mestih, kot je na primer Kamnik, kjer stoji ena javna polnilnica, ki pa je, ali zasedena, ali pa ne dela, ker je zastarela in ne podpira najnovejših električnih priključkov e-vozil, ki imajo vse bolj zmogljive baterije. Tudi polnilnice se morajo namreč prilagajati napredku avtomobilov, kapaciteti baterij in hitrosti polnjenja. Da ne govorimo, da v garažah tudi novejših blokov ni električnih vtičnic. Pa še ena stvar, ki je res nadležna pri tovrstnih vozilih in jo bo treba urediti – potrebovali bi enotno kartico za polnjenje, ne da ima Elektro Ljubljana eno, Spar drugo, Petrol tretjo in tako naprej … Na "srečo" ima BMW priključni hibrid še trivaljni bencinski motor, ki pa je precej potraten z gorivom, če ne sodeluje z električnim.

BMW 225Xe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Cenejši od dizla

A, da ne bomo le o slabih plateh električne infrastrukture. Tisti, ki ima vse možnosti, da v službi in doma polni tak avtomobil, če mu je pri srcu ekologija, predvsem pa način vožnje, ki ga omogoča takšno vozilo, bo navdušen. Celo vstopna cena je v primerjavi z najzmogljivejšim dizelskim modelom active tourerja dokaj podobna, v primeru subvencioniranja države z zneskom 4.500 evrov, pa je priključni hibrid celo "poceni" in stane vsaj dobrih 32 tisočakov. To je le šest tisočakov nad povsem osnovnim bencinskim 216i active tourerjem, pri čemer je priključi hibrid že serijsko opremljen z odličnim samodejnim menjalnikom. Z dodatno opremo sicer cena hitro poskoči do 50 tisočakov, tako kot pri drugih BMW je odvisna od vaših želja.

BMW 225Xe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Najboljša stvar pri 225xe pa je njegova prefinjenost in uglajenost pri nizkih hitrostih in odločen pospešek primerljiv z zelo dinamičnimi vozili, celo športnimi vozili. Vožnja po mestu z uporabo električne energije je nestresna in "ležerna". Ko pohodimo stopalko za plin, avto hipoma razvije visoko hitrost, da še "potegnemo" skozi zeleno luč ali zaobidemo počasnejše vozilo. Tako hitro od 0 do 60 km/h ne pospešijo niti z navorom bogati dizli. Po 6,7 sekunde boste na merilniku hitrosti zagledali stotico. Skupna moč elektromotorja in bencinskega motorja je 165 kilovatov (224 KM).

Toyota prius plug-in hibrid Novi prius plug-in Avto Toyota prius plug-in hibrid s porabo 1,4 l/100 km

Da ne pišemo o hrupu, tresenju vozila in udobju vožnje. Tu je priključni hibrid neprimerljivo boljši od dizelskih BMW. Tudi ko se električnemu motorju priključi bencinski motor, je vožnja gladka in tiha. Zaradi tega se dizelske različice zdijo neresne in zastarele, a, kot smo našteli, njihova prednost je v dosegu na dolge poti in ekonomičnosti na dolge poti. 

BMW 225Xe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Omejen prostor v prtljažniku

Serija 2 active tourer se že v osnovi v prostornosti v potovalni kabini, na primer širini sedežne klopi zadaj, ne more primerjati s pionirji tega razreda, na primer ford C-maxom, a je vseeno zasnovana tako, da je odlagalnih površin ogromno povsod po kabini. Zasnovana je zelo pametno, tudi materiali in sistemi vgrajeni so na nivoju premium vozil. Razen drugačnih merilnikov in gumba EV, s katerim izbiramo enega od treh načinov vožnje (popolnoma na elektriko, samodejni način, ko avtomobil sam prilagaja, kdaj bo polno obremenjen le električni motor in režim varčevanja z baterijo), je to povsem enak avtomobil kot bencinske ali dizelske različice. Pomembna razlika nastane v prtljažniku, kjer je prostora zaradi hrambe baterij bistveno manj, pa še različne kable za različno zmogljive električne vtičnice na polnilnih postajah moramo voziti ves čas s seboj. Čeprav so zapakirani v lične vrečke oziroma škatle, pa zavzemajo že tako skromno odmerjen prostor.

Mercedes  C350 Test: C plug-in Avto Plug-in mercedes odličen za kratke razdalje in urjenje discipline

Avto je na cesti, predvsem luknjasti ali posuti z ležečimi ovirami, precej trd. Udarcev ne absorbira tako udobno kot kakšni francozi. Še vedno bo bolj všeč tistim, ki prisegajo na dinamično vožnjo. Skozi ovinke se pelje z malo nagibanja za tak tip vozila, volan je BMW-jevsko natančen, enako velja za samodejni menjalnik, ki mu sotekmeci iz nižjega cenovnega razreda niso kos. 

BMW 225Xe | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Pod črto

Avto bo navdušil tiste, ki prisegate na tehniko, tiste, ki želite avto z dvema značajema, avto, ki se vozi uglajeno in neslišno, v hipu pa se spremeni v zelo dinamično vozilo s pospeškom primerljivim z vozili športnega pedigreja. Pri tem pa bo vozil zgolj na elektriko, brez emisij in brez porabe goriva.

predstavitev Avto Zelen, bolj zelen, plug-in

A po drugi strani je to avto za tiste, ki ne delajo dolgih razdalj. V praksi sem se z avtomobilom iz Trnovega v Ljubljani pripeljal do Kamnika zgolj na elektriko, če nisem zavil na Ljubljansko obvoznico, kjer so hitrosti večje in se električnemu motorju pridruži bencinski motor. Če sem zavil na obvoznico, sem imel v Kamniku povprečno porabo pod dvema litroma bencina. Ker avtomobila tam nisem mogel polniti, je bila povprečna poraba goriva 3,5 litra na 100 kilometrov. Le nekaj decilitrov večja je bila na testnem krogu (avtocesta-mesto-podeželje), a še vedno pod štirimi litri. Celo nižja torej kot pri dizelskih modelih, ki pa so glasnejši, manj udobni in manj ekološki.

Komentarjev 6
  • Jonathan Archer 23:44 03.september 2017.

    BMW je še kar 10 let za TESLO. Kupiti takšen avtomobil je neumnost. Prav čudi me pa dejstvo zakaj v naši skorumpirani državi še ni TESLINEGA salona za nakup edinega pravega el.avtomobila? To vprašanje bi postavil odgovornim osebam pa ne ...prikaži več vem na koga naj se obrnem?

  • Snežinko 19:25 03.september 2017.

    ZASTONJ? To je, milo rečeno, laž. Večino polnilnic v SLO že potrebno plačati, pa tudi če je TEBI zastonj, je to elektriko moral nekdo PLAČAT. Če je to občina, si to ti in jaz. Zakaj vraga bi (posredno) JAZ tebi ...prikaži veči plačeval karkoli, če mi nisi ničesar in te sploh ne poznam? Naj avtor gre iz LJ v Maribor do žlahte da si sposodi kamero nato pa takoj brez čakanja direkt v Koper, kjer se ženi kolega, da bo snemal poroko. Pa sredi zime je, naj ima vklopljeno gretje kot vsi zemljani. Bo šlo?

  • maresem 19:06 03.september 2017.

    Eno navadno zavajanje in napihovanje. Se vsaj 10 let ne po gledam e-avtomobila.

Sorodne novice