Avto > Testi
94 ogledov

Odličen paket ni brez pomanjkljivosti

Peugeot 308 SW
1/27
Žurnal24 main
Pri Peugeotu so v primerjavi s prejšnjo generacijo radikalno spremenili dizajn karavanskega 308. Pravzaprav je dober paket vsega, od videza, do enega najbolj radodarnih prtljažnikov, novih tehnologij in kombinacije zmogljivo-varčnega agregata. V minus mu najbolj štejemo funkcionalnost.

Predhodnik današnjega 308 SW je imel v prid boljših nakladalnih lastnosti visok bok in zadek s pokončnimi lučmi. Dizajn je bil dokaj nenavaden in daleč od elegance. Nova generacija je veliko bolj aerodinamična in skladna s kombilimuzino, prtljažni prostor pa kljub temu ostaja primerljivo velik s tistim v predhodniku.

Veliko notranjega prostora

Elegance novincu ne morem očitati, vključno s skladnim zadkom, ki ga podaljša za 332 milimetrov in "mačjimi" LED lučmi. Polni LED žarometi spredaj so odlični, podnevi in ponoči in so prav gotovo dodana vrednost varnosti in vredni naložbe. Znotraj je centimetrskega prostora veliko, pa čeprav je zaradi nove prilagodljive platforme avto dvajset centimetrov krajši od predhodnika, zato je tudi bočno parkiranje lažje.

Potniška kabina je prav taka kot pri kombilimuzina. Prečiščene linije in v testnem vozilu svetlo usnje ter velika panoramska streha pričarajo občutek še večje prostornosti, kot v resnici je. Panoramsko streho z notranjega dela prekrije električno pomični rolo, da poleti ni prevroče. Dodatek, ki zna za trenutek navdušiti kakšnega otroka ali soseda, sam pa bi ga raje spustil s seznama dodatkov in denar investiral v varnostne sisteme.

Peugeot 308 SW | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Plastika lepša na pogled, kot na otip

Škoda, da so bili Francozi površni in je po kabini kar nekaj trde plastike. Ta kvari sicer odličen prvi vtis, ki so ga zagotovili z usnjenimi prevlekami nekaterih delov in ponekod mehko plastiko.

Prvi vtis ob vstopu v avtomobil je bil, "to pa je udobje". In ta vtis ni zbledel. Očem všečni usnjeni sedeži so spredaj električno pomični, grejejo zadnjico in jo masirajo, po drugi strani pa so v mrzlih jutrih, ledeni, dokler jo z roko ne ogrejemo, je ledena tudi v aluminij oblečena ročica menjalnika.

Gumbov je malo, ti pa so veliki in pregledni. Ogromen in nevšečen volan iz predhodnika so nadomestili z malim volanom,v stilu gokard dirkalnikov. Res posrečena rešitev, ki voznika med ovinki kar sili k bolj dinamični vožnji. Je pa zato z njim na avtocesti pri višjih hitrostih več dela, občutek pa manj suveren.

Zakaj se moramo prilagajati vozilu in ne on nam?

Tudi pri karavanu obujam staro zgodbo, preglednost na merilnike. Z majhnim volanom, preko katerega voznik gleda na merilnike, med katerimi se prikazujejo tudi podatki, ki jih pridobiva kamera nameščena na vetrobranskem steklu (prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje na možnost trčenja ...), je v teoriji odlična zamisel, v praksi pa je drugače. S 177 centimetri v višino si moram sedež nastaviti v najvišjo pozicijo, da imama dober pogled na merilnike. Če sedež spustim na najnižjo točko, mi vidno polje merilnikov do tretjine zakriva volanski obroč. Želim povedati, da so potrebni kompromisi. Ne zdi se mi prav, da se mora voznik prilagajati avtomobilu. Moralo bi biti obratno. Škoda tudi zato, ker je karavanska 308-ca narejena po okusu dinamičnih voznikov, ki morajo sedeti kot v kakšnem enoprostorcu, da imajo dobro preglednost na merilnike.

Peugeot 308 SW | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Osrednji ekran na dotik je zelo všečen. Vozniku ponuja številne zanimive podatke iz potovalnega računalnika. Če sem se na velike ikone za spreminjanje temperature že navadil, pa se nisem navadil na hitro iskanje in menjavanje radijskih postaj, ki je zamudno, saj se zaslon odziva počasi, predvsem pa moti voznikovo osredotočenost na cesto in promet. Radijske postaje naj bodo nastavljene spominsko. Še ena pomanjkljivost ekrana je prikaz slike kamere za vzvratno vožnjo. Ponoči je slika temna, voznik pa se mora v popolnosti zanašati na akustično in grafično pomoč parkirnih senzorjev.

Prtljažnik je velik in uporaben

Na zadnji klopi je za kolena povprečno visokih dovolj prostora, zaradi usnja pa v ovinkih ni preveč udobno, ko zadnjica "slalomira" iz enega konca na drug konec klopi. Podiranje sedežev je enostavno, z eno potezo. To lahko storimo kar s pomočjo ročice v prtljažniku. Prtljažnik je s 610 litri volumensko med največjimi. Hvalimo nizek nakladalni rob, manj pa težka vrata prtljažnika, kar šibkejšim "mamicam" ne bo všeč. Prtljažnik je opremljen z vsem kar se od modernega karavana zahteva, ima tudi tovorne „sani“. Z mehko polico so prihranili nekaj na masi vozila, a rada pobegne iz "tirnic", kar na plastiki pušča očem neprijetne praske. Prtljažnik ima tudi dvojno dno, ki pa je razmeroma plitko, primerno za pospraviti dežnik, ne pa tudi nahrbtnika. V dvojno dno honde civic sem pospravili letalski kovček, dva nahrbtnika, pa še je ostalo prostora za drobnarije.

Peugeot 308 SW | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Odličen dizel kombinacija športnosti in varčnosti

Karavan zaradi inovativnih rešitev, kot je uporabe trpežnega jekla in novih postopkov laserskega varjenja, ne smemo pozabiti nove prilagodljive platforme, tehta vsega 1200 kilogramov. To se pozna tako na vozni dinamiki, kot porabi goriva, predvsem pa je pripomoglo k temu, da so pri Peugeotu konkretno zmanjšali prostornino motorjev in tudi v karavanu ponudili trivaljnik. Testni agregat je sicer poganjal 1,6-litrski turbodizelski motor, ki je nekakšno merilo v tem velikostnem razredu karavanov. Ima ga tudi opel astra, škoda octavia, renault megane, ford focus, honda civic tourer pa tudi VW golf variant, kjer sicer močno stavijo tudi na dvolitrski agregat.

Peugeot 308 SW | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Na papirju ne preveč prepričljivih 85 kilovatov moči (115 KM) se v praksi obnese odlično. Vseh 270 Nm navora je na voljo krepko pod dva tisoč vrtljaji, to je takrat, ko voznik pri pospeševanju z mesta potrebuje potisno silo, krivulja navora pa ne pade vse do 4.000 vrtljajev. Dobra plat tega je velika prožnost agregata. 60 km/h v šesti prestavi ne predstavlja težave, vožnja pa je mirna in udobna. Pospešek od 0 do 100 km/h v 11,3 sekunde ni presežek, a je meni osebno bolj pomemben pospešek od 0 do 60 km/h. To zmore karavan opraviti silovito in suvereno. Tudi polno natovorjen v klanec na avtocesti potegne brez sopihanja, zmanjka ga šele pri hitrostih daleč nad zakonsko omejitvijo. Pogonski agregat je odličen tako v mestu, kot na avtocesti in podeželju. Ko vozimo zelo športno je poraba nad sedmimi litri, pri varčni vožnji po podeželju komaj nad štirimi litri. Kombinirana poraba na testu je bila s 5,9 litra na 100 kilometrov in s tem zelo ugodna.

Manj ugodna je končna cena , res da z opremo polno založenega testnega vozila, ki je 25.490 evrov. No, z raznimi kompromisi in popusti, se da rešiti tudi to težavo.

 

avtomat

Motor:1.560 ccm, 85 kW (115 KM), 270 Nm pri 1.750 vrt/min


Poraba na testu:5,9 l, 100 g CO2


Zmogljivosti:189 km/h, 11,3 sek od 0 do 100 km/h


Cena:od 14.490 €, 25.490 € (testnik)

AvtoTest


Videz, igriva vožnja, pogonski agregat, prostornost;


Funkcionalnost, odlagalne površine, odzivnost ekrana na dotik

Udobje.

V tem segmentu bi 308 SW postavil v sam vrh. Naj samo naštejem, s čim vse je razvajal testnik: polsamodejno parkiranje, potisni ključ za zagon motorja omogoča, da imamo ključ vozila vseskozi v žepu, elektro pomične sedeže lahko reguliramo tudi v ledvenem delu, lahko so ogrevani in tudi masirajo voznikov hrbet. Most med sedežema spredaj sicer ponuja globoko odprtino, najdemo jo tudi pod naslonjalom roke, pogrešal pa sem odlagalne površine za plastenko in lončke kave. Prtljažna vrata bi lahko bila električno pomična, saj so zelo težka, ročica menjalnika oblečena v aluminij je res lepa, a pozimi ledena, poleti pa vroča.

 
Pogon.

1,6-litrski štirivaljni dizelski motor je res majhen, a vseeno zmogljiv. Za nameček pa zelo varčen, z izpustom 100 gramov CO2 na kilometer tudi med najbolj čistimi. No, karavanski auris ponuja hibridno tehnologijo in je neprimerljivo bolj čist, še posebej kar zadeva škodljivi NOx. Agregat je zelo prožen in dobro sodeluje z ročnim menjalnikom, s katerim je pri dinamični vožnji precej dela. Majhen volan je „igriv“, na avtocesti ponuja manj občutka izpod koles. Podvozje v kabino prenaša nekaj hrupa, kar gre pripisati tudi 17-palčnim kolesom, je pa dobra zmes čvrstosti in udobja.

 
Konkurenti.

Levček ima kar nekaj adutov v zahtevnem karavanskem C razredu, predvsem vizualnih, pika na i so odlični polni LED žarometi in bogat nabor varnostnih asistenčnih sistemov, predvsem pa so Francozi našli odličen kompromis med prostornostjo, zmogljivostjo in dizajnom. Karavan je v vseh segmentih pri vrhu, pogosto pa ne čisto na prestolu. Karavanski civic ima še večji prtljažnik, auris je še bolj čist, focus in golf sta med ovinki bolj suverena, tudi multimedijski sitem v golfu je korak spredaj kar zadeva samo delovanje, konkurenca ponuja dobre samodejne menjalnike.

 
Vrednost.

Zakaj kupiti karavansko 308-ico sem že zgoraj naštel kar nekaj vzrokov, a naj jih ponovim: velik in uporaben prtljažnik, bogata serijska oprema, od vstopnega nivoja opreme dalje, varčni in čisti agregati … Priporočam izbiro 1,6-litrskega dizla, ki je suveren tudi, ko v njem sedi pet oseb in je prtljažnik naložen do vrha. 1,2-litrski trivaljnik je primeren za tiste, ki ne zahajajo pogosto na avtocesto. Testnik je drag kot žafran, a se da z racionalno izbiro opreme in dodatkov ceno oklestiti. Če znate dobro parkirati sami in ne potrebujete navigacije privarčujete 1.100 evrov, pri panoramski strehi še 500 evrov in električno pomičnih sedežih 300 evrov, usnjeni notranjosti 1700 evrov ...

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.