Avto > Testi
2339 ogledov

Peugeot 208: izbrati bencinski ali dizelski motor?

Peugeot 208
1/17
Anže Petkovšek
Na skoraj 175 kilometrski testni trasi smo primerjali učinkovitost dveh popolnoma različnih sodobnih motorjev, ki jih vgrajujejo v mali peugeot 208 – 1,2 litrski turbo trivaljni motor z 81 kilovatov moči (110 KM) in 1,6-litrski turbodizelski štirivaljni motor z 73 kilovatov moči (100 KM). Obe vozili sta imeli petstopenjski ročni menjalnik.

Dizelski avtomobili v B avtomobilskem segmentu niso ravno pogosta izbira voznikov. Ovira je pogosto cena, saj je višjo ceno za dizle, ki so kompleksnejši, razvoj pa zahtevnejši, lažje prikriti pri večjem in dražjem modelu peugeot 508, kot pa pri majhnem 208. Začetna razlika v ceni med 1,2-litrski turbobencinskim Puretech agregatom in štirivlajnim 1,6-litrskim turobdizelskim BlueHDi motorjem je 1.800 evrov, to pa že zbode v oči. A avtomobil je treba kupovati z jasno računico. Preizkusili smo, koliko bolj varčen je v praksi dizelski motor od bencinskega in kaj to pomeni pri lastniških stroških za peugeota 208. Testno traso smo sestavili iz mestne vožnje, izven mestne vožnje in avtoceste.

Prva etapa: Ljubljana mesto – Ljubljana Črnuče

Dolžina poti: 26,5 kilometra
Povprečna hitrost: 33 km/h
Povprečna poraba - bencin: 6,0 l/100 km
Povprečna poraba - dizel: 4,7 l/100 km

Peugeot 208 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Trivaljnik je v mestu agilen in zmogljivejši kot turbodizel. Prepriča z, za trivaljnik, veliko navora. 205 Nm je na voljo že pri 1500 vrtljajih, kar pomeni, da pospešuje odločno in se tudi rad zavrti v visoke vrtljaje. Najvišjo moč doseže pri 5.500 vrtljajih, predvsem pa preseneti z elastičnostjo. Udobno se pelje v nizkih vrtljajih, veliko moči pa je na voljo tudi v višjih vrtljajih. Štirivaljni turbodizel v mestu deluje zelo uglajeno, izpostaviti pa velja nizke izpuste CO2, zgolj 87 gramov na kilometer poti. Po dobrih 26 kilometrih vožnje po mestnem središču in mestnih vpadnicah, brez vožnje po obvoznici, je potovalni računalnik pri bencinskem modelu kazal povprečno porabo 6,0 litra bencina na 100 kilometrov poti, kar pomeni zgolj 0,4 litra odstopanja v primerjavi s tovarniško izmerjeno porabo. Večje odstopanje smo zabeležili pri dizelskemu avtomobilu, kjer je potovalni računalnik kazal povprečno porabo 4,7 litra plinskega olja na 100 kilometrov poti, medtem, ko je v homologaciji navedeno, da v mestu v povprečju porabi 3,8 litra na 100 kilometrov poti.

Druga etapa: Ljubljana Črnuče – Kamnik – vzpon na Črnivec (902 metra nadmosrske višine) – Orla vas

Dolžina poti: 82,1 kilometra
Povprečna hitrost: 54 km/h
Povprečna poraba - bencin: 5,5 l/100 km
Povprečna poraba - dizel: 4,4 l/100 km

Nekaj manjša razlika med obema pogonoma je bila na relacijski, izvenmestni vožnji, s katero smo silumirali nedeljski izlet. V traso smo vključili tudi vzpon na 902 metrov visok Črnivec in spust do Mozirja. Trivaljnik se je izkazal za zelo uglajenega in varčnega, saj je bila povprečna poraba do začetka vzpona 5,6 litra, oziroma 1,1 litra več kot pri dizlu, ki pa se je, tudi zaradi več navora, 254 Nm pri 1750 vrtljajih, izkazal za bolj suverenega pri vožnji v strm klanec. Dizel zahteva manj poseganja po prestavni ročici, kot bencinski avtomobil. Do vrha Črnivca je poraba pri bencinskem modelu narasla na 6,9 litra, pri dizelskem pa na 5,6 litra. Sledil je spust v dolino, do Orle vasi, ko smo po dobrih 82 kilometrih poti pri PureTech motorju izmerili povprečno porabo 5,5 litra (tovarniško izmerjena je 3,8 litra), pri BlueHDi motorju pa 4,4 litra (tovarniško izmerjena je 3,2 litra).

Peugeot 208 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tretja etapa: Orla vas – Ljubljana

Dolžina poti: 66,2 kilometra
Povprečna hitrost: 111 km/h
Povprečna poraba - bencin: 6,2 l/100 km
Povprečna poraba - dizel: 4,8 l/100 km

Peugeot 208 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek
Tretja etapa je v celoti potekala po avtocesti. Tu najbolj do izraza pride varčnost štirivaljnika pred malim trivaljnikom, saj je bila turbina malega bencinarja najbolj obremenjena prav pri priganjanju motorja v višje vrtljaje. Tudi na avtocesti je turbo trivaljnik zelo spodoben, saj z lahkoto premaguje tudi hitrosti veliko višje kot 130 km/h. Najvišja hitrost z bencinskim motorjem je 190 km/h, kar je tri kilometre na uro več kot pri 30 kilogramov težjem dizelskem konkurentu. Dizelski 208 sicer tehta 1090 kilogramov. V 66,2 kilometrih vožnje po štajerski avtocesti je bila povprečna hitrost vozil 111 km/h, dizelski model pa je bil v povprečju za 1,4 litra varčnejši z gorivom (4,8 litra), kot bencinski model (6,2 litra).

Skupni rezultati porabe znatno v prid dizla, prihranek ne

Dolžina poti: 174,8 kilometra
Povprečna hitrost: 58 km/h
Povprečna poraba - bencin: 5,8 l/100 km
Povprečna poraba - dizel: 4,6 l/100 km

Na skupni trasi je bencinski motor v povprečju porabil za skoraj petino več goriva (v povprečju 5,8 litra/100 kilometrov) kot dizelski (4,6 litra/100 kilometrov). Pri tem je treba upoštevati tudi, da je liter dizelskega goriva skoraj za 10 centov cenejši kot 95-oktanski bencin. Po naših izračunih je torej razlika v kombiniranem ciklu vožnje na vsakih 100 kilometrov poti 1,9 evra v prid dizla. Razlika na letni ravni, če upopštevamo, da z obema voziloma naredimo 10.000 kilometrov, je zgolj 190 evrov ali desetkrat manj, kot v štartu cena dizla presega ceno bencinskega modela. Tudi zgolj pri avtocestni vožnji, kjer je razlika v porabi najvišja, je na 10.000 prevoženih kilometrov dizel v prednosti (po trenutnih cenah za liter dizla oziroma 95-oktanskega bencina) zgolj za 215 evrov.

Peugeot 208 | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek


Pri Peugeotu Slovenija so nam posredovali tudi izračun stroška rednih vzdrževalnih servisov za sedem let, oziroma 175.000 prevoženih kilometrov. Servisni interval je pri obeh modelih enkrat na leto, oziroma na vsakih 25.000 prevoženih kilometrov. Strošek rednega vzdrževanja za 1,2-litrski PureTech bencinski motor v modelu 208 je v sedmih letih okroglih 2.000 evrov, za 1,6-litrski BlueHDi dizelski motor v modelu 208 pa 2.365 evrov. Preverili smo tudi razliko pri osnovnem in kasko zavarovanju, ki pa je praktično neznatna, oziroma 17 evrov na leto v prid bencinskemu modelu.

Podatki o vozilu: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 Stop&Start Euro 6 (Allure)
Motor: turbobencinski, trivaljni, 1199 ccm
Najvišja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih
Navor: 205 Nm pri 1.500 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.973 x 1.460 x 1.739, medosna razdalja 2.538
Najvišja hitrost: 190 km/h
Pospešek: 10,7 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 5,8 litra, 103 g CO2/km
Cena (v evrih): 15.770 (osnovni testni) / 19.054 € (testnik z dodatki) / 15.291 € (cena s Peugeot financiranjem)

Podatki o vozilu: Peugeot 208 1.6 BlueHDi 100 Stop&Start Euro 6 (Allure)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1560 ccm
Najvišja moč: 73 kW (100 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 254 Nm pri 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 3.973 x 1.460 x 1.739, medosna razdalja 2.538
Najvišja hitrost: 187 km/h
Pospešek: 12,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba na testu: 4,6 litra, 87 g CO2/km
Cena (v evrih): 17.534 (osnovni testni) / 20.662 € (testnik z dodatki) / 16.440 € (cena s Peugeot financiranjem)

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.