Avto > Testi
38 ogledov

Je lahko kupe družinski avto?

BMW serija4 gran coupe
1/32
Gregor Prebil
BMW serije 4 gran coupe je bolj uporaben kot dvovratni kupe serije 4 in z uporabnim velikim prtljažnikom celo bolj uporaben kot limuzinska serija 3. Veliki kupe se na cesti pelje odlično, odličen je športen dizajn. Pri nakupu bodo poleg debele denarnice odločala čustva, če ga primerjamo s serijo 3.

Čeprav BMW v mnogočem narekuje tempo v razredu premium vozil, predvsem pri športnih terencih, pa so se podobno kot pri seriji 2 active tourer, kjer lomijo tradicijo s pogonom spredaj, trivaljnikom in še marsičem, ko so posnemali konkurenčni mercedes razreda B, tudi pri seriji 4 gran coupe poslužili uspešnega mercedesovega recepta z modelom štirivratnega športnega kupeja CLS.

BMW serija4 gran coupe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Čeprav zamisel ni zrasla na njihovem zelniku, pa je dizajn izdelka v mojih očeh izjemen, morda celo najbolj všečen v celotnem BMW parku vozil. Tako kot večji brat, serija 6 gran coupe, preizkusil sem jo tudi v strupeni različici M, kombinira dinamični videz s kupejevsko padajočo streho in uporabnost štirih vrat ter ogromnega prtljažnika. Zaradi omenjenega je brez težav tudi družinski avtomobil.

Nekaj telovadbe, da se usedete za volan

Vstopanje na zadnjo klop je zaradi dodatnega para vrat bolj enostavno, enako velja za posedanje otrok, pa čeprav je zaradi padajoče strehe prostora za glavo zadaj malo, a bodo to opazili le tisti višji od 180 centimetrov, ki jih v kolena ne bo žulilo. Zato pa vstopanje na prednje športne sedeže zahteva nekaj telovadbe, sploh zdaj, v zimskem času, je vstopanje in izstopanje v bundi manj prijetno. Za tiske, ki želijo udobje, je serija 3 karavan, ali še bolj, serija 3 GT.

BMW serija4 gran coupe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pokrov prtljažnika se odpira visoko navzgor, zato nastane velika odprtina za nalaganje. Prtljažnik se serijsko odpira s pomočjo električnega avtomatizma, za doplačilo pa s pomočjo migljaja z nogo, ki pa je zame bolj marketinški trik in nepotreben nakup. Nakladalna luknja je globoka, osnovnih 480 litrov bi moralo zadostovati za družinski dopust, tisti bolj aktivni, pa bodo morali uporabili strešni kovček.

Avtomobili zmore več, kot dopušča pogon

V vožnji je odličen, zato bo imel več od vožnje z njim voznik, kot pa preostali potniki. Pravzaprav je tipičen BMW, kjer so v ospredju vozne sposobnosti. Zahvaljujoč razporeditvi teže v razmerju 50:50 je na cesti zelo dobro uravnotežen, med ovinki gre kot po tračnicah. Prav nič se ne opazi nekaj dodatne teže v primerjavi z dvovratnim kupejem. Tudi volan je dovolj lahek, komunikativen, a manj neposreden, ko bi si želel.

BMW serija4 gran coupe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Zaradi športno profiliranih sedežev in skoraj nič nagibanja, je z njim vijuganje med ovinki vrhunsko. Vtis sem imel, da avtomobil zmore še veliko več, kot je, ker ga je poganjal „le“ dvolitrski štirivaljni turbodizel z 135 kilovatov moči (184 KM). Moči ni preveč, da je obvladljiv tudi v snegu, saj je bil pogon speljan na zadnji par koles. Agregatu v prid sicer govori še poraba in je zato bolj racionalen nakup. A avtomobil z dizajnom in svojim namenom cilja na čustva in še več športnosti. Twint turbo bencinski štirivaljnik 428i s 180 kilovatov moči (245 KM) je 4.600 evrov dražji in v povprečju porabi dva litra več goriva na 100 kilometrov kot 420d, so pa zato občutki za volanom povsem drugačni, tudi pospešek je z 6,1 sekunde z mirovanja do 100 km/h za debelo sekundo in pol boljši.

 

avtomat

Motor:1.995 ccm, 135 kW (185 KM), 380 Nm med 1.750 in 2.750 vrt./min


Poraba na testu:6,8 l/100 km, 128 g CO2


Zmogljivosti:236 km/h, 7,7 sek 0-100 km/h


Cena:od 41.200 € (420i)

AvtoTest


Dizajn, uporaben prtljažnik, pogonski sklop.


Dragi dodatki, izbira pogonskih motorjev, cena v primerjavi s serijo 3.

Udobje.

V kupejih je ponavadi težko pisati o prostorskem udobju. Vstopa se nizko, spredaj se sedi športno, zadaj je razumljivo nekaj manj prostora za glavo, na zadnji klopi se na sredini sedi zasilno. Vseeno je za dva odrasla in dva otroka lahko dovolj prostoren in udoben. Tudi kar zadeva 480 litrski prtljažnik, ki je zaradi vseh vrst trikov, ki jih danes ponujajo prtljažniki zelo uporaben, tudi zaradi serijskega elektromehanizma za odpiranje s pomočjo pritiska na gumb. Za dodatno udobje skrbi draga tehnologija, ki avto z osnovnih 44.300 evrov podraži na končnih 62.518 evrov.

 
Pogon.

Štirivaljni turbodizel v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je preverjena kombinacija, ki sodeluje odlično. Dizel ni med najbolj uglajenimi, to že vemo. Na ceniku lahko dizelski pogon nadgradite s štirikolesnim pogonom xDrive, kar je smiselno. Če si lahko privoščite, in si ga ne kupite le zato, ker dobro zgleda, si privoščite zmogljivejši bencinski model. Če ste bolj racionalen človek, pa vam je vseeno všeč estetika kupejev, a ne na račun uporabnosti, pa izberite model 420d. A tudi tu je težko biti racionalen, saj je serija 4 gran coupe kar 6.900 evrov nad limuzinsko serijo 3 in 5.050 evrov nad karavansko serijo 3 touring.

 
Konkurenti.

Audi A5 sportback je zaradi veteranskega staža merilo v premium razredu štirivratnih kupejev. Audijev kupe je še vedno eleganten, a se mu na veliko področjih poznajo leta, ko ga primerjamo z bavarskim tekmecem. BMW je nekoliko krajši, z enako medosno razdaljo, a vseeno bolje vodljiv. Nekaj več moči pri Audiju se ne pozna bistveno, tudi zaradi primerljivega navora. BMW ima bolj uporaben prtljažnik, sploh ko podremo zadnjo klop. Tudi z dizajnom je korak spredaj, kar je razumljivo. Pomembna prednost pri BMW je zame najboljši samodejni menjalnik. Audi ponuja tudi šestvaljni dizel, primerljiv dizelski agregat je pri Audiju dobrega tisočaka cenejši.

 
Vrednost.

Če bi bilo 44.300 evrov zaradi premium predznaka še sprejemljivih, pa je končna cena, 62.518 evrov, astronomska. V skoraj 18 tisoč evrih dodatne opreme je veliko dodatkov, ki so povsem odveč, nekaj pa jih ne gre spregledati. Vzvratna kamera za 445 evrov (ker prepreči nepotrebne nezgode bi jo kupil), dobrega tisočaka stane steklena streha (ne bi kupil), 2.011 evrov stanejo prilagodljivi LED žarometi (dragi, a delujejo odlično in so vredni nakupa na dolgi rok), 2.635 evrov za navigacijski sistem professional (kolikokrat na leto zares potrebujete navigacijo?. Obstajajo tudi odlične aplikacije na pametnih telefonih), omejevalnik hitrosti stane 339 evrov (kje je tempomat, ki je obvezen v takem avtomobilu?)

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.