Avto > Testi
261 ogledov

Mazda CX-3 je vozniško najbolj suveren mali križanec

Veliki primerjalni test križancev
1/32
Klemen Korenjak SiolNET
10 malih križancev smo preizkusili na vožnji po mestu, avtocesti in regionalni cesto Ljubljana Maribor. Vmes smo naredili postanek na poligonu AMZS Centra varne vožnje na Vranskem, kjer smo vsa vozila preizkusili pri vožnji slaloma in zaviralnem testu. Najbolj dinamičen avtomobil med vsemi je mazda CX-3.

Veliki primerjalni test 10 malih križancev, ali B SUV modelov, je dal velikega zmagovalca, ki je postal škoda yeti. Ta se je izkazal za zelo uravnotežen avtomobil, ki pa med deseterico izbrancev ni tudi najbolj dinamičen avtomobil. To je postala mazda CX-3. Zakaj? Preberite veliki primerjalni test.

Mazda CX-3

Mazda CX-3 je najmlajši model med vsemi desetimi kandidati. Platformo si deli z mazdo 2, to je povod za okretnost, a ima dinamično oblikovana japonka za pokazati še veliko več. Prejela je največ točk v kategoriji motor in podvozje. Slabosti je res malo, a tudi te smo našli.

Bencinski motor je najbolj uglajen med vsemi in ob motorju v nissan juku in ssangyong tivoliju najmanj moteč za ušesa potnikov. Največ točk med vsemi kandidati smo ji prisodili v treh kategorijah, ki so pogoj za dinamično vožnjo: volanska komunikativnost, menjalnik s kratkimi prestavami in za področje blaženja in nagibanja v ovinkih. V vijuganju med stožci je vse našteto botrovalo, da je bila vožnja najbolj natančna, vstopi v ovinek najhitrejši, enako izstopi. Popolno oceno si ni prislužila na testu zaviranja, kjer je razočarala. Slabše se je odrezal le ssasyong tivoli.

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Klemen Korenjak SiolNET Klemen Korenjak SiolNET

Škoda yeti

Škoda yeti je zelo dobro uravnotežen avtomobil. Ne razočara na nobenem področju vožnje. Glasnost motorja v prostem teku ni moteča, ni pa najboljša. Zvočna zatesnitev kabine je boljša le pri CX-3, enako velja za natančnost šeststopenjskega ročnega menjalnika ter nagibanje med ovinki. Tudi slalom med stožci je pokazal, da je zelo dobro vodljiv avtomobil, z malo nagibanja. Za nameček se vozilo ustavi izjemno hitro, hitreje se je ustavil le ford ecosport.

Suzuki vitara

Zgodba povezana z dinamiko pri suzuki vitari je zelo podobna yetijevi. Vitara je iz vozila, ki je slovelo po svojih terenskih zmogljivosti, danes postala moderno vozilo, ki se odlično znajde tudi na asfaltu. Voznik ima občutek, da upravlja z zelo kompaktnim avtomobilom. Šeststopenjski ročni menjalnik omogoča dovolj agilnosti in dobro sodeluje z bencinskim motorjem. Za blaženje in nagibanje v ovinkih smo mu prisodili oceno, ki ga uvršča v zlato sredino, enako velja za informacije, ki jih vozniku izpod koles namenja volan. Slabši del sta zvočna zatesnjenost, tudi na račun bolj plastične notranjosti in glasnost motorja v prostem teku. Na testu zaviranja se je vitara uvrstila v drugo polovico sodelujočih na testu.

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Klemen Korenjak SiolNET Klemen Korenjak SiolNET

Opel mokka

Opel je na avtosalonu v Ženevi v začetku marca že predstavil temeljito prenovljeno mokko, ki bo pri nas na voljo jeseni. Aktualna mokka je eden začetnikov razreda križancev in ga uvrščamo med najbolj kompaktna B SUV vozila. Na poligonu je delovala dokaj suvereno, a nekaterih hib, ki jih lahko štejemo tudi veteranskemu statusu na trgu, ne more prikriti. Zmotila nas je predvsem glasnost motorja v prostem teku. Povsod drugje ji lahko namenimo veliko več hvale kot graje. Zvočna zatesnitev kabine pri vožnji po avtocesti je še vedno med najboljšimi, pri 80 km/h sta se prej zaustavila lažja ecosport in captur, zelo primerljiv je yeti. Za smerno stabilnost pri slalomiranju si je prislužila četrto najvišjo oceno, povratne informacije izpod volana so hitre in točne.

Peugeot 2008

Francoski križanec bo že čez dober mesec dni pri nas na voljo v posodobljeni preobleki, a bistvenih sprememb v povezavi z dinamiko ne pričakujemo. 2008 se je skoraj pri vseh preizkusih uvrstil v sredino, na peto mesto (volanska komunikativonost, blaženje in nagibanje, natančnost menjalnika). Vzmetenje ni med najbolj trdimi, zato je nagibanja več kot pri konkurentih, a to še ne pomeni, da ni okreten avtomobil. Med ovinki se je za zelo učinkovitega in zabavnega izkazal mali volan. Slabo oceno si je prislužil na testu zaviranja, tudi meritev glasnosti motorja v prostem teku ga popeljala proti dnu lestvice.

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Gašper Pirman, avtomobilizem.com Gašper Pirman, avtomobilizem.com

Nissan juke

Nissan juke je revolucionar – začetnik vzpona malih križancev. Oblika je originalna in še vedno zažiga. Atraktivnemu, tudi športnemu videzu, v celoti ne sledi vozna dinamika. Bencinski motor je v vrhu po uglajenosti, z malo vibracijami. Med najboljšimi na testu je bil tudi ročni menjalnik. Hodi so kratki, prestavna ročica že na pogled deluje precej šporno, tak je tudi občutek med pretikanji. Med vožnjo po avtocesti in podeželski cesti se je za dobro izkazala zvočna izoliranost potovalne kabine. Vse ostalo sodi v povprečje – volanska komunikativnost, nagibanje v ovinkih, zaviranje … Želeli bi si nekoliko bolj informativen volan, tudi malo manjših mer.

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Klemen Korenjak SiolNET Klemen Korenjak SiolNET

SsangYong tivoli

Vozila znamke SsangYong niso med najbolj pogostimi na naših cestah – a tivolija v nekaterih pogledih ne gre spregledati (cena). Že z dizajnom izstopa iz povprečja, se pa tivoliju vsekakor pozna, da so Korejci specialisti za robustnejša, terenska vozila in manj za vozila, ki bi morala blesteti na avtocesti ali med ovinki. No, presenetil je z uglajenim motorjem, a bi si od njega želeli več življenja. Najbolj razočara volan, ki je po našem mnenju najmanj komunikativen med vsemi desetimi, v ovinkih se nagiba nadpovprečno.

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Klemen Korenjak SiolNET Klemen Korenjak SiolNET

Ford ecosport

Se še spomnite tudi pri nas zelo priljubljenega forda fusiona? Ecosporta je njegova izpeljanka v obliki križanca, vsaj dimenzijsko gledano. Že po začetku prodaje so ga nekoliko prilagodili okusu evropskega voznika, a še vedno ni to tisto, kar od Fordovih vozil pričakujemo – to je vozna dinamika. Focus in fiesta sta zgled za svoj avtomobilski razred, žal za ecosporta enako ne moremo trditi. Svetli točki so njegove zavore – od vseh vozil se je ustavil najhitreje in večkrat nagrajeni odzivni bencinski litrski trivaljni turbo motor, ki se odlično prilega tipu vozila, kot je mali križanec. Tudi petstopenjski ročni menjalnik je soliden. Ni nas prepričal predvsem pri smerni stabilnosti in komunikativnosti volana – ta je precej velik, voznik pa težko najde prave občutke.

Renault captur

Renaultov križanec ima svoje prednosti, vendar pa dinamika vožnje ni med najboljšimi odlikami. Kot tak je primeren za manj zahtevne voznike. Bencinski motor je uglajen in med manj glasnimi v prostem teku. Zaradi manj informativnega volana in podvozja, ki dovoljuje preveč nagibanja, smo ga pri vožnji med stožci uvrstili v zadnjo tretjino primerljivih križancev. Le povprečen je menjalnik. Captur je bil na zmagovalnih stopničkah, ko je bilo treba učinkovito zavirati.

Veliki primerjalni test križancev | Avtor: Klemen Korenjak SiolNET Klemen Korenjak SiolNET

Citroën C4 cactus

Citroëni so znani po svoji mehkobi, mehkem požiranju neravnin in lukenj. In tudi C4 cactus je bolj kot za hitro vijuganje med stožci ali ovinki primeren za lagodnejšo vožnjo. Volan je precej velik, a nekaj boljši kot pri capturju. Tudi meritve zvočne zatesnitve so pokazale pomanjkljivoti v primerjavi z drugimi konkurenti. V vaji zaviranja smo ga uvrstili na sredino razpredelnice – hitro se zaustavi tudi zahvaljujoč lahki konstrukciji, zaradi katere je predvsem v mestih zelo okreten.

Komentarjev 1
  • Papaja Popi 15:59 16.april 2016.

    Ja, ja....................Naj gospodje prodajalci raje dajo ven podatke o prodaji pa bomo takoj videli zakaj nas vsi posiljujejo z temi avtomobili !