Avto > Testi
5812 ogledov

Kako je obdarjena gospodična trem trmam pomagala preseliti hladilnik

Kia cee SW
1/28
J. Z.
Selili smo velik hladilnik. Trem dedcem je mična gospodična z veseljem priskočila na pomoč. In nas povsem prepričala s svojo zadnjico.

Je že tako, da življenje prinese tudi korenite spremembe. Eno takšnih smo pred kratkim doživeli na uredništvu Žurnala24, saj smo se preselili v nove prostore. Boljše, seveda.

Vsaka selitev je svojevrsten izziv, pri kateri sta najpogostejši vprašanji "kam?" in "kako?". Podoben izziv, kot pri pakiranju pred vsakimi družinskimi počitnicami. Ali ko je treba nabaviti kakšen kos pohištva ali veliko škatlo, v kateri se skriva napreden kos zabavne elektronike. Pa tudi pri čisto vsakdanjih situacijah se ločijo avtomobili med seboj glede na to, kako dobro znajo poskrbeti za vrečke in ostalo robo iz trgovine, ali pa za prevoz športnih torb in rekvizitov.

Kombinacija datuma selitve in testnega termina kie ceed sportswagon nam je dajal jasen namig, naj v praksi preverimo, kako uporaben je lahko dandanes sodoben družinski karavan. Njegova skupna prostornina je bila "le" 240 litrov. Hladilnika namreč. Vendar po višini in širini nikakor ni sodil med manjše svoje vrste - prek 160 centimetrov višine in skoraj 60 centimetrov širine in globine. Kdo drug(a) bi premišljeval(a) o selitvenem servisu s kombijem, trije moški na kupu pa smo želeli stvar rešiti sami.

Kia cee SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Karavan po meri najbolj zahtevnih

Kia ceed sportswagon je s tretjo generacijo naredil velik preskok naprej pri uporabnosti. Za začetek je prešel magično mejo 600 litrov, saj prtljažnik po standardnem postopku meritev (VDA) brez podrtih naslonjal meri zajetnih 625 litrov. Kar je denimo več od karavanskega golfa ali škode octavie ali celo od večine avtov D segmenta. Kako so dosegli takšno številko, ni težko uganiti - ceed sportswagon je za skoraj 10 centimetrov daljši od predhodnika.

Da nudi prostoročno odpiranje prtljažnih vrat, je v tem segmentu lep plus. Ko so prtljažna vrata dvignjena, je takoj viden eden glavnih oblikovalskih atributov, ki ne krasi avtomatsko vsakega karavana - dostopnost do notranjosti zaradi poševne umestitve vrat v karoserijo.

A dokazati se je treba tudi na drugih področjih. Višina nakladalnega robu, razdalja od roba do roba ... Ceed sportswagon dobro skrbi za modularnost prtljažnika, saj ima pod celotnim prtljažnim dnom "klet" z razparceliranimi prostorčki. Tisti v notranjosti pod glavnim pokrivalom so namenjeni stvarem, ki praviloma ostajajo v prtljažniku dlje časa, trije prostori bližje prtljažnim vratom pa recimo za obiske trgovine z živili. Tudi kljukice za vrečke so poleg in napajanje 12V. Za doplačilo je mogoče dokupiti prtljažne sani. Ceed sportswagon je v vseh teh pogledih sodoben karavan.

Kia cee SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Kia cee SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Selitev hladilnika?

Ženske predstavnice uredništva so odkrito izražale dvom, moška trma pa je trdila, da ne bi smelo biti težav. Naslonjala (40:20:40) so padla v skorajda povsem vodoravno dno, kar rezultira v 1.694 litrih prostora. Ceed sicer (še) nima razvajanja prek vzvodov v prtljažniku, treba se je stegniti do gumba na sedežih. Hip zatem je bil hladilnik v vsej svoji dolžini in širini že v ceedu. Pri tem je zelo pomagal raven prtljažni rob in široka dostopnost odprtine. Prtljažna vrata so se zaprla brez težav. Da, kia ceed sportswagon je nadpovprečno praktičen avto.

Potniki se v karavanu počutijo podobno kot pri kombilimuzinskem ceedu. Zadnja dva stranska potnika imata dovolj prostora za glavo, ramena in kolena, morebitni tretji v sredini pa ga v takšnih avtih itak vedno nasrka z odmerjenim prostorom za zadnjico. Tudi v ceedu.

Pogrešal sem reže za zračenje zgornjega dela teles potnikov zadaj. Za voznika posebnih sprememb ni, avto je med vožnjo za odtenek manj agilen od kombilimuzine zaradi podaljšanega zadka, podvozje pa se na klasični slovenski cesti nekoliko trše obnaša, saj je prilagojena težjim obremenitvam.

Kia cee SW | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Kia cee SW | Avtor: J. Z. J. Z.

Dober pogon in ročica, ki jo imajo le še redki

Testni ceed je bil zanimiv zaradi pogona, saj je šlo za kombinacijo 100-kilovatnega dizla in avtomatika z dvojno sklopko. Zelo udobno! Kultiviran dizel ni, noče in niti ne more biti povzpetnež, zato pa gladko opravlja zaupan posel, ki vključuje spodobno prožnost pri pospeševanju in mirno nabiranje avtocestnih kilometrov. Menjalnik (po ceniku doplačilo razumnih 1.200 evrov) s sedmimi stopnjami deluje zelo v redu, gladko in predvidljivo in takšna kombinacija kar kliče po doplačilu za radarski tempomat s funkcijo stop&go. Glede na ne pretirano skupno moč motorja nisem pogrešal naperkov ob volanu. Ena bolj nenavadnih lastnosti v današnjem C-segmentu pa je klasična ročica ročne zavore, za elektronsko zavoro s pomočjo pri speljevanju je treba doplačati.

Asistenčni sistemi so sicer pri kii ceedu sodobni in dobro delujoči, čeprav seznam morda ni tako dolg kot pri katerem od konkurentov. Zamerim doplačilo za prepoznavanje pešcev v stilu "znamo, pa ne damo", tudi doplačljivi LED žarometi niso na uporabnem nivoju raznovrstnosti, kot jo denimo ponujajo ford focus, opel astra ali VW golf.

Testni karavan z močnejšim od obeh različic 1,6-litrskega dizla, avtomatskim menjalnikom in opremo EX fresh je po uradnem ceniku vreden 25.990 evrov. Konkretno zastavljena cena, ki pa je še vedno povsem v okvirih, kar ob podobni opremi in pogonu recimo nudita VW golf variant ali ford focus. Ne pozabiti ne gre niti, da so današnji karavani nižjega srednjega razreda že vsaj tako veliki in prostorni, kot so bili še nekaj let za razred večji modeli. 

Hladilnik veselo hladi v novih prostorih. In na cesti je nov zelo sposoben karavan, ki je vreden premisleka, če vas križanci ne mikajo. 

Podatki o vozilu (kia ceed SW 1.6 CRDi 100 kW EX fresh, 7 DCT)

Motor: 1.598 cm3, turbodizel
Moč: 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt/min.
Navor: 320 Nm pri 2.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.600 × 1.800 × 1.465, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 625-1.694  
Poraba na testu: 6,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 109 g/km
Zmogljivosti: 200 km/h, 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 25.990 
Konkurenti: VW golf, seat leon, ford focus, renault megane, hyundai i30, peugeot 308, opel astra ...

PLUSI: videz, spodobna vožnja in pogon, občutek kvalitetne izdelave, prtljažnik.

MINUSI: predroben gumb za uravnavanje glasnosti audia, ni med tišjimi, doplačljivo prepoznavanje pešcev
 

Komentarjev 1
  • Rdečivrag 15:34 13.marec 2019.

    Res hudo velik prtljažnik, ki je na ravni passatovega ne pa tistega pri golfu, kamor spada ceed. To bo očitno trend.