Avto > Testi
229 ogledov

Do zidanice tudi brez pogona 4x4

Dacia sandreo stepway
1/21
Gregor Prebil
Dacia že dolgo ni več tarča posmeha. Pravzaprav je zgodba o uspehu. Paleta modelov je vsako leto bogatejša, zato jih na cesti srečujemo vse več, oprema je celovitejša, dizajn pa, v primeru testnega sandera stepwaya, tudi všečen.

Za štiri centimetre povišan sandero stepway sicer ni zadnji krik mode, saj si lahko voznik LED-osvetlitev, ki jo danes premore že večina vozil, omisli le pri ponudnikih dodatne vgradnje.

Čeprav ohranja dimenzije predhodnika, je očem vseeno prijetnejši. Ostre linije se bolj kot po renaultih zgledujejo po vozilih znamke VW, še najbolj opazne spremembe prinaša zadek, kjer so na novo oblikovana svetila, pohvalno pa je izpod odbijača izginila neprivlačna izpušna cev. Stepway ima še strešne sani in zaščitene obrobe okoli koles, zato vas tudi pri vožnji po neasfaltiranih cestah ni treba pretirano skrbeti za lak vozila.

Trpežnost pred udobjem

Dacia sandreo stepway | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Notranjost vozila ne odstopa, je pa res, da je osnovni model povsem gol. Manj bogata od dveh oprem za stepwaya sicer ima štiri zračne blazine, 16-palčna platišča in ročno klimo, to pa je več ali manj tudi vse. Za več udobja je treba poseči po dodatkih, in teh je zdaj na voljo že precej. Testno vozilo je imelo tudi zdaj že dobro znan 400 evrov vreden in uporaben multimedijski sistem MediaNav z velikim barvnim zaslonom z upravljanjem na dotik in navigacijsko napravo s kartografijo adriatic (države nekdanje Jugoslavije), za kartografijo Evrope je treba doplačati sto evrov.

Testni sandero je imel s seznama doplačil tudi regulator hitrosti, ki prihaja v kombinaciji z omejevalnikom hitrosti, z obema funkcijama pa voznik upravlja z obvolanskim stikalom. To je razlog več za nakup dacie, ki tudi z ne najbogatejšo opremo ter preverjenim in zmogljivim dizlom omogoča ugoden nakup, vreden 12.400 evrov.

Res da je vse zelo plehnato in plastično, a po drugi strani trpežno, z nizkimi stroški vzdrževanja. Sedenje na dolgih poteh ni tako udobno kot v nizkocenovnih limuzinah peugeot 301 in citroën c-elysée, a je tako spredaj kot zadaj centimetrov za glavo in kolena povsem dovolj. 320-litrski prtljažnik je že skoraj razkošen in prekaša tistega v cliu, a je slabše obdelan. Podrt v ravno dno sprejme do 1.200 litrov prtljage.

Zmogljiv in varčen dizel

Dacia sandreo stepway | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Vozne lastnosti so glede na ceno in vrsto vozila v skladu s pričakovanji. Višje težišče in skupna višina se opazita šele pri vožnji pri višjih hitrostih po avtocesti, je pa zato toliko prepričljivejši v ovinkih. Volan je dovolj informativen, menjalnik le soliden, za vožnjo po avtocesti ima prestavo premalo.

Čeprav videz kaže na to, da bi lahko imel pogon 4x4, temu ni tako. Je prav običajen avtomobil s pogonom na prednji kolesi. Štirikolesni pogon bi nakup bistveno podražil in bil bil nakup vprašljiv. Za zdaj sta dovolj robustna in ojačana karoserija in dvignjeno dno, ki mu preizkušeno omogoča lažje avanture zunaj cest in gladko premagovanje luknjastih makadamskih cest.

Dacia sandreo stepway | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Za nameček je 1,5-litrski dizelski agregat s 66 kilovati moči v kombinaciji z maso le 1083 kilogramov agilna in varčna izbira. Povprečna poraba 5,7 litra to potrjuje.

Podatki o vozilu: Dacia sandero stepway dCi 90 (Ambiance)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.461 cm3
Največja moč: 66 kW (90 KM) pri 3.750 vrtljajih
Najvišji navor: 220 Nm pri 1.750 vrt./min.
Testna poraba: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 105 g CO2/km
Zmogljivosti: 167 km/h, 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.080 x 1.757 x 1.618, medosna razdalja 2.589
Prtljažnik: 320/1200 litrov
Cena: 11.600/12.400 evrov (testni dizel z dodatno opremo)