Avto > Testi
6294 ogledov

Hibridni pogon in robustni terenec? In brez dizla. Kaj pa poraba goriva?

Toyota RAV4
1/37
Anže Petkovšek Toyota RAV4 Hybrid.
Na testu smo preizkusili toyoto RAV4 nove generacije. Seveda s hibridnim pogonom. Eden od pionirjev SUV segmenta se z obliko vrača k robustnosti, a je v ospredju kljub večji masi hibridni pogon.

Originalni RAV4 iz devetdesetih let prejšnjega stoletja (1994), ko so se po naših in evropskih cestah v glavnem vozili karavani, kombilimuzine, tudi enoprostorci in klasične triprostorske limuzine, je na trg vnesel svež veter. To je bilo še desetletje pred velikim »boomom« križancev in športnih terencev, praviloma s pogonom na prednji kolesi, ki so v zadnjih 10 do 15 letih postali najbolj zaželeni med potrošniki.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Od hribolazca do urbanega terenca

Pred četrt stoletja je bil to avto za pobeg iz takrat z vozili že močno natrpanih mest in velemest. To je bilo vozilo, ki je poleg robustne oblike ponudilo tudi 4x4 pogon, zato so ga poimenovali RAV4 - Recreational Activity Vehicle s štirikolesnim pogonom (4). 
Kljub temu, da je bil oblikovni posebnež, pa se za razliko od »mainstream« proizvajalcev vozil pri Toyoti niso odločili, da ga iz generacije v generacijo oblikovno dopolnjujejo, ampak so ga predvsem prilagajali potrebam kupcev, ki večino poti opravijo v mestih in potrebujejo uporaben avtomobil. Če je imel original tri vrata, jih je imel naslednji pet in bil je konkretno večji. Naslednja prelomnica je bil hibridni pogon, ki so ga do zdaj še izpilili, a so se odločili, da se z obliko vrnejo na začetek. Danes je videti kot robustno terensko vozilo in spet v dizajn športnih terencev prinaša samosvoj pogled na estetiko. Tako, da za obliko vsekakor palec gor z naše strani! Je pa to subjektivno mnenje.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Toyota corolla Avto Toyota v Sloveniji začela z dvojno hibridno strategijo

Kakovost, rezerve na detajlih

Kabina je, tako, ko smo spoznali že v prvi vožnji v Španiji na začetku leta, tudi po nekaj daljšem druženju dobro zgrajena, hkrati pa nadaljuje s Toyotino tradicijo uporabne zasnove. Avto je sicer krajši od predhodnika, a je na račun daljšega medosja notranje bolj prostoren, kar se v prvi vrsti opazi ob sedenju na zadnji klopi. Sedeži v testnem avtomobilu so ponudili prijetno oblazinjenje, tudi vožnja je lahko udobna, hkrati pa je Toyota v zadnjih letih, tudi v primerjavi s prejšnjim RAV4, korak naprej naredila v smislu vozniškega udobja.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Končno, bi rekli dinamično navdahnjeni vozniki

Voznikov sedež je zdaj enostavno nastaviti, prav tako na otip prijeten volan, če želite visok vozniški položaj in boljšo preglednost naprej, ali če želite sedeti športno nizko. Včasih se je sedelo predvsem visoko, ob pokončnem volanu precej slabo za dinamično navdahnjene voznike. Danes pa je tudi s tega stališča to zelo vozniški avto. Največje rezerve pri Toyoti opažam v smislu za detajle. No, potrudili so se, a ne dovolj. Zelo všeč so mi veliki gumirani gumbi, ki opominjajo na to, da je avto korenine vlekel iz terenske vožnje. Bolj so me zmotila nekatera stikala, ki še vedno ponudijo videz iz "devetdesetih let prejšnjega stoletja." Na primer tista za ogrevanje sedežev. Z ergonomskega stališča, torej položaj stikal, ki jih voznik veliko uporablja, položaja samodejnega menjalnika, upravljanja klimatizacije in avtoradia, pa je to odličen avtomobil. Pri Toyoti so naredili zelo pregledno vozilo, tudi uporabnih odprtin je na dosegu rok potnikov spredaj in zadaj dovolj. Še beseda ali dve o merilnikih. Ti so delno analogni in delno digitalni. Ne najbolj moderni po videzu, a kot taki kljub različni barvam pregledni in všečni. Gumbov je nekoliko več tudi na račun bogate serijske opreme, med drugim ima radarski tempomat in širok nabor asistenčnih sistemov s skupnim imenom Toyota Safety Sense (TSS), ki smo jih že dobro spoznali tudi v corolli. Delujejo zelo dobro, vsaj tisti, ki smo jih preizkusili. To je samodejno sledenje vozilom s popravljanjem volana, da ostanemo med črtama na vozišču, tudi Bi-led žarometi, ki samodejno uravnavajo snop svetlobe, učinkovito prepoznava prometne znake. Šibka točka je multimedija, ki deluje okorno, manj pregledno, zato pa ponudi tudi v slabem vremenu in temi dobro sliko na zaslonu kamera za pomoč pri vzvratni vožnji.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Toyota prius plug-.in hybrid Avto Bi imel priznan neodvisni mehanik raje dizla ali priključni hibrid?

Prtljažnik predvsem uporaben

Med aduti je tudi prtljažnik, ki meri 580 litrov in prihaja s standardnim dvojnim nakladalnim dnom. Odlagalna površina je dolga, skozi električno pomična prtljažna vrata lahko zlahka naložimo tudi bolj oglate in večje predmete, na primer večji otroški voziček. Zadnja klop se podira v razmerju 60/40. Škoda, da ni treh ločenih sedežev, kar bi uporabnost dvignilo na raven višje.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Hibrid povsem dovolj, da ne potrebujejo dizla

Največji napredek smo med testiranjem občutili v voznih lastnostih. Položaj za volanom smo že omenili, predvsem pa so naredili korak naprej pri stabilnosti vozila in tudi hibridnem pogonu, ki ga Japonci pilijo že več kot 20 let. 

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Odločitev, da bo RAV4 hibriden (izbrati je možno tudi bencinski model) in brez dizla, gre v veliki meri pripisati premiku v prodaji v zadnjih dveh letih, ko je delež Toyotinih hibridnih izvedenk močno zrasel. Ob predstavitvi novega yarisa pred nekaj dnevi so poudarili, da bodo kar štirje od petih novih yarisov hibridi, po enaki poti pa vozijo tudi terenci. 

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Povsem novi hibridni sklop RAV4 ima vgrajen novi 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor, ki je spojen s hibridnim sklopom in po novem ponuja opazno več moči - 160 kilovatov oziroma 218 KM. Dobro so izpilili tudi nekdaj zelo moteč CVT menjalnik, ki je glasno "navijal" med odločnim pospeševanjem in vožnjo v klanec, zdaj pa omogoča povsem tiho speljevanje kot pri priusu. Iz domačega dovoza smo zgodaj zjutraj speljali povsem neslišno in se vse do regionalne ceste tri kilometre stran peljali zgolj v električnem načinu. Pri odločnem pospeševanju je še vedno muhast, a se sliši manj, le do hitrosti jadranja, potem pa ne boste opazili, da imate v vozilu menjalnik CVT. Novo podvozje ponuja zmes udobja in dinamike, saj ni pretrdo in ne premehko. To se pozna v udobnem požiranju neravnin in stabilni vožnji skozi ovinke, ki je prej podobna kombilimuzinam in ne SUV vozil, saj je težišče vozil postavljeno dovolj nizko. Mehko krmiljenje je prilagojeno vožnji po mestu. Obračanje z vozilom je enostavno, na avtocesti pa se še vedno nekolik obori s svojo težo in velikimi zunanjimi površinami ter ogledali, kar pomeni, da se v kabino prebije nekaj piša vetra. Največja hitrost je 180 km/h, kar ne sme biti razočaranje ob dobrem pospešku in ugodni porabi goriva. 

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Mitsubishi outlander PHEV Posebnež Avto Kakšna je resnična poraba goriva priključno hibridnega terenca?

Terenec, ki porabi manj kot 6 litrov bencina

Nezanemarljivo je, da lahko RAV4 za seboj vleče veliko počitniško prikolico, a to ni kleni terenec, kljub 19-centimetrskem odmiku od tal in primernimi vstopnimi in izstopnimi koti. S kolovozi in makadamom pa bo vseeno opravil suvereno. Kljub temu, da pri Toyoti navajajo, da je povprečna poraba 4,6 litra, se nam navedenim podatkom ni uspelo približati, a tudi liter in dva decilitra večja poraba bencina ob umirjeni vožnji je rezultat vreden pohvale. Ob bolj dinamični vožnji, z več kilometri preživetimi na avtocesti, računajte na porabo dobrih sedem litrov bencina na 100 kilometrov, v povprečju pa je potovalni računalnik pokazal porabo 6,5 litra bencina na 100 kilometrov.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Toyota C-HR Prenova Avto C-HR dobil močnega hibrida in osveženo vsebino

Zaključek. Toyota RAV4 bo zadovoljil zahteve številnih kupcev (na voljo je tudi z električnim štirikolesnim pogonom, testni avto je imel dvokolesni pogon), tako tiste, ki iščejo udoben, tih in prostoren avto z ugodno porabo in stroškovno ugoden avto v času, ko je poudarek na emisijah CO2 (105 gramov na prevožen kilometer, kar je primerljivo z mestnimi kombilimuzinami), kot tiste, ki se radi zapodijo po ovinkasti cesti, saj gre za vozniško zelo dober SUV. In take, ki mu bodo spregledali tudi kakšno pomanjkljivost, kot je multimedija, ki zaostaja za tekmeci. Vsekakor pa gre za originalen avtomobil na trgu številnih športnih terencev.

Toyota RAV4 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Podatki o vozilu: (Toyota RAV4 2.5 HSD 4X2 5D E-CVT premium)
Prostornina motorja: 2487 ccm
Moč motorja: 160 kW (218 KM)
Navor: 221 Nm med 3.600 in 5.200 vrt./min
Zmogljivosti: 180 km/h, 8,4 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,5 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.600 x 1.855 x 1.685 medosna razdalja 2.690
Prostornina prtljažnika (v litrih): 560
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 106 gramov CO2/km 
Cena (v evrih): 41.457 

Plus: Hibridni pogon, vozna dinamika, poraba goriva, prostornost in uporabnost, asistenčni sistemi, bogata osnovna oprema;

Minus: Posamezni detajli - gumbi, multimedija, brez treh ločenih sedežev na zadnji klopi;
 

Komentarjev 2
  • stromar 12:48 19.oktober 2019.

    pretiravajo z obljubami glede porabe in še česa, podobno kot večina, celo hibridi. Kar se potrdi, ko pogledaš katero od strani, kjer vozniki objavijo dejansko porabo in so vidne povprečne porabe goriva, npr. na www.spritmonitor.de/ Jaz z EV baterija 64kW, ...prikaži več preko 200 "konjev", navor 400 Nm, do 100 v 7s, vsa oprema, toplotna črpalka, letno krepko čez 40.000km, doseg s 100% baterijo kombinirana vožnja po omejitvah, sicer tako gužva, pozimi 400km, sicer 500km, obrok manjši kot prej gorivo

  • vanhelsing 09:16 19.oktober 2019.

    Že osem mesecev sem lastnik Rav4 Hybrid. Zelo sem zadovoljen in večina opažanj s testa je kar realnih. Pri porabi bi pripomnil, da je poraba po vašem testu previsoka. Ta avto se je potrebno naučiti voziti, jadrati, kot vi pravite. ...prikaži več Moja trenutna poraba je 4.6 l/100 km. Ok priznam, da nisem najhitrejši. ( vmes tudi vožnja čez Ljubelj, in 2x Slovenj Gradec. Če vozim normalno, se pravi več avtoceste s prehitevanji do 130 -140 in izkoriščanjem hybridnega potencijala nikoli ne prekoračim 5.9 /100 km.